חברת EGIS הצרפתית וגדיש ינהלו את פרויקט המטרו בגוש דן
חברת EGIS הצרפתית וגדיש ינהלו את פרויקט המטרו בגוש דן
זכו במכרז נת"ע שבו התמודדו 4 קבוצות ישראליות ובינלאומיות. עלות המכרז מוערכת במאות מיליוני שקלים במשך מספר שנים
חברת נת"ע הודיעה כי הקבוצה המורכבת מחברת EGIS הצרפתית וחברת גדיש הישראלית, זכתה לנהל את פרויקט רשת המטרו בגוש דן. במכרז התמודדו 4 קבוצות ישראליות ובינלאומיות. עלות המכרז מוערכת במאות מיליוני שקלים במשך מספר שנים. החתימה על החוזה צפויה בתחילת 2022.
הקבוצה הזוכה תפעל לבניית תוכנית פעולה מלאה לבנייה והפעלה של רשת המטרו העתידית של המטרופולין. היא תהיה אחראית לגיוס צוותים של מומחים בתחומים שונים, שילוו את נת"ע ואת מינהלת המטרו במספר רחב של תחומים, אליה תהיה כפופה.
EGIS הצרפתית היא חברת תשתיות, תחבורה והנדסה. קבוצת גדיש הנדסה וניהול עוסקת בניהול פרויקטים הנדסיים ומנוהלת בידי המנכ"ל משה בנג'ו והיו"ר והבעלים אפי שורקה.
רשת קווי המטרו עתידים לחבר את כלל מטרופולין תל אביב, החל מלוד, רמלה ורחובות בדרום ועד רעננה וכפר סבא בצפון, ופתח תקווה במזרח. אורך רשת קווי המטרו צפויה להיות 150 ק"מ, ולכלול 109 תחנות ב-24 רשויות. המטרו צפוי לשרת כ-2 מיליון נוסעים ביום. עלות ההקמה של הפרויקט מוערכת ביותר מ-150 מיליארד שקל.
קו M1 צפוי לכלול 31 תחנות ואורכו יהיה 45 ק"מ. חלקו הדרומי של הקו יתחיל בצומת חולון ומשם ימשיך דרומה ויתפצל לשלוחה מערבית שתגיע לראשון לציון, נס ציונה ורחובות ושלוחה מזרחית שתעבור דרך ראשון לציון לבאר יעקב, רמלה ולוד.
קו המטרו M2 יעבור בציר מזרח מערב ויחבר את ערי הטבעת התיכונה והפנימית לגלעין המטרופולין. אורכו של הקו יהיה כ-26 ק"מ והוא צפוי לשרת 9 רשויות מקומיות ולכלול כ-22 תחנות לאורכו. הקו צפוי לשרת את תושבי חולון, בת ים, תל אביב יפו, גבעתיים, רמת גן, בני ברק, גבעת שמואל, פתח תקוה והמועצה האזורית דרום השרון.
אורכו של קו M3 של המטרו יהיה 40 ק"מ והוא יכלול 25 תחנות. הקו יתחיל בהרצליה ויסתיים בבת ים, ויכלול שלוחה לכיוון נמל התעופה בן גוריון. הקו יעבור דרך בתי החולים אסותא, שיבא ובילינסון, ויעבור דרך אזורי התעסוקה של הרצליה פיתוח, רמת החיל, קריית אריה, חולון מזרח וניסנבוים בת ים.
מנכ"ל נת"ע, חיים גליק: "פרויקט המטרו הוא חלק בלתי נפרד מבשורת המהפכה התחבורתית בגוש דן, ונת"ע מובילה אותו בבטחה מרמת החזון למציאות. בחירת החברה שתנהל את הרשת, המביאה ידע ישראלי ובין לאומי, מבטיחה רשת מטרו מתקדמת, בטוחה ונגישה שתשרת כשני מיליון נוסעים ביום".
מאיר שמרה, ראש מינהלת המטרו: "בחירת מנהל הרשת הינה אבן דרך משמעותית וחשובה בהוצאת פרויקט המטרו לפועל אשר מתבצעת בהמשך ישיר להליכי התכנון וההיערכות שנת"ע מקדמת לביצוע הפרויקט".
את EGIS ייצגו עוה"ד מיכה טולמן ונדיה שלייכר ממשרד פרל כהן. את גדיש ייצגו עו"ד רימון תלחמי ועו"ד סנדרה שניידר.