סגור

בלעדי
סכסוך עבודה חדש בתע"א: הוועד דורש תוספת על נסיעות לחו"ל

לדברי העובדים, רפאל ואלביט משלמות יותר על אותן נסיעות. אחרי חודשים של מו"מ בנושא הודיע הוועד להנהלה: ללא הסכם בנושא - החל ביולי נפסיק לצאת לפגישות שיווק, הדרכה ואחזקה בחו"ל

כאב ראש חדש ליו"ר התעשייה האווירית (תע"א) עמיר פרץ ולמנכ"ל בועז לוי: יו"ר הוועד יאיר כץ יבקש הבוקר ממועצת העובדים (הגוף שמאחד את הוועדים השונים) להכריז על סכסוך עבודה חדש בחברה. העילה: דרישת הוועד להעלות את התגמול שמקבלים עובדים שיוצאים לנסיעות עבודה בחו"ל.
הוועד העלה את הדרישה עוד במרץ, לאחר שהתברר לו כי אלביט ורפאל משלמות לעובדיהן שיוצאים לנסיעות כאלה יותר מתע"א. כך קורה שכאשר מתקיימים בחו"ל הדרכות וניסויים במערכות שמשותפות לתע"א ולרפאל, כמו מערכת הספיידר, יוצאים יחד עובדים משני המפעלים, ועובדי תע"א מקבלים תגמול נמוך יותר.
גובה התגמול משתנה בהתאם ליעד הנסיעה. על נסיעה לניסוי בהודו יקבלו עובדי תע"א תגמול גבוה יותר מנסיעת עבודה לפריז, אבל הוועד טוען שהעובדים מופלים גם בגובה דמי האש"ל ובעיקר במספר השעות הנוספות שהם מקבלים על נסיעות כאלה.
מאז עלתה הדרישה ניהלו הנהלת התע"א והוועד מו"מ בסוגיה, ואף הגיעו להסכמות עקרוניות. רק המועד להחלת התעריפים החדשים לא נקבע: בוועד דרשו תשלום רטרואקטיבי מאז מרץ, בהנהלה מסרבים. כחלק מהשיחות אף המריאו יחד כץ וסמנכ"ל משאבי אנוש בתע"א, ברק שטרוזברג להודו כדי לבחון את תנאי עבודתם של עובדי החברה במדינה.
הבוקר תתבקש מועצת העובדים לאשר כי עד להגעה להסכם בנושא, יפסיקו עובדי התע"א לצאת לנסיעות עבודה החל מיולי. מעבר לנסיעות מתוכננות להדרכות ללקוחות, מתקיים בחודש הבא גם הסאלון האווירי הבריטי, האיר טאטו, אירוע שיווקי חשוב לחילות האוויר האירופיים שקיבלו בעקבות המלחמה באוקראינה תקציבי רכש חדשים, שבו אמורה התע"א להציג את המל"טים, מערכות ההגנה האווירית והמודיעין שלה.
בהנהלת תע"א סירבו להגיב.