סגור
שר התקשורת שלמה קרעי והיועמ"שית גלי בהרב מיארה
שר התקשורת שלמה קרעי והיועמ"שית גלי בהרב מיארה (צילום: אבי מועלם נתן ווייל לע"מ)

היועמ"שית שוב מזהירה את קרעי: "החלטתך מנוגדת לדין ופוגעת באופן קשה בשלטון החוק"

שלשום הודיעה בהרב מיארה לשר התקשורת כי מינוי אודליה מינס למ"מ יו"ר הרשות השנייה אינו חוקי בשל פגמים בהליך המינוי ואי עמידה בתנאי הסף - אך קרעי החליט למנות אותה בכל זאת. הערב היא מדגישה שוב כי ההחלטה "מנוגדת לדין באופן המובהק ביותר", ורומזת כי בג"ץ עשוי לבטל אותה

עקב התעקשותו של שר התקשורת שלמה קרעי למנות את ד"ר אודליה מינס למ"מ יו"ר מועצת הרשות השנייה חרף התנגדות היועמ"שית, גלי בהרב מיארה שלחה הערב (ה') מכתב נוסף לקרעי בו טענה כי החלטתו "מנוגדת לדין ופוגעת באופן קשה בשלטון החוק ובתקינות המינהל".
שלשום טענה היועמ"שית כי מינוי מינס אינו תקיון בשל פגמים בהליך המינוי, שלא עלה לסדר היום בטרם ישיבת הממשלה (אלא רק במהלכה), ובשל העובדה שלמינס אין את הניסיון הרלוונטי לכהן בתפקיד ולכן היא אינה עומדת בתנאי הסף. בתגובה, שלח קרעי מכתב למשנה ליועצת המשפטית לממשלה גיל לימון בו טען כי הוא מחויב להחלטת הממשלה למנות את מינס לתפקיד.
במכתב ששלחה הערב לקרעי כתבה היועמ"שית כי "הממשלה היא רשות מנהלית. כוחה בא לה מהדין ומוגבל על-ידי הדין. החלטת ממשלה שהתקבלה בחוסר סמכות מנוגדת לדין באופן המובהק ביותר. כך היה לאחרונה, ביחס להחלטת ממשלה שביקשה למנוע מהייעוץ המשפטי לוודא את חוקיות צעדי הממשלה בעניין גיוסם ומימונם של בני הישיבות. בית המשפט העליון ביטל החלטה זו שניתנה בחוסר סמכות.
"משעה שרשויות השלטון כולן נדרשות לפעול על פי הדין, כעולה גם מהאמור לעיל, הודעתך במכתבך לפיה ד"ר מינס תיכנס לתפקיד יו"ר המועצה ותפעיל את סמכויות יו"ר המועצה מנוגדת לדין ופוגעת באופן קשה בשלטון החוק ובתקינות המינהל, על כל המשתמע מכך".
בשבוע שעבר נכנסה לתוקף התפטרותו של יו"ר הרשות השנייה עדן בר טל, לאור הרעה בתנאי העסקתו. לאחר התפטרותו הודיע קרעי על מינויה של מינס כממלאת מקום לתפקיד, על אף שאינה עומדת בתנאי הסף. מינס חברה במועצת הרשות השנייה משנת 2018. בתחילת השבוע אישרה הממשלה את המינוי שלה.