סגור
יפתח רון טל יו"ר חברת החשמל ועידת התחזיות
יפתח רון ט (צילום: אולפן כלכליסט)

רון טל מתעכב, ובמשרד רה"מ בוחנים מועמדים אחרים לראשות מינהלת תקומה

משה אדרי פרש בחודש שעבר מתפקיד ראש המינהלת המופקדת על שיקום עוטף עזה; רון טל לא נכנס לתפקיד, ברקע דרישת נציבות שירות המדינה כי יתפטר ממשרת הדירקטור בחברת ביג; בינתיים בצפון: צ'ייני מסרב להתפטר מתפקיד ראש המינהלת, נתניהו נפגש עם עודד רביבי, האמור להחליפו  

גורמים במשרד ראש הממשלה בוחנים אפשרות למינוי מועמד חדש לראש מינהלת תקומה, שמטפלת בשיקום עוטף עזה ושדרות, לנוכח העיכוב בכניסתו לתפקיד של יפתח רון טל.
משה אדרי, ששימש כמנהל המינהלת, פרש מהתפקיד בחודש שעבר וכעת התפקיד מוחזק על ידי מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי, כממלא מקום.
לפי שעה לא ידוע אם רון טל ייכנס בכלל לתפקיד, מאחר שנציבות שירות המדינה דורשת ממנו להתפטר ממשרת הדירקטור בחברת ביג בטרם יוגש מינויו לאישור הממשלה. כפי שנחשף בשבוע שעבר בכלכליסט, רון טל מסרב להתפטר מדירקטוריון ביג מאחר שיש בידיו חבילת מניות שחלקה חסומה עד נובמבר 2024. אם יתפטר קודם לכן ממשרת הדירקטור - יפסיד את חבילת המניות החסומה. שווי חבילת האופציות שלו מוערך ב-920 אלף שקל.
נתניהו הכריז על מינוי רון טל לראש תקומה ואליעזר צ'ייני מרום לראש מינהלת צפון ביוני 2024. לצורך כך אישרה הממשלה להעסיקם בפטור ממכרז. הממשלה אישרה את מינוי מרום ב-21 ביולי בניגוד לעמדת היועמ"שית, אבל לא דנה במינוי רון טל לאחר שסירב להתפטר מדירקטוריון ביג. בינתיים, במשרד ראש הממשלה דורשים מצ'ייני להתפטר מתפקידו. המשמעות: 11 חודשים מפרוץ המלחמה, ועתיד העומדים בראש המינהלות לשיקום הצפון והדרום לוט בערפל.
במשרד רה"מ טוענים כי צ'ייני הוא "איש כוחני", ש"אינו מוכן להקשיב לאף אחד". כמו כן במשרד ראש הממשלה לא אוהבים את שיתוף הפעולה שלו עם מנכ"ל משרד הפנים רונן פרץ, מאחר שהם מבקשים להיות אלה שמובילים את שיקום הצפון.
צ'ייני זימן להיום (יום רביעי) כינוס של ראשי רשויות בצפון ומנכ"לים של משרדי ממשלה לפגישה עם פרץ. במשרד ראש הממשלה זעמו על כך, ולבסוף הפגישה בוטלה.
נתניהו נפגש הערב עם עודד רביבי, לשעבר יו"ר מועצת אפרת, המיועד להחליף את צ'ייני כראש מינהלת צפון. במשרד ראש הממשלה אמרו כי אין כוונה להדיח את צ'ייני אלא לאפשר לו להתפטר מרצונו. לנוכח סירובו לא מן הנמנע שיהיה צורך לערוך לו הליך של פיטורים הכולל שימוע אצל נציב שירות המדינה ואח"כ החלטת ממשלה.
שר הפנים משה ארבל (ש"ס) שיגר שלשום מכתב אל רה״מ נתניהו בבקשה שיתערב בדרישת מנכ"ל משרד ראש הממשלה לסיים את עבודתו של צ'ייני: "לא ניתן להסכים שבשל מאבקי אגו ואיבה אישית לכאורה המשימה של שיקום הצפון תאבד חודשים יקרים נוספים".