סגור
בני לנדא יו"ר קבוצת לנדא לשעבר מייסד אינדיגו
בני לנדא (צילום: דיאנה בחור-ניר)

בלעדי
הרוכש היפני מתמהמה, ובינתיים המתחרה העלתה את הצעתה לרכישת לוסיקס של בני לנדא

בשבוע שעבר הגיש פנאוז'י פוג'ימורי, הבעלים של חברת EDP, הצעה לרכישת חברת היהלומים תמורת 2.5 מיליון דולר, אולם כעת מתברר כי הוא טרם העביר ערבות של 10% לה הוא מחויב מתוקף ההסכם. כעת מבקש הנאמן להאריך את צו עיכוב ההליכים של החברה, לאחר שפניקס דיימונדס הבלגית העלתה את הצעתה ל-2.7 מיליון דולר

קשיים בהליך המכירה של חברת יהלומי המעבדה של בני לנדא, לוסיקס, למשקיע היפני פנאוז'י פוג'ימורי, בעל חברת EDP הציבורית מיפן.
לפי פנייה של נאמן החברה שי בר ניר לבית המשפט, הרוכש היפני לא העביר ערבות של 10% שלה הוא מחויב מתוקף ההסכם, גם לאחר פנייה חוזרת של בר ניר אליו. מוג'ימורי הגיש הצעה של 2.5 מיליון דולר (9.5 מיליון שקל), שהייתה גבוהה משמעותית מההצעה המתחרה. ההצעה היפנית כוללת לא פחות מ־36 תשלומים של 238 אלף שקל כל אחד, ו־950 אלף שקל במזומן.
חברת פניקס דיימונדס הבלגית, שהתחרתה מול מוג'ימורי, ביקשה בינתיים להעלות את ההצעה המתחחרה שלה ל-2.7 מיליון דולר (10.3 מיליון שקל). החברה מתחייבת להשאיר 13 מעובדי לוסיקס כמועסקים לאחר הרכישה. בר ניר מבקש מבית המשפט להאריך במידת הצורך את צו עיכוב ההליכים גם מעבר לזמן שנקבע עד ל-8 באוקטובר השבוע.
לוסיקס הפסידה בשנתיים וחצי האחרונות 65 מיליון דולר. זאת, אחרי שהושקעו בה 152.5 מיליון דולר מאז שהוקמה ב־2016. רוב עובדי החברה, המיוצגים בידי עו"ד אופיר רונן, ייאלצו לעזוב.