בלעדי
רשות התחרות ל-yes ופרטנר: חשש מהשלכות עסקת הטלוויזיה בין החברות
לפי ההסכם שנחתם בקיץ האחרון, yes תפתח אפליקציית תכנים שמבוססת על המותג שלה Sting+, שתחליף את האפליקציה הנוכחית של פרטנר TV; ברשות התחרות שלחו לחברות מכתב שלפיו הממונה מיכל כהן "לא השתכנעה" שההסדר אינו פוגע בתחרות; עם זאת לחברות ניתנה הזדמנות להעלות את טענותיהן בטרם תתקבל החלטה סופית
רשות התחרות שלחה היום מכתב לחברות התקשורת yes ופרטנר ממנו עולה כוונה של הממונה מיכל כהן להתנגד להסכם שיתוף הפעולה ביניהן; עם זאת לחברות ניתנה הזדמנות להעלות את טענותיהן בטרם תתקבל החלטה סופית. כך נודע לכלכליסט. רשות התחרות בוחנת את העסקה עליה דיווחו החברות עוד ביולי 2024, אך טרם קיבלה החלטה בנושא. ברשות התחרות אישרו את הפרטים.
לפי ההסכם בין החברות, לקוחות הטלוויזיה של פרטנר יעברו לשירות על בסיס מותג של yes. המהלך יאפשר לפרטנר לחזור להתחרות בשוק הטלוויזיה, לאחר ירידה עקבית במנויי הטלוויזיה שלה בשנתיים האחרונות.
לפי המכתב של רשות התחרות, "מהבחינה שנערכה עד כה, הממונה לא השתכנעה כי הכבילות שבהסדר הכובל אינן מגבילות את התחרות בחלק ניכר של שוק המושפע מן ההסדר או שאין בהן כדי לפגוע פגיעה של ממש בתחרות בשוק כאמור. לפיכך, הממונה שוקלת שלא להעניק את הפטור המבוקש להסדר. בטרם תקבל הממונה את החלטתה, באפשרותכם לטעון טענותיכם בעניין בפני הממונה".
שירותי הטלוויזיה של פרטנר נחשבים ללא רווחיים עבור החברה, ומהווים יותר מוצר משלים לשירותים השונים שלה, ובעיקר האינטרנט. כלומר, פרטנר מציעה את שירותי הטלוויזיה ללקוחות במטרה להרוויח ממכירת חבילות אינטרנט הסיבים. גם מבחינת התוכן, הטלוויזיה של פרטנר מפגרת אחרי yes.
מאחר ששירותי הטלוויזיה של פרטנר הפסדיים, בחברה בחנו מודלים עסקיים חדשים להפעלת שירותי הטלוויזיה. לפי ההסכם בין הצדדים, yes תפתח אפליקציה לפרטנר, שתהיה במיתוג של פרטנר. גם התוכן באפליקציה יבוסס על התוכן בשירות הטלוויזיה sting+ של yes. בתמורה, yes תקבל תשלום עבור כל לקוח - עם התחייבות מינימלית של פרטנר לשלם לפחות 63.6 מיליון שקל בשנה (5.3 מיליון שקל בחודש). ההסכם בין הצדדים יהיה תקף לחמש שנים ממועד ההפעלה המסחרית של האפליקציה.
למרות עמדת רשות התחרות, בפרטנר סבורים שהמהלך ישפר את מוצר הטלוויזיה שלהם, ויאפשר להם להתחרות בצורה טובה יותר בתחום וגם בשוק הסיבים האופטיים. כמו כן, בחברה סבורים שלא מדובר בעזיבה של שחקן טלוויזיה את השוק, שכן המותג פרטנר TV ימשיך להתקיים באופן עצמאי - והאפליקציה החדשה תותאם למותג וללקוחות פרטנר.
מלבד העסקה בין פרטנר ל-yes ,ברשות התחרות בוחנים עסקה דומה בין סלקום ל-HOT לשיתוף פעולה בתחום הטלוויזיה. ההצעה לעסקה הוגשה בנובמבר וברשות בוחנים את אישורה גם כן.
מפרטנר נמסר: "לעמדתנו אין מקום לחשש ובכוונתנו להביא את טענותינו בפני הממונה על התחרות".