סגור
ברק רוזן ו איילת שקד ב חתונת בתו של מוטי בבצ'יק 2.9.24
ברק רוזן ואיילת שקד בחתונת בתו של מוטי בבצ'יק (צילום: רפי קוץ)

מפוליטיקאים ועד אנשי עסקים: כשהאיש החזק בחסידות גור מחתן את בתו - כולם עולים לרגל

מוטי בבצ'יק, ראש המטה של גולדקנופף, חגג אתמול את חתונת בתו איידל עדינה בירושלים. בין הנוכחים: עשרות אנשי עסקים ופוליטיקאים שהגיעו לברך, ובהם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שר החוץ ישראל כ"ץ, שרי המשפטים לשעבר גדעון סער ואיילת שקד, יו"ר התאחדות הקבלנים ראול סרוגו, עו"ד עמית חדד ומקורבי נתניהו יוסי שלי ויוסי פוקס

מצעד ארוך של פוליטיקאים, אנשי עסקים ובכירים בשירות הציבורי עלו אתמול (ב') לרגל באופן חריג לאירוע יוצא דופן - חתונת איידל עדינה בבצ'יק - בתו של האיש החזק בחסידות גור מוטי בבצ'יק, המשמש גם כראש המטה של שר השיכון יצחק גולדקנופף (יהדות התורה).

9 צפייה בגלריה
מוטי בבצ'יק בחתונת ביתו
מוטי בבצ'יק בחתונת ביתו
מוטי בבצ'יק חוגג בחתונת ביתו איידל עדינה
(רפי קוץ)

בבצ'יק הוא אחד האנשים החזקים בפוליטיקה הישראלית אף שאינו חבר כנסת. כבר למעלה מ-15 שנה הוא מסתובב במסדרונות הכנסת והשלטון כראש המטה של יו"רי יהדות התורה: תחילה יעקב ליצמן ואח"כ עם יורשו - יצחק גולדקנופף. בב'ציק היה עם ליצמן בוועדת הכספים ובמשרדי הבריאות והשיכון, וכעת עם גולדקנופף בשיכון. הוא היה שותף לכל המשאים והמתנים הקואליציוניים במערכות הבחירות האחרונות, והוא מקושר גם עם הקואליציה כמו גם עם ח"כים מהאופוזיציה, ובכירים בהווה ובעבר בשירות הציבורי וכמובן גם בעולם העסקי.

9 צפייה בגלריה
שר השיכון יצחק גולדקנופף בחתונת בתו של מוטי בבצ'יק
שר השיכון יצחק גולדקנופף בחתונת בתו של מוטי בבצ'יק
שר השיכון יצחק גולדקנופף בחתונת בתו של מוטי בבצ'יק
(צילום: רפי קוץ)

אלמלא חקירת המשטרה נגדו שהחלה ב-2016 בחשד לכאורה להשפעה פסולה על הרכב סל התרופות ועוד – שלא התבשלה לכדי הגשת כתב אישום, כבר מזמן היה מתמנה כשר מטעם יהדות התורה.
בחתונה אתמול בלטו: נדל"ניסטים, עורכי דין, פוליטיקאים, אנשי עסקים ובכירי המגזר הציבורי בהווה ובעבר, כולם התערבבו עם כולם כשהמשותף להם הקירבה לבבצ'יק. החתונה מהווה גם מבחן כוח לאיש שלוחש על אוזנו של האדמו"ר מגור, שנכח כמובן בחתונה, ורעייתו האדמו"רית העניקה ברכות לנשים שבאו אליה.
אחד הפוליטיקאים שלא ממפלגתו של בבצ'יק נשאל מדוע הגיע והשיב: "בבצ'יק הוא אדם נחמד שאפשר לעבוד איתו. הוא אהוד מאוד". אחר הוסיף "שווה לשמור קשרים איתו. לך תדע לאן בבצ'יק עוד יגיע ואיזה דלתות הוא יוכל לפתוח גם כעת בפוליטיקה וגם לאחר מכן".

