סגור
 קיש וארז. "פגישות מרתוניות"
קיש וארז. "פגישות מרתוניות" (צילום: יאיר שגיא, אבי מועלם)

בעקבות הביקורת על משרד החינוך: קיש יקיים מרתון מו"מ בין האוצר למורים

לאחר שבית הדין הארצי לעבודה מתח ביקורת קשה על ההתנהלות של משרד החינוך, השר קיש ינסה החל מיום ראשון להתמודד עם משימה בלתי אפשרית – הסכם עם המורים לפני סוף אוגוסט

שר החינוך יואב קיש הודיע שיוביל מרתון שיחות משא ומתן אינטנסיבי בין ארגון המורים לאוצר החל מיום ראשון הקרוב. זאת בניסיון להשיג הסכם לפני ה-31 באוגוסט. בהודעת קיש נאמר ש"הפגישות המרתוניות יערכו במשרד החינוך בירושלים ומתוכננות 'לרוץ' עד ליישוב כל הפערים". הפערים מתמקדים כמעט בכל תחום ממחלוקת החוזים האישיים, דרך תוכנית תוספות השכר למנהלים, גמולי הריכוז למורים וגובה תוספות השכר למורים.
משרד החינוך ספג בשבוע שעבר ביקורת חריפה ביותר מבית הדין לעבודה ונראה שקיש מגיב לביקורת הזו. קיש אמר ש"לא אתן לאירוע 'איום בשביתה' להתגלגל וללוות אותנו כהרגלו בקודש עד ה-1.9". בית המשפט כתב ש"במקרה שלפנינו התרשמנו שמדובר במשא-ומתן שמתנהל בעצלתיים, ללא שיתופם של הגורמים הבכירים בעלי הסמכות מצד המדינה לקבל את ההחלטות, וכאמור מזה זמן רב". עוד הטיל על משרד החינוך את כל האחריות על אי מסירת הציונים לתלמידים.
בג"צ דן היום בעתירת מרכז השלטון המקומי לחייב את משרד החינוך לפרסם את ציוני מבחני הבגרות, למרות שהעתירה התייתרה. זאת לאחר שמשרד החינוך שחרר את הציונים במתמטיקה ואין עוד מועדי ב' שבגללם התלמידים זקוקים לציונים מיידית. בית המשפט הורה לקצוב לוח זמנים קצר למיצוי השיח למציאת פתרון לפרסום הציונים הסופיים וקבע כי באין פתרון העתירה תוכרע עד סוף חודש אוגוסט.
יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס אמר ש"לא היינו צריכים להגיע למצב שהציונים מעוכבים במשך תקופה ארוכה כל כך. הבהרנו כי תלמידי ישראל לא יהפכו בני ערובה בקרב הורדות ידיים בין המורים לבין הממשלה".