סגור
לפודקאסט 120 ואחת - ריאיון עם יואב קיש
שר החינוך יואב קיש (צילום: יאיר שגיא)

משרד החינוך לרשויות ולרשתות החינוך: נכו למורים שכר על ימי השביתה

לפי הודעת המשרד, יש להפחית משכרם של מורי התיכונים ששובתים בהתאם לשעות העבודה מהן נעדרו; מדובר בעוד הסלמה בסכסוך בין הצדדים

עוד הסלמה בסכסוך המקצוי: משרד החינוך הנחה את הרשויות המקומיות ורשתות החינוך לנכות שכר למורים השובתים בתיכונים. את ההוראה הוציאו סמנכ"לית כוח אדם בהוראה סוניה פרץ ומנהלת תחום תיאום משכורות לעובדי הוראה במשרד החינוך תמר כהן.
במכתב נאמר כי "בהתאם להחלטות הממשלה אין לשלם שכר עבור ימי שביתה". חוק יסודות התקציב מחייב גופים מתוקצבים לקיים הוראה זו.
לכן כותבים במשרד החינוך כי "בהתאם להוראת הממונה על השכר באוצר הרינו להודיעכם כי ככל שעובדי הוראה נטלו חלק בשביתה של ארגון המורים, יהיה צורך להפחית משכרם בהתאם לשעות העבודה בהן נעדרו. הפחתת השכר תהיה בהתאם לדיווחי הנוכחות של עובדי ההוראה". מובהר במכתב שמשרד החינוך ינכה את הסכומים האמורים מהתשלומים לבעלויות (רשתות כמו אורט ועמל, והרשויות שהן בעלות של תיכונים).
מתחילת השביתה היו רק שתי ישיבות משא ומתן בין האוצר ומשרד החינוך למורים. בשתיהן לא הושגה כל התקדמות בנושא העיקרי שבמחלוקת - שאלת דרישת האוצר להסכמה להעסקת מורים בחוזים אישיים והסירוב של ארגון המורים לכך. ביום שלישי התפוצץ המשא ומתן ומאז לא חודש. אתמול העריך יו"ר ארגון המורים רן ארז שהשביתה תארך חודשיים. הממשלה מבטאת הערכה דומה לשביתה ממושכת כשהיא נערכת להפעיל לתלמידים מסגרות חינוך בלתי פורמלי לימי השביתה