סגור
Dun's 100

למרות המלחמה: ההייטק הישראלי הוא יעד אסטרטגי לרכישות בינלאומיות

בימים אלו של אתגרים לאומיים מורכבים ואחרי יותר משנה במלחמה, חשוב לבדוק אילו מנועי צמיחה יש למשק ובאיזה מקרים ניתן עדיין לקדם ולמנף את הערך העסקי שחברות ישראליות מביאות, בעיקר לחברות ענק בינלאומיות שמחפשות טכנולוגיה וחדשנות. כמי שמובילה את מרכז הפיתוח של ענקית התוכנה הגלובלית SAP בישראל, אני עדה מקרוב לחוסן יוצא הדופן של תעשיית ההייטק הישראלית ולערך העצום שהיא מביאה לחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם גם בימים אלו.
הרכישה האחרונה שביצעה SAP בישראל של חברת WalkMe, בסכום של כ-1.5 מיליארד דולר - הרכישה הגדולה ביותר שלנו בישראל עד כה - היא עדות לכוח החדשנות הישראלי וליכולת שלנו בישראל לגדל חברות בורסאיות גלובליות מצליחות. זו לא הייתה החלטה מקרית. היא נבעה משנים של שיתוף פעולה הדוק, שבמהלכן ראינו כיצד הטכנולוגיה המתקדמת של WalkMe משתלבת באופן מדויק עם הפתרונות שלנו ומביאה ערך אמיתי ללקוחותינו.
הרכישה הזו מגיעה כחלק משורה ארוכה של רכישות והשקעות של SAP בארץ שקדמו לה. למעשה, הרכישה הראשונה אי פעם של SAP מחוץ לגרמניה הייתה של חברה ישראלית, והמהלך הזה סימן את תחילת דרכה של SAP בשוק ההשקעות הגלובלי להרחבת פורטפוליו המוצרים והטכנולוגיות. העובדה שהרכישה הראשונה הייתה של חברה ישראלית הייתה עדות ראשונית לפוטנציאל ולייחודיות של ההייטק המקומי, שבשנים שלאחר מכן הפכו את ישראל לאחד ממוקדי החדשנות החשובים בעולם, בכלל ועבור SAP ספציפית.
במהלך עשרים ושש השנים האחרונות, SAP רכשה 12 חברות ישראליות, וביססה כאן מרכז טכנולוגי אסטרטגי ומשמעותי המושתת על רכישות אלה. כל רכישה כזו לא רק הרחיבה את היכולות הטכנולוגיות שלנו, אלא גם העשירה את ההון האנושי שלנו באנשים שמגיעים מחברות קטנות יותר ומביאים DNA של חדשנות. כיום, SAP בישראל מונה כ 1200 עובדים ומרכז הפיתוח מוביל תחומים כמו פלטפורמת הענן של החברה, ניהול זהויות משתמש, ופלטפורמת הדאטה של SAP.
מה שמייחד את ההייטק הישראלי הוא לא רק היכולת לייצר טכנולוגיות פורצות דרך, אלא גם לכוון ולהבין את הצרכים העסקיים של השוק העולמי. WalkMe היא דוגמה מצוינת לכך - החברה זיהתה אתגר משמעותי בעולם התוכנה הארגונית: הקושי בהטמעת מערכות מידע מורכבות. הפתרון שפיתחו, המשלב בינה מלאכותית מתקדמת, הופך את האימוץ הדיגיטלי לפשוט ואינטואיטיבי - סוג של עוזר דיגיטלי ש'לוחש לך באוזן' מהו השלב הבא שעליך לבצע.
1 צפייה בגלריה
אורנה קליינמן
אורנה קליינמן
אורנה קליינמן
(צילום: אפרת סער)
גם בתקופה המאתגרת הנוכחית, אנחנו ממשיכים לראות עסקאות והשקעות באקוסיסטם הטכנולוגי הישראלי. החברות הישראליות לא רק שורדות - הן ממשיכות לחדש ולהתפתח. אנחנו רואים זאת בכל יום במרכז הפיתוח שלנו - עובדים נעים בין מילואים לשגרה, בין טיסות עבודה אינטנסיביות לחו"ל לבין התנהלות במתכונת חירום בישראל, ובתוך כל זה מקדמים מוצרים, מוצאים פתרונות ומצליחים להכניס את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר של GEN AI לאפליקציות עסקיות.
קשה מאוד להסביר את היכולת הזו לעמיתים בחו"ל שצופים בחדשות או רואים אותנו יורדים משיחות וידאו לכמה דקות בזמן אזעקה. המפתח כנראה באמת טמון בשילוב ייחודי של יכולות: עמידות, נחישות, חשיבה יזמית, יצירתיות טכנולוגית, והיכולת להסתגל במהירות לשינויים. זה בדיוק מה שחברות גלובליות כמו SAP מחפשות. אנחנו לא רק רוכשים טכנולוגיה - אנחנו משקיעים בהון אנושי ובתרבות של חדשנות.
כשאני מסתכלת קדימה, אני רואה הזדמנויות רבות נוספות. התחום שמייצר כרגע מהפכה של ממש לא רק בטכנולוגיה אלא בכל תחומי החיים, הוא הבינה המלאכותית, וספציפית לעסקים (Business AI). ישראל, עם המומחיות שלה באינטגרציה של AI בפתרונות מעשיים, נמצאת בעמדה מצוינת להוביל בתחום זה. אנחנו כבר רואים חברות ישראליות מפתחות פתרונות AI חדשניים בתחומים כמו ניהול שרשרת אספקה, בינה עסקית, וניתוח נתונים.
בתור בכירה בחברה גלובלית, אני יכולה להעיד שההייטק הישראלי הוא שותף אסטרטגי שאי אפשר להתעלם ממנו. הערך שחברות ישראליות מביאות - בין אם כשותפות עסקיות או כחלק מרכישה - הוא עצום. זו הסיבה שחברות בינלאומיות ממשיכות להשקיע כאן, גם בתקופות מאתגרות.
אין לי ספק שגם בעתיד נמשיך לראות עוד ועוד חברות טכנולוגיה ישראליות צומחות ומשתלבות בזירה הגלובלית, ואני מאמינה שבסוף המלחמה, במהרה בימנו, נראה הצפה של חדשנות ויוזמות שצמחו מאתגרי המלחמה וימצאו את דרכם לשוק האזרחי ולחברות משגשגות חדשות.
מאת אורנה קליינמן, מנכ"לית, מרכז הפיתוח של SAP בישראל
d&b – לדעת להחליט