סגור
דואר ישראל
דואר ישראל (צילום: טל אזולאי)

בלעדי
רשות התחרות מטילה מגבלות על מילגם ברכישת הדואר

הרשות אמנם אישרה את הרכישה, אך אוסרת להעביר למילגם כל מידע בנוגע להפעלת השימוש ברב קו בתחבורה הציבורית על ידי הדואר; כן אוסרת על מילגם להיכנס לעסקי הדפוס

רשות התחרות בראשות מיכל כהן אישרה למילגם, שעוסקת בתחום התחבורה הציבורית, לרכוש את דואר ישראל, אך הטילה עליה מגבלות. בשבוע שעבר פורסם כי הרשות ומשרד התחבורה פתחו בבדיקת העסקה.
לכלכליסט נודע כי הרשות אסרה על חברת הדואר לעשות שימוש במידע שמצוי בידיה מתוקף ההסכם שיש בין משרד התחבורה לדואר כמתפעל השימוש ברב קו בתחבורה הציבורית, ובפרט אסרה על העברת מידע לקבוצת מילגם.
כיום הדואר מנהל למדינה מסלקה שמנהלת את כל ההכנסות של הרב קו. בעתיד הקרוב המדינה תפסיק את ההתקשרות עם הדואר ושלוש חברות פרטיות ינהלו את השירות. אחת החברות קשורה למילגם ורשות החברות מעוניינת שהדואר לא יעביר לה מידע.
התנאי השני מתייחס לדואר הכמותי, כלומר מכתבים הנשלחים מגורם אחד לכתובות רבות (כמו למשל חשבונות חשמל). ברשות יאסרו על מילגם לפתוח בתי דפוס חדשים ללא אישורה, כשהסיבה לכך היא שמילגם מספקת שירותי חיוב לעיריות ברחבי הארץ תוך התקשרות עם ספקים שונים. לכן, עולה חשש שהקמה של בתי דפוס על ידה תפגע בתחרות בתחום. הרשות מעוניינת ככל הנראה להעניק יתרון לדפוס בארי שמחזיק גם בחברת מסר שמתחרה בדואר, כך שדפוס בארי יהיה היחיד שיעניק את שירותי הדפסת המכתבים ושליחתם.
קבוצת מילגם זכתה במכרז להפרטת הדואר תמורת 461 מיליון שקל. שותפיה הם חברת הביטוח הפניקס ויבואנית המזון ליימן שליסל.
כעת עדיין חסרות חתימות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התקשורת שלמה קרעי לאישור העסקה אך הודעת רשות התחרות היא המשוכה המשמעותית ביותר שעוברת מילגם בדרך להשתלטות על הדואר.