סגור
לימודים שביתה בית ספר כיתה ריקה קורונה וירוס
כיתה ריקה. במשרד החינוך נערכים לשביתה ממושכת ה קורונה וירוס (צילום: שאטרסטוק)

נתניהו מתעלם, והשביתה בתיכונים לא קרובה לסיום

היום הסתיימה ללא תוצאות עוד פגישה בין האוצר לארגון המורים, בשל חוסר יכולת למצוא פתרון למחלוקת החוזים האישיים. משרד החינוך החל להיערך להפעלת תלמידי התיכון בשבוע הבא

המשא ומתן בין האוצר לארגון המורים התפוצץ בשל חוסר יכולת למצוא פתרון למחלוקת החוזים האישיים. בהיעדר התערבות של ראש הממשלה משרד החינוך החל להיערך להפעלת תלמידי התיכון בשבוע הבא. כלומר, במקום לנסות לפתור את המשבר השבוע נערכים לשביתה ממושכת.
המחלוקות בין הצדדים רבות, אבל רובן פתירות במיקוח רגיל של משא ומתן. לעומת זאת נושא החוזים האישיים, הפך בעיני שני הצדדים לעיקרון מקודש. האוצר טוען שארז הסכים לכך בהסכם בעל פה שהושג בקיץ הקודם ונסוג. ארז מכחיש, ולדבריו חוזים אישיים הם ניסיון לחסל את האיגוד המקצועי.
היום נערכה פגישה נוספת. שני הצדדים לא זזו מעמדתם בנושא החוזים האישיים וגם לא נמצא פתרון יצירתי. שר החינוך יואב קיש נזף בשני הצדדים כאילו לא מדובר באחריות שלו באותה מידה. קיש אמר ש"הילדים נמצאים על הברזלים. אמרתי לרן ארז ולאוצר שהשביתה הפראית חייבת להיפסק. תרדו מהעצים ותגיעו להסכמה".
באוצר טוענים שהצעות רבות בנושא החוזים האישיים נדחו על ידי רן ארז. כמו כן מאשימים אותו שהעלה היום דרישות חדשות בנושאים רבים ופתח מחדש את המשא ומתן. בכיר באוצר אמר ש"ארגון המורים חייב להתעשת. לא רק שהוא משבית את הלימודים בשעת מלחמה על משהו שקיים בכל המגזר הציבורי, אלא מעז לבוא היום בדרישות חדשות שמנוגדות לסיכומים ולכל השיח של השנה החולפת. נראה שהם לא רוצים להגיע להסכם ומתנהגים בחוסר אחריות".
מארגון המורים נמסר: "עוד ספין מבית היוצר של משרד האוצר המנסה לפרק את העבודה המאורגנת".