סגור

צה"ל חילץ מעזה גופת חייל שנפל ב-7 באוקטובר ונחטף לרצועה

כוחות מיוחדים ניהלו את המבצע לחילוץ גופתו של החייל הלילה, משפחתו ביקשה שלא לפרסם את שמו; רס"ר במיל' יוחאי חי גלאם, לוחם בגדס"ר 6310 מנתניה, נפל במרכז הרצועה; רחפן של חיזבאללה נפל בקיבוץ דן שבגליל העליון, אין נפגעים; בעקבות תקרית ירי של צה"ל לעבר רכב של האו"ם: תוכנית המזון העולמית עצרה את פעילותה בעזה

22:05 - רחפן של חיזבאללה נפל בקיבוץ דן שבגליל העליון, אין נפגעים. רחפן של חיזבאללה, ככל הנראה לאיסוף ותיעוד מודיעין, נפל סמוך לבית בקיבוץ דן המפונה שבגליל העליון, ונאסף על ידי כוח צה"ל. אין נפגעים ולא נגרם נזק. (יאיר קראוס)
22:00 - החות'ים ינצרו את האש ויאפשרו לגרור את מכלית הנפט שנפגעה בים האדום. המורדים החות'ים בתימן הסכימו לנצור את האש באופן זמני ולא לתקוף כלי שיט בים האדום, במטרה לאפשר לספינות גרר להגיע למכלית הנפט היוונית "סוניון" שהופצצה לפני שבוע. תחילה הודיעה על כך משלחת איראן לאו"ם, ובהמשך דובר מטעם החות'ים אישר את הדברים לסוכנות הידיעות רויטרס, וטען: "הסכמנו לאפשר למכלית להיגרר כדי להימנע מפגיעה סביבתית". (רויטרס)
8 צפייה בגלריה
לוחמים חות'ים ב תימן
לוחמים חות'ים ב תימן
לוחמים חות'ים ב תימן
(צילום: AP)
21:50 - מתפ"ש: 216 משאיות עם סיוע הומניטרי הועברו היום לעזה. מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע כי 216 משאיות עם סיוע הומניטרי הועברו היום לרצועת עזה. 165 מהן הוכנסו דרך מעבר כרם שלום, ו-51 דרך מעבר ארז. המשאיות נשאו מזון וציוד רפואי, כולל אספקה ​​לתפעול לוגיסטי של מבצע חיסון הפוליו. לפי מתפ"ש, "136 משאיות נאספו מהצד העזתי של כרם שלום. 124 על ידי המגזר הפרטי - ורק 12 על ידי האו"ם". כמו כן, נמסר כי "הועברו שש מכליות גז בישול המיועדות להפעלת תשתיות חיוניות". (עינב חלבי)
21:40 - בעקבות הירי ברכב של האו"ם: תוכנית המזון העולמית עצרה את פעילותה בעזה. תוכנית המזון העולמית הודיעה על הפסקת פעילותה ברצועת עזה בעקבות ירי צה"ל שפגע ברכב של האו"ם, שהיה חלק משיירה ששינעה סיוע הומניטרי ברצועה. לפי הארגון, הרכב נפגע מעשרה קליעים בעת שהתקרב לעמדת ביקורת של צה"ל. מנכ״לית הארגון סינדי מקיין אמרה: "התקרית היא תזכורת מוחלטת לכיווץ המרחב ההומניטרי ברצועת עזה, שם האלימות הגוברת מסכנת את היכולת שלנו לספק סיוע מציל חיים. המצב הקריטי ממילא מוחמר על ידי מגבלות גישה וסיכונים מוגברים". (דניאל אדלסון, ניו יורק)
20:45 - האו"ם: רכב עם סיוע הומניטרי נפגע מאש צה"ל בעזה, ללא נפגעים. כלי רכב של האו"ם שהיה חלק משיירה ששינעה סיוע הומניטרי ברצועת עזה, נפגע אתמול מאש צה"ל, ללא נפגעים. כך ציין דובר מטעם האו"ם, שטען כי השיירה תואמה עם צה"ל. לדבריו, "על הרכב היה סימון ברור של האו"ם, והוא נפגע 10 פעמים מאש ישראלית". (AFP)
20:00 - צה"ל: חולצה מעזה גופת חייל שנפל ב-7/10; משפחתו ביקשה לא לפרסם את שמו. צה"ל חילץ הלילה מרצועת עזה את גופתו של לוחם צה"ל שנהרג ב-7 באוקטובר, ונחטף לרצועת עזה. משפחתו ביקשה שלא לפרסם את זהותו. הלוחם הוכרז כחלל שגופתו מוחזקת בעזה לפני כמה חודשים, ומאז - במסגרת פעולות מודיעיניות וחקירה מרוכזות - ניסו לאתר את מיקום גופתו, בדגש על השבועות האחרונים. כוחות מיוחדים, יחד עם לוחמי הנח"ל וחטיבה 401 ניהלו את המבצע הלילי לחילוץ גופתו, שהוסתרה באדמה, אך לא במנהרה. (יואב זיתון)
19:30 - אלה בן עמי שאביה בעזה: "רה"מ - ציר פילדלפי חשוב מהחיים של אבא שלי?". אלה בן עמי, בתו של אוהד בן עמי שמוחזק בשבי חמאס, אמרה באירוע של משפחות החטופים בקיבוץ בארי בעוטף כי "בכל הניסיונות להביא עסקה, תמיד זה נגמר בדבר חדש שישראל לא מוכנה להתפשר עליו - מרפיח, דרך נצרים ועכשיו ציר פילדלפי". היא המשיכה: "הציר הזה שעכשיו מפריד בין חיים למוות - פתאום נהיה הדבר הכי דחוף, עוד יותר מהחיים של אבא שלי". היא הדגישה: "זה הכל בידיים שלך, ראש הממשלה. אני דורשת - עצור את הרולטה הרוסית הזאת, תפסיק להגריל את החיים של האהובים שלנו ושל האזרחים שלך שבאחריותך ולדאוג להם". (יעל צ'כנובר)
19:05 - צה"ל: תקפנו בלבנון תשתיות, עמדות תצפית ומחבלים של חיזבאללה. דובר צה"ל אישר מספר תקיפות שבוצעו במהלך היום נגד מטרות חיזבאללה בלבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות צבאיות של ארגון הטרור במרחב עין א-תינה; בתקיפה נוספת, מטוסי קרב סגרו מעגל על מחבלים שזוהו במבנה צבאי של חיזבאללה במרחב אל-עדיסה; בנוסף, מטוסי קרב תקפו עמדות תצפית של חיזבאללה בכפר כילא ובאל-עדיסה. (יואב זיתון)
18:00 - הותר לפרסום: רס"ר (מיל') יוחאי חי גלאם, לוחם בגדס"ר 6310, נהרג במרכז הרצועה. דובר צה"ל התיר לפרסם כי רס"ר (מיל') יוחאי חי גלאם, בן 32 מנתניה, לוחם בגדס"ר 6310, חטיבת ירושלים (16), נפל בקרב במרכז רצועת עזה. רס"ר גלאם ז"ל נהרג מירי צלף ליד פרוזדור נצרים. הוא הותיר אחריו אישה ותאומות בנות כשנתיים. (יואב זיתון)
8 צפייה בגלריה
רס"ר (במיל') יוחאי חי גלאם ז"ל
רס"ר (במיל') יוחאי חי גלאם ז"ל
רס"ר (במיל') יוחאי חי גלאם ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
17:35 - האזעקות בקריית שמונה והסביבה: רקטה אחת שוגרה, ונפלה באזור צוק מנרה. בהמשך לאזעקות שהופעלו בקריית שמונה והסביבה, זוהתה רקטה אחת ששוגרה ונפלה באזור צוק מנרה, בכביש הגישה למועצה האזורית הגליל העליון. לא ידוע על נפגעים. (יאיר קראוס)
17:20 - סגן ראש ה-CIA: "ישראל מראה רצינות במו"מ, מנהיג חמאס יצטרך להשיב". סגן ראש ה-CIA דיוויד כהן התייחס למגעים לעסקת חטופים והפסקת אש בעזה, ואמר כי "ההסכם הוא ברובו שאלה שעליה יצטרך להשיב מנהיג חמאס", שכן לדבריו, "ישראל מראה כוונה רצינית במשא ומתן". (רויטרס)
15:40 - צה"ל מאשר: חוסל פעיל מרכזי בג'יהאד האיסלאמי בגבול סוריה-לבנון. צה"ל חיסל בגבול סוריה-לבנון מחבל מרכזי במחלקת המבצעים של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי. דובר צה"ל הודיע כי כלי טיס של חיל האוויר תקף מוקדם יותר במרחב הגבול, וחיסל בהכוונה מודיענית של פיקוד הצפון את פראס קאסם, מחבל מרכזי במחלקת המבצעים של ארגון הטרור. קאסם היה אמון על בניית התוכניות האופרטיביות של הג'יהאד האיסלאמי בסוריה ובלבנון, ולקח חלק מרכזי בגיוס מחבלים פלסטינים לחיזבאללה לצורך מימוש פעולות טרור מלבנון נגד מדינת ישראל. בתקיפה חוסלו מספר מחבלים נוספים. (יואב זיתון)
15:12 - חיזבאללה הודיע על הרוג משורותיו. חיזבאללה הודיע על הרוג נוסף משורותיו, מוחמד חסן טה מבעלבכ שבעומק לבנון. טה הוא ההרוג ה-431 שעליו הכריז רשמית ארגון הטרור מתחילת המלחמה. (ליאור בן ארי)
15:04 - חיזבאללה הודיע על הרוג משורותיו. חיזבאללה הודיע על הרוג נוסף משורותיו, מוחמד חסן טה מבעלבכ שבעומק לבנון. טה הוא ההרוג ה-431 שעליו הכריז רשמית ארגון הטרור מתחילת המלחמה. (ליאור בן ארי)
14:45 - דיווח: סינוואר הקיף את עצמו ב-22 חטופים חיים כהגנה מפני חיסול. אתר "ג'ואיש כרוניקל" דיווח מפי מקורות מודיעיניים כי מנהיג חמאס יחיא סינוואר הקיף את עצמו ב-22 חטופים חיים, ומשתמש בהם כהגנה מפני חיסולו על ידי ישראל. לפי הדיווח, שאר החטופים נמצאים בידי ארגוני טרור קטנים יותר.
14:28 - במרכז הרצועה: מנהרה תת-קרקעית באורך 3 ק"מ - שחמאס שיקם מאז "צוק איתן". דובר צה"ל עדכן מהמשך הלחימה של הכוחות ברצועת עזה, ופרסם תיעוד השמדת תוואי באורך כשלושה קילומטרים, שאותר במרכז הרצועה. צוות הקרב של חטיבת ׳ירושלים׳ (16) נלחם במסדרון מרכז הרצועה בפיקוד אוגדה 252 בשבועות האחרונים. עד כה, הכוחות חיסלו עשרות מחבלים והשמידו מאות תשתיות טרור.
מערך ההנדסה של פיקוד הדרום, יחידת יהל"ם וכוחות החטיבה איתרו, חקרו והשמידו מנהרה תת-קרקעית התקפית באורך של כשלושה קילומטרים.
במבצע "צוק איתן" בשנת 2014 הושמד חלק מאותו התוואי. לאורך השