תשכחו מגלידה או טסלה, השאלות שיעזרו לכם להיות מעסיק אטרקטיבי
תשכחו מגלידה או טסלה, השאלות שיעזרו לכם להיות מעסיק אטרקטיבי
האם העובדים שלכם מרוצים? האם הם לוקחים חלק בפעילויות ואירועי חברה, משתפים בגאווה ברשתות החברתיות ומהו הדבר הכי טוב שתוכלו להעניק להם - השאלות שכל מעסיק צריך לשאול את עצמו בדרך למיתוג מעסיק שיהפוך את הארגון לנחשק על ידי עובדים
מיתוג מעסיק הוא מושג חדש יחסית, ולמרות זאת כל מנהל.ת שיווק יודע.ת - מיתוג לא מתחיל ונגמר בלוגו וסלוגן. אנחנו צריכים להכיר לעומק את הקהל שלנו. הנה חמישה עקרונות שיעזרו לכם להגיע לתוצאה מדויקת:
מה הערך הייחודי שלכם?
השלב הראשון והקריטי הוא תהליך ה EVP - Employee Value Proposition המקבילה של ה-EVP בעולמות השיווק הוא USP Unique Value Proposition והמשמעות היא מיפוי אזורי העצמה המרכזיים כמעסיק.
אזורים אלו מהווים בסיס לסיפור מותג המעסיק שלכם ובהמשך בסיס לסטוריטלינג של מותג המעסיק - חישבו, מה אתם רוצים להעביר החוצה? מה מייחד אתכם כארגון? מה הצעת הערך של הארגון לעובדיו?
EVP מוצק יושב על לפחות 4 רגליים וצריך לגעת בקשר ישיר בערכי הארגון.
האם הצעת הערך שלכם למועמדים ועובדי הארגון קשור במותגי החברה? בתפיסת הקיימות? ברוח התחרותיות והווינריות? כל ארגון לרוב יודע להגיד מהם הפקטורים המנצחים שהופכים את הארגון שלו לנחשק. זה הזמן להתמקד סביבם ולבנות תוכנית אסטרטגית. שימו לב לבנות את ה EVP שלכם על פי המציאות הקיימת ולא על בסיס ערכים נחשקים שהייתם רוצים שיהיו לארגון.
מבט לתוך הארגון או החברה
מעבר לתוכניות המחקר והסקרים המקיפים, תסתכלו סביבכם; האם העובדים שלכם מרוצים? האם העובדים שלכם לוקחים חלק באירועי חברה? האם הם משתפים בגאווה ברשתות החברתיות את הפעילות או את חלקם בחברה? כדי להכיר לעומק את ה DNA הארגוני אל תדברו רק עם המנהלים - דברו עם העובדים, הם השגרירים האמיתיים של הארגון. בשטראוס בחרו להפוך את העובדים לשגרירים הלכה למעשה וניתן לראות בעלי תפקידים שונים לוקחים חלק בסרטוני החברה (לאו דווקא פנים ארגוניים). כך, במקום שף סלב שיסביר על מתכון זה או אחר נוכל למצוא את יניב גור אריה, השף של שטראוס, לוקח חלק בסרטוני המותגים השונים.
המיתוג חייב להיות מחובר לערכי הארגון - הערכים של הארגון צריכים להשתקף במיתוג של החברה. פער גדול מדי בין המיתוג למציאות יגרום לעובדים להתייחס לתהליך כקלישאה צינית. אנחנו רוצים להפוך את הארגון שלנו לכזה שמסב לעובדים גאווה. מיתוג ערכי ומדוייק יעודד את העובדים, ויגרום להם להרגיש חלק מדבר גדול יותר.
מה הדבר הכי טוב שתוכלו להעניק לעובדים שלכם?
משכורת מפוארת יכולה להרשים בראיונות עבודה, אבל בטווח הרחוק אנחנו מחפשים תחושה עמוקה יותר. זה לא רק ארוחות בוקר מפנקות וגם לא שולחן פינג פונג. תנו לעובדים שלכם כלים לעולם העבודה החדש, למדו אותם מידע חדש ומקצועי או אישי שיעזור להם לקדם את הקריירה שלהם. בידקו אם אחד מבסיסי ה EVP שלכם קשורים בהשקעה וערך בעובדים. למשל, יש חברות שמציעות טיפים לראיון עבודה, מדריך לכתיבת קו"ח, מאמר על לינקדאין ועוד.
מיתוג מתחיל בבחירת המילים
איך אתם פונים לעובדים או למועמדים פוטנציאלים? האם אתם שומרים על שפה דו לשונית? האם אתם מקפידים להזכיר את ערכי הארגון בכל הודעה ומסמך שיוצא (בצורה אותנטית, כמובן)? ירידה לרזולוציות מדייקת את השפה המאפיינת את המותג. יותר מהכל, שפה יכולה לבנות זהות דיגיטלית מובחנת ואותנטית לכל ארגון. בחרו את המילים שאתם מרגישים שמתארים את המותג באופן הנכון ביותר. הקפידו להיות עקביים - את הערכים הבולטים במיתוג שלכם, כדאי להביא לידי ביטוי גם בארגון באירועי חברה, בשפה הארגונית. עקביות מגדילה את ההזדהות עם ערכי המותג.
תעזו והיו יצירתיים
מעבר לקמפיינים ולהודעות הרשמיות, זה הזמן לפעילויות יוצאות דופן ומרעננות שיעידו על הארגון שלכם לא פחות מרשימת הערכים שתלויה אצלכם על הקיר. קוקה-קולה (החברה המרכזית) ביקשה מנהגי החברה לבחור שירים אהובים ובנתה עבורם פלייליסט מוזיקלי אותו היא הפיצה לכלל קהילת הנהגים בחברה (קהילה לא קטנה זכרו שכל מערך ההפצה של החברה אלו המשאיות של קוקה-קולה שאתם רואים על הכביש). הפעילות הזאת נבעה מהבנה של מאפייני העבודה של בעלי התפקידים בחברה ובנו פעילות בהתאם. גם הפעילות ברשתות החברתיות היא הזדמנות להפגין יצירתיות, לא רק בנכסים הדיגיטליים שלכם אלא גם בתגובות של הארגון מחוץ לעמוד, צרו שרשורים משלכם והעבירו את החוויה ורוח הארגון בזמן אמת ובאופן מקורי ורלוונטי.
הכי חשוב, נסו תמיד להיות צעד אחד לפני כולם, המועמדים והעובדים שלכם מצפים ממכם בדיוק לזה.
הכותבת מורן זר קצנשטיין היא מנכ"לית yyy סוכנות אסטרטגיה ותוכן. עוסקת בתהליכי מיתוג מעסיק לארגונים. הייתה שותפה בתהליך מיתוג המעסיק מיתוג המעסיק לחברה המרכזית (קוקה-קולה) שזכה בפרס מיתוג המעסיק לשנת 2021.