9 צפייה בגלריה
יו"ר התעשייה האווירית עמיר פרץ בחתונת בתו של מוטי בבצ'יק
יו"ר התעשייה האווירית עמיר פרץ בחתונת בתו של מוטי בבצ'יק
יו"ר התעשייה האווירית עמיר פרץ מגיע לחתונה
(צילום: רפי קוץ)


9 צפייה בגלריה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עם חברי הכנסת בועז ביסמוט ומאי גולן בחתונת בתו של מוטי בבצ'יק
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עם חברי הכנסת בועז ביסמוט ומאי גולן בחתונת בתו של מוטי בבצ'יק
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עם חברי הכנסת בועז ביסמוט ומאי גולן
(צילום רפי קוץ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ש"מחזיק מאוד" מבבצ'יק, לא הגיע, לאחר שבאותה שעה ערך מסיבת עיתונאים בירושלים. למרות זאת מקורביו של נתניהו בלטו באירוע: מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי, מזכיר הממשלה יוסי פוקס, יונתן אוריך המנהל והניו מדיה של נתניהו שעזב באחרונה את לשכת רה"מ ועבר לעבוד עבורו מטעם הליכוד, הרל"ש של נתניהו צחי ברוורמן, הדובר של נתניהו בועז גולן, היועץ המקשר עם הכנסת נבו כץ, היועצת רבקה פאלוך. בנוסף נכחו באירוע עמית חדד עורך דינו של נתניהו (שגם ייצג את בבצ'יק וטען ב-2021 שלא נותנים לו להיפגש עם בבצ'יק כשנעצר אז ושוחרר ), ועו"ד מיכאל ראבילו (ממשרד עורכי הדין שמרון-מולכו- קרוביו של נתניהו) שהשתתף במו"מ הקואליציוני, ומייצג את בנימין ושרה נתניהו. אפילו המזכירות הקרובות בעבר של נתניהו, שעברו לכהן במל"ל נכחו אף הן.
מהצד של נתניהו נכחו גם היועצת לשעבר פרח לרנר -כיום משנה למנכ"ל אנלייט- חברה אנרגיה מתחדשת, ובעלה היועץ האסטרטגי אבי לרנר. איקי כהן - לשעבר יועצו של נתניהו, וכיום משנה למנכ"ל משרד התרבות, ואשר חיון לשעבר רל"ש נתניהו - היו גם הם.

9 צפייה בגלריה
שר המשפטים יריב לוין בחתונת הבת של מוטי בבצ'יק
שר המשפטים יריב לוין בחתונת הבת של מוטי בבצ'יק
שר המשפטים יריב לוין
(צילום: רפי קוץ)

באחד השולחנות בחתונה התלוצצו שניתן לקיים ישיבת ממשלה: 15 שרים ושרות הגיעו לחתונה: מיהדות התורה גולדקנופף, מהליכוד: שר הביטחון יואב גלנט, ששאל את אבי הכלה מדוע הוא לא בא עם חליפה החגיגית שלו והשטריימל לישיבת הממשלה. ניר ברקת שר הכלכלה, יריב לוין שר המשפטים, ישראל כץ שר החוץ, שר התיירות חיים כץ, שרת המדע גילה גמליאל, שרה להגנת הסביבה עידית סילמן שרה לשיוויון חברתי מאי גולן. מהציונות הדתית: בצלאל סמוטריץ - שר האוצר, ושרת ההתיישבות אורית סטרוק. מעוצמה יהודית: השר לביטחון לאומי - איתמר בן גביר, השר לענייני ירושלים עמיחי אליהו, והשר לפיתוח הנגב הגליל יצחק וסרלאוף. ומש"ס נכח שר הדתות מיכאל מלכיאלי.

9 צפייה בגלריה
ראש עיריית ירושלים משה ליאון בחתונת בתו של מוטי בבצ'יק
ראש עיריית ירושלים משה ליאון בחתונת בתו של מוטי בבצ'יק
ראש עיריית ירושלים משה ליאון
(צילום: רפי קוץ)


9 צפייה בגלריה
שר המשפטים לשעבר גדעון סער בחתונת בתו של מוטי בבצ'יק
שר המשפטים לשעבר גדעון סער בחתונת בתו של מוטי בבצ'יק
שר המשפטים לשעבר גדעון סער
(צילום: רפי קוץ)

הקואליציה "ימין על מלא" יוצגה גם על ידי 10 חברי כנסת: יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה), יו"ר ועדת הפנים יעקב אשר (יהדות התורה), יו"ר הוועדה לפניות הציבור יצחק פינדרוס (יהדות התורה) - מפלגתו של בבצ'יק. ועוד מהקואליציה: יו"ר ועדת הכלכלה דוד ביטן (ליכוד) יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן (ציונות דתית), יו"ר ועדת הבריאות יונתן משריקי (ש"ס), משה סולמון, חבר ועדת הכספים (הציונות הדתית), סגן יו"ר הכנסת נסים ואטורי (ליכוד), בועז ביסמוט (ליכוד), ואלמוג כהן (עוצמה יהודית).
במהלך שנותיו במסדרונות השלטון קשר בבצ'יק קשרים עם ח"כים מהאופוזיציה. חברי כנסת מהמחנה הממלכתי שעד לפני כמה חודשים היו חלק מהקואליציית החירום של נתניהו בעקבות המלחמה הגיעו והתחבקו: יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, וחברת מפלגתו אורית פרקש הכהן והח"כ לשעבר איתן גינזבורג (המחנה הממלכתי). בתחילת יולי פורסם שבבצ'יק בא אל ביתו של גנץ בקיבוץ יד מרדכי כדי להגיע להסכמה על חוק ההשתמטות. גנץ טוען כבר הרבה זמן שרק הוא מהאופוזיציה יכול להביא את החרדים לקואליציה רחבה. בחתונה אתמול צפה גנץ במשך כחצי שעה בטיש שערך האדמו"ר מגור. אגב, אטיאס שמונה על ידי יו"ר ש"ס אריה דרעי לטפל בחקיקת "חוק ההשתמטות" נראה בחתונה משוחח עם גולדקנופף. אולי יכלו להתייעץ עם הראשון לציון הרב יצחק יוסף שהגיע אף הוא ולא נשאר הרבה זמן. באזור אחר של האולם היו שותפיו לשעבר של גנץ: גדעון סער וזאב אלקין כיום מהמחנה הממלכתי ובעבר הרחוק בליכוד.

9 צפייה בגלריה
פעילת הימין הקיצוני דניאלה וייס עם השרה להגנת הסביבה עידית סילמן בחתונת בתו של מוטי בבצ'יק 2.9.24
פעילת הימין הקיצוני דניאלה וייס עם השרה להגנת הסביבה עידית סילמן בחתונת בתו של מוטי בבצ'יק 2.9.24
פעילת הימין הקיצוני דניאלה וייס (מימין) עם השרה להגנת הסביבה עידית סילמן
(צילום: רפי קוץ)

כמה שולחנות ליד מהם נראו בכירים בעולם העסקי ובתחום הנדל"ן: שרת המשפטים איילת שקד המשמשת כיו"ר כיו"ר קרדן-נדל"ן, וברק רוזן - מנכ"ל ומבעלי קבוצת "ישראל קנדה", ויו"ר רשות מקרקעי ישראל ינקי קווינט, נשיא התאחדות הקבלים ראול סרוגו והמנכ"ל יגאל סלוביק, יו"ר אגד נדל"ן יאיר פינס (שהיה בעבר מנכ"ל משרד רה"מ ומנכ"ל משרד השיכון ) ויו"ר עמידר - יאיר זילברשטיין. לאנשי המגזר העסקי מתחום הנדל"ן שווה לשמור על קשרים טובים עם רל"ש שר השיכון, ויש האומרים "שר השיכון בפועל". תומר גלאם ראש עיריית אשקלון, וראש העיר ירושלים משה ליאון, ומנכ"ל מועצת יש"ע עומר רחמים שכיהן עד לאחרונה כיועצו של סמוטריץ. מצד החברות הממשלתיות כיכבו: יו"ר חברת החשמל דורון ארבלי והמנכ"ל מאיר שפיגלר, יו"ר התעשייה האווירית עמיר פרץ, יו"ר רכבת ישראל משה שמעוני והיועץ האסטרטגי שלום שלמה, שהיה בעבר מזכיר הממשלה ויועץ לנתניהו, בנט ולפיד.

9 צפייה בגלריה
מאיר שפיגלר בחתונת בתו של מוטי בבצ'יק 2.9.24
מאיר שפיגלר בחתונת בתו של מוטי בבצ'יק 2.9.24
מנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר
(צילום: רפי קוץ)

מצד שירות המדינה הגיעו נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ, שכהונתו תסתיים בשבוע הבא, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב - (שכיהן כמנכ"ל הבריאות בקורונה בתקופת ליצמן), מנכ"ל בית הנשיא - אייל שוויקי, רונן פרץ - מנכ"ל משרד הפנים, מנכ"ל השיכון יהודה מורגנשטרן (כמו גם רבים מבכירי המשרד), ומנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן. גלעד ארדן השגריר לשעבר של ישראל באו"ם (והשר והח"כ לשעבר ) חזר לארץ רק לפני 5 ימים, וגם הוא הגיע לחתונה.
בין כל ההמונים היו גם יו"ר הראל ביטוח גיא רוטקופף, וגיל סלומון לשעבר מנכ"ל לשכת עורכי הדין, תומר עמיר הבעלים של חברת הלובינג גורן-עמיר ומנכ"לו משה ביבי. ברשימת לקוחותיהם מופיעים בין היתר: פורום 15 הרשויות המקומיות העצמאיות, מועצה איזורית רמת הנגב, ומועצה אזורית שומרון, קופת חולים כללית.