סגור
בצלאל סמוטריץ' ו בנימין נתניהו
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ורה"מ בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

סגירת משרדים מיותרים? בקואליציה ממשיכים להערים קשיים

סמוטריץ' מעוניין לסגור חמישה משרדי ממשלה כדי לקצץ בהוצאות בתקציב 2025, אך בשלב זה אף מפלגה לא מוכנה לוותר על אף משרד. הממשלה אמורה להתכנס ביום חמישי לדיון בתקציב 

הממשלה אמורה להתכנס ביום חמישי לדיון בתקציב 2025, אך טרם הושגה הסכמה לגבי סגירת חמישה משרדי ממשלה על מנת לקצץ בהוצאות המדינה, כפי שהציע שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בטיוטת חוק ההסדרים שפורסמה בחודש שעבר.
לפי ההצעה, כל אחת ממפלגות הקואליציה תסכים לסגור אחד מהמשרדים שנמצאים בשליטתה, אך בשלב זה אף מפלגה לא מוכנה לוותר על אף משרד.
במסגרת ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו בסוף 2022, הוקמו משרדים חדשים כמו משרד המורשת בראשות עמיחי אליהו מעוצמה יהודית, שפוצל ממשרד ירושלים שניתן למאיר פרוש מיהדות התורה; משרד התפוצות הוקם מחדש עבור עמיחי שיקלי מהליכוד, ומשרד הרווחה פוצל ממשרד העבודה בראשות יעקב מרגי מש"ס כדי לתת ג'וב ליואב בן צור מש"ס; עבור אורית סטרוק מהציונות הדתית הוקם משרד ההתיישבות והמשימות הלאומיות. כל המשרדים הללו זכו בכספים קואליציוניים, ובראשות כל אחד מהם מכהן מנכ"ל.
האחריות על גיבוש ההצעה לסגירת חמישה משרדים הוטלה על מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי, אך עד כה לא הוגשה הצעה כזו. ההערכה היא שלקראת הדיון ביום חמישי יוצא להקים צוות שיבחן שוב את העניין. מלשכת שר האוצר נמסר כי הנושא נמצא באחריותו של רה"מ.