סגור
מימין אודי שרון מנכ"ל נמל חיפה ו ארנון בר דוד יו"ר ההסתדרות על רקע נמל חיפה
אודי שרון וארנון בר דוד על רקע נמל חיפה (צילומים: ורהפטיג ונציאן רויטרס)

בלעדי
מנכ"ל נמל חיפה בשימוע: הודחתי כי סירבתי לשכור את בנו של יו"ר ההסתדרות בר דוד

בסוף השבוע התקיים שימוע לאודי שרון, שהודח בטענה לירידה בתוצאות הכספיות של הנמל; עם זאת לדבריו, הוא הודח מאחר שסירב לבקשת היו"ר להחליף את סוכן הביטוח של הנמל בבנו של יו"ר ההסתדרות

אודי שרון, מנכ"ל נמל חיפה, זומן לאחרונה לשימוע לפני פיטורים. המהלך היה מפתיע בין היתר כי שרון טען שקיבל זמן קצר קודם לכן בונוס על ביצועיו בשנת 2023. כלכליסט חושף לראשונה את גרסת שרון באשר לסיבה להדחתו.
מתברר כי מאחורי הקלעים העלה שרון טענות קשות, שלפיהן הוא חשף חשד לשחיתות של יו"ר הנמל רון מלכא. שרון טען כי הוא סירב לבקשת מלכא להחליף את סוכן הביטוח של הנמל בסוכן חסר ניסיון בעבודה מורכבת בביטוח נמלים. לדברי שרון, סוכן הביטוח שאותו מלכא רצה לבחור הוא בנו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, שאליו מקורב מלכא.
1 צפייה בגלריה
 בועז בן צור דיון בבית המשפט אתמול
 בועז בן צור דיון בבית המשפט אתמול
עו"ד בועז בן צור
(צילום: יוסי זמיר, גלובס)
ביום שישי האחרון התקיים השימוע לשרון שהופיע עם עו"ד בועז בן צור. דירקטוריון נמל חיפה החליט באמצע אוגוסט על הדחת המנכ"ל שרון בשל טענת היו"ר כי הנמל הציג ירידה בתוצאות הכספיות, על רקע התחרות מול הנמלים המתחרים. את ההדחה הובילה אדאני ההודית שמלכא משמש כיו"ר הנמל מטעמה.
מנמל חיפה נמסר: "המדובר בטענה חסרת בסיס ומופרכת, שהועלתה במסגרת מהלך לבחינת המשך העסקתו של המנכ״ל. לגופם של דברים, כל שביקש הנמל הוא להביא להליך תחרותי של קבלת הצעות לביטוח, בקשה שבפועל הובילה להוזלה של ממש בעלות הביטוח".