במשרד התחבורה מתלוננים: עיריית תל אביב מונעת את פינוי התחנה המרכזית
במשרד התחבורה מתלוננים: עיריית תל אביב מונעת את פינוי התחנה המרכזית
לדבריהם, העירייה מתעקשת לשמר אתר טבע עירוני במסוף פנורמה, ובגלל זה לא ניתן להעביר למקום את מסופי הנוסעים. כרגע התחנה צפויה להתפנות עד יוני 2023, וכל עיכוב נוסף עלול להוביל לדחייה של ארבע-חמש שנים. גורם בעירייה: כנראה שמשרד התחבורה הגיע למסקנה כי בשטח הנתון אי אפשר להעביר את פעילות האוטובוסים
פינוי התחנה המרכזית בתל אביב עלול להידחות בגלל חילוקי דעות בין משרד התחבורה לבין עיריית תל אביב. גורם במשרד התחבורה אמר ל"כלכליסט" כי עיריית תל אביב מתעקשת לשמר אתר טבע עירוני מעשה ידי אדם במסוף פנורמה, ובגלל זה לא ניתן להעביר לשם את מסופי הנוסעים.
כרגע התחנה צפויה להתפנות עד יוני 2023 בעקבות ההסכמים עם חברת נצבא, שמחזיקה בתחנה, וכל עיכוב נוסף עלול להוביל לדחייה של ארבע-חמש שנים.
לפני כחודשיים הודיעו במשרד התחבורה כי הפעילות התעבורתית של התחנה המרכזית אמורה להיפסק ולעבור באופן זמני למסוף פנורמה, שם תוקם גם תשתית לאוטובוסים חשמליים. בטווח הארוך יעבור השירות למסוף חדש ברחוב בן צבי בדרום תל אביב. במקביל למסוף פנורמה, היה אמור לקום עורף לוגיסטי במתחם הלוחמים, שם יתבצעו תדלוק, טעינת אוטובוסים, שטיפה, חניה מנהלתית וחניית לילה.
כיום התחנה המרכזית בתל אביב משרתת כ-5,000 נסיעות מדי יום. יש בה 88 רציפי העלאה והורדה ו-180 חניות מנהליות ותפעוליות. המסוף החדש בפנורמה היה אמור לתת מענה חלקי לתנועה שתיגרע מהמרכזית – בפנורמה יש 33 עמדות העלאה והורדה, ובין 80 ל-100 חניות מנהלתיות. לטענת גורמים במשרד התחבורה, הפינוי נעשה לא על רקע תחבורתי אלא "בעקבות הרבה לחצים וסיבות מגוונות" שעיקרם היות התחנה מפגע לפיתוח דרום תל אביב ולאיכות חיי התושבים.
לפי אותם גורמים, בתקופה האחרונה העירייה התחילה להקשות על משרד התחבורה בכל מיני דרכים, כשעיקר הבעיה נסוב סביב העובדה שאף שפנורמה הוא שטח גדול, בחלק גדול ממנו יש פולשים, ונותר רק תא שטח קטן שניתן להפעיל בו מסופים. בתוך השטח המצומצם שנותר העירייה החליטה שהיא רוצה לשמר חלק ממצוק הכורכר ובריכת חורף מקומית כשמורת טבע עירונית. במשרד התחבורה מדגישים כי מדובר ב"אתר טבע מעשה ידי אדם". המשמעות של השימור היא גריעה של 40 חניות, מה שהופך את הקמת המסוף ללא רלוונטית ולצמצום השטח לנוסעים.
לפי הגורמים, במהלך המו"מ עם העירייה הוצעו מספר פתרונות, ובהם הקמת אתר טבע עירוני אחר על ידי המשרד. כעת אומרים במשרד כי הם לא יודעים להוציא לפועל את הפרויקט במועד סביר בגלל העירייה, והדבר עלול לעכב את הפינוי בכשנתיים. לפי הגורמים, דחייה עלולה להוביל גם לעיכוב הפינוי ל-2025 או 2026.
גורם בעיריית תל אביב המצוי בפרטים מסר שכנראה שמשרד התחבורה הגיע למסקנה כי בשטח הנתון אי אפשר להעביר את פעילות האוטובוסים, ולכן התוכנית המדוברת אינה ישימה. "חבל שגורמים במשרד התחבורה מתעסקים בהדלפות מגמתיות במקום במציאת פתרונות מעשיים", אמר.