סגור
איתמר בן גביר ב טקס קבלת דרגות דני לוי
איתמר בן גביר יחד עם המפכ"ל דני לוי (צילום: עמית שאבי)

גל פרישות בכירים במשטרה על רקע מינוי המפכ"ל של בן גביר

מאז מונה רנ"צ דני לוי למפכ"ל לפני שבוע וחצי הודיעו שני ניצבים ותת ניצב, על פרישתם. זאת בנוסף לארבעה ניצבים שהודיעו על פרישתם בחודשים שקדמו למינוי. על הפרק: מינויים רבים בסגל הפיקוד הבכיר, כולל באגף הרגיש ביותר - אגף חקירות ומודיעין

שלושה קציני משטרה בכירים, ובהם שני ניצבים, הודיעו על פרישתם בשבוע החולף מאז מינוי מפכ"ל המשטרה רנ"צ דני לוי. הם מצטרפים בכך לארבעה ניצבים נוספים שפרשו בחודשים האחרונים, עוד לפני מינוי המפכ"ל החדש.
הבוקר הודיע ראש חטיבת המודיעין במשטרה תת ניצב דרור אסרף על כוונתו לפרוש מהמשטרה. אסרף סיכם עם המפכ"ל כי יפרוש בחודש דצמבר.
אסרף הודיע על פרישתו שבוע לאחר שמפקדו, ראש אגף חקירות ומודיעין (אח"מ) ניצב יגאל בן שלום, הודיע גם הוא על פרישתו מהמשטרה. בן שלום מכהן כראש אח"מ מאז 2020 והוא סיכם עם המפכ"ל כי יפרוש בתחילת חודש נובמבר.
יש לציין כי גם מפקד להב 433 לשעבר, הכפוף לראש אח"מ, ניצב מוטי לוי, פרש בתחילת חודש מאי ובעקבות זאת מונה תנ"צ בועז בלט לממלא מקום מפקד להב 433.
למעשה כעת פתוחים 3 התפקידים הבכירים באגף הרגיש ביותר במשטרה - האחראי על החקירות והמודיעין.
אתמול הודיע ניצב נוסף, מפקד מחוז צפון מאז 2022 שוקי תחאוכה, שיפרוש בתחילת חודש אוקטובר.
עוד לפני מינויו של לוי למפכ"ל הודיעה בסוף חודש יולי גם ראש אגף המבצעים ניצב סיגל בר צבי כי תפרוש בקרוב מהמשטרה. בר צבי, שמונתה לתפקידה ב-2021, היתה האישה הראשונה בדרגת ניצב שכיהנה בתפקיד מבצעי במשטרה. קדם לה מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, שפרש מהמשטרה בחודש יולי. עוד ניצב שפרש באותו חודש היה ראש אגף משאבי אנוש במשטרה ניצב בועז גולדברג.
לפי ההערכות, לא מדובר בסוף גל הפרישות של הקצינים הבכירים במשטרה.
רנ"צ לוי קודם למפכ"ל בידי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, אף שכיהן כניצב שנה אחת בלבד, כמפקד מחוז חוף.
כעת לוי יצטרך לבנות סגל פיקוד בכיר חדש, והוא עוסק בזה בימים אלה ומראיין קצינים בכירים. בן גביר מתוקף תפקידו הוא זה שמאשר את המינויים מדרגת סגן ניצב ומעלה ואף דואג לראיין קצינים בעצמו, כולל בדרגות נמוכות יחסית, ששרים בעבר לא עסקו במינויים.