סגור

משלטי חוצות וקמפיין טלוויזיה לריטייל מדיה - כך עולם הפרסום משנה את פניו


תארו לעצמכם את החנות השכונתית או המסעדה האהובה עליכם. אולי זו הקצבייה שאליה אמא שלכם נהגה ללכת כדי לקנות בשר לשבת, או החנות הקטנה של המעצבת המקומית שאתם כל כך אוהבים ואולי בכלל מדובר על המסעדה ממנה אתם קונים את ארוחת הצהרים הקבועה שלכם. עד לא מזמן, כשחנות לוקלית רצתה להגדיל את מספר הלקוחות שלה, היא הייתה צריכה לבחור בין כמה אפשרויות מוגבלות: לחלק פליירים, לשדר קמפיין ברדיו המקומי או לפרסם במקומון. וכאשר רשת חנויות או מסעדות רצתה להגדיל את מספר הלקוחות היא הייתה צריכה להשקיע סכומים של בין מאות אלפים למיליוני שקלים בקמפיינים רחבים בטלוויזיה או בשילוט חוצות. אלו היו אמצעי הפרסום הזמינים והפופולריים, אבל היו להם שני חסרונות בולטים – הם לא תמיד הצליחו להגיע לקהל הרלוונטי (השקעה כספית לא ממוקדת), ובוודאי שלא כל אחד ואחת קיבלו מסר שמותאם אישית אליו ולהעדפות שלו.
היום, המציאות שונה לגמרי. עם ההתפתחות הטכנולוגית של השנים האחרונות, האפשרויות הפרסומיות הפכו להרבה יותר מתוחכמות, ממוקדות ונגישות. שוק הפרסום התפתח לעולמות הדיגיטל עם קמפיינים בפייסבוק ובגוגל ש״מנבאים״ את פרופיל הלקוחות הפוטנציאליים. ובמקביל צמח ענף נוסף, ממוקד אפילו יותר, שמאפשר למותגים ועסקים לפנות ישירות ללקוחות שלהם, דרך הפלטפורמות הדיגיטליות שבהן הם כבר נמצאים, ולא רק שהן יודעות שאותם לקוחות הם הקהל הרלוונטי, הן כבר מכירות אותם ואת הרגלי הצריכה שלהם. לשיטת הפרסום הזו קוראים ריטייל מדיה.
מדובר באחת מהשיטות הצומחות והמשפיעות ביותר בעולם הפרסום, והיא מתרחשת ממש בתוך הפלטפורמות שבהן אנחנו כבר משתמשים באופן יומיומי. המוני לקוחות גולשים בכל רגע נתון באפליקציה של Wolt, ומחפשים מסעדה להזמין ממנה ארוחת ערב. לפתע מופיעה מולם פרסומת למסעדה מסוימת, שנמצאת בדיוק באזור שבו הם נמצאים, ומציעה להם מנה מיוחדת שמתאימה בדיוק לטעם שלהם. זה ריטייל מדיה – פרסום שמופיע בדיוק במקום שבו הלקוחות מחפשים וצורכים שירותים או מוצרים. ללקוח מוצע שירות או מוצר שרלוונטי לטעמו ולהרגלים שלו ולכן יש סיכוי גבוה הרבה יותר לקבל את הקשב שלו ומשם להמרה לרכישה כפועל יוצא. ולא רק Wolt, מותגי ענק כבר מסיטים תקציבי פרסום משמעותיים לריטייל מדיה בפלטפורמות כמו אמזון כדי לפרסם מוצרים בתוך הפלטפורמות והם עושים זאת בהצלחה מרשימה. השיטה הזאת מבוססת על נתונים מדויקים שנמצאים אצל הפלטפורמות על המשתמשים, מה שמאפשר למותגים לפנות ישירות לאנשים שרוצים או צריכים את המוצר שלהם. זה לא סתם עוד פרסום שמופיע באינטרנט – זה פרסום מותאם אישית, שמתבסס על ההעדפות וההתנהגויות של המשתמשים עצמם.
בישראל, התחום הזה מתחיל לצבור תאוצה בפלטפורמות הקיימות בשוק, שיש להן את היכולת לאפשר פרסום ישירות בתוך הפלטפורמה. דמיינו את עצמכם כבעלי מסעדה שמנסים לבלוט בין מאות המתחרים שלכם. בעזרת ריטייל מדיה, אתם יכולים לרכוש חבילת פרסום שתקפיץ את המסעדה שלכם לראש תוצאות החיפוש של לקוחות באזור שלכם. זה לא רק חוסך זמן ומשאבים – זה גם מגדיל משמעותית את הסיכוי שהלקוחות יבחרו דווקא בכם.
ריטייל מדיה מציע לעסקים יתרונות נוספים שלא ניתן למצוא בערוצי פרסום מסורתיים. אחת היתרונות המרכזיים היא היכולת לדייק את הפרסום למקסימום. בעוד שפרסומת בשלט חוצות או בטלוויזיה תפנה לקהל רחב מאוד שחלק גדול ממנו לא רלוונטי, ריטייל מדיה פונה ב-100% מהמקרים ללקוחות שכבר יש להם עניין בתחום שבו אתם פועלים. זה מתורגם לאחוזי המרה גבוהים בהרבה – כלומר, יותר אנשים שרואים את הפרסומת שלכם גם יבצעו רכישה. יתרון נוסף שחלק מהפלטפורמות מציעות, זה האפשרות לתשלום רק עבור הצלחה. מה זה בעצם אומר? עסק שבחר לפרסם בריטייל מדיה דרך האפליקציה שלנו ישלם רק עבור רכישות שהגיעו מהפרסום שלו ולא עבור הפרסום עצמו. זה מייצר מצב שבו האינטרס להצלחה משולב, גם לפטלפורמה ובוודאי גם לעסק.
1 צפייה בגלריה
ישראל אברהמי סמנכ"ל ריטייל, Wolt ישראל
ישראל אברהמי סמנכ"ל ריטייל, Wolt ישראל
ישראל אברהמי
(צילום: Wolt)
בנוסף, ריטייל מדיה מאפשר לעסקים לבחון את ביצועי הקמפיינים שלהם בצורה מתמדת ולבצע שיפורים בזמן אמת. אתם יכולים לראות בדיוק כמה אנשים ראו את הפרסומת שלכם, כמה מהם הקליקו עליה וכמה מהם ביצעו רכישה בפועל. הנתונים האלה מאפשרים לכם לדייק עוד יותר את הקמפיין, להתאים אותו לצרכים של הלקוחות ולשפר את הביצועים העסקיים שלכם.
המעבר לפרסום דיגיטלי ולריטייל מדיה אינו רק שאלה של נוחות, אלא של הישרדות בעולם העסקי המודרני. הצרכנים של היום מצפים לקבל חוויית קנייה אישית ונוחה, ועסקים שלא יידעו לנצל את הכלים האלה ימצאו את עצמם מאחור. לכן, מותגים ובתי עסק שמבינים את השינוי שקורה בעולם הפרסום, ומנצלים אותו בצורה חכמה, יוכלו לשמור על רלוונטיות בשוק התחרותי, ולהמשיך לצמוח גם בשנים הבאות.
לסיכום, ריטייל מדיה הוא לא סתם אופציה נוספת בארסנל הפרסום, אלא הכלי היעיל ביותר שמציע יתרונות ברורים בעולם שבו הדיגיטל משתלט על השוק. בעזרת ריטייל מדיה, עסקים יכולים להגיע ללקוחות שלהם בצורה מדויקת, אישית ויעילה יותר מאי פעם. ובמציאות שבה כל שקל שנשקיע בפרסום חשוב, זו הדרך הנכונה להבטיח שההשקעה תחזיר את עצמה, ובגדול.
ישראל אברהמי הוא סמנכ"ל ריטייל, Wolt ישראל