סגור
כיתה בית ספר תיכון תלמידים בגרות ב מתמטיקה בית הספר העורפי של נופי הבשור ב מרכז צוחר ( לשעבר יובלי הבשור ) ב מועצה אזורית אשכול 29.5.24
גם מחר - שביתה (צילום: תומר שונם הלוי)

גם מחר - שביתה בתיכונים: בעיית החוזים האישיים לא נפתרה והמו"מ עם המורים תקוע

היום נערכה פגישת משא ומתן אבל לא הושגה התקדמות בנושא העיקרי שבמחלוקת. מחר פגישה נוספת 

הסתיימה ללא תוצאות פגישת משא ומתן ממושכת בין נציגי האוצר וארגון המורים העל יסודיים, והשביתה בתיכונים תימשך גם מחר. הפגישה עסקה בעיקר בניסיונות עקרים לפתור את מחלוקת החוזים האישיים, שהיא המכשול העיקרי בדרך להסכם. מחר צפויה פגישה נוספת, מה שמהווה שיפור לגבי השבוע שעבר שבו מיום שלישי ועד שבת כלל לא ישבו. עם זאת, אם לא יובא פתרון יצירתי למחלוקת החוזים האישיים סביר שגם הפגישה הזו תסתיים ללא תוצאות.
בסוף החופש הגדול של 2023 הושג הסכם בעל פה בין האוצר למורים. על פי האוצר ומשרד החינוך סוכם בין היתר שיהיו עד 6% מורים ו-10% מנהלים בחוזים אישיים והארגון קיבל תמורה בהטבות שכר משמעותיות. הכוונה היא להעסקה של מומחים שאינם בהכרח בעלי תעודת הוראה וללא קביעות. יו"ר ארגון המורים רן ארז מכחיש שהסכים לחוזים אישיים, טוען שמדובר בפתח לשבירת האיגוד המקצועי והפרטת החינוך.
במוצאי שבת הציע קיש שהחוזים האישיים יונהגו לשנה. במקביל יוקפאו תוספות השכר הרטרואקטיביות למורים עבור שנת הלימודים הקודמת בסך 9,600 שקל (800 לחודש). אחרי שנה יוכלו המורים להחליט אם להמשיך במתווה החוזים או להטיל עליו וטו ולוותר על התוספת. ארז דחה את ההצעה על הסף. היום הציע יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס שהחוזים האישיים יונהגו רק לתקופה שבה יחול ההסכם הקיבוצי אבל גם הצעה זו נדחתה ולא הושגה התקדמות.
פרקליטת ארגון המורים עו"ד סיגל פעיל הציעה לעומת זאת שורה של ויתורים שיעניקו גמישות ניהולית בלי לוותר על הקביעות. כן אמרה שהארגון מוכן לתת חופש מלא בהעלאות שכר מעבר להסכם הקיבוצי וכן הוא מוכן לקביעת גמול סל שיאפשר למנהלים להעניק תוספות שכר עבור תפקידים שהם יגדירו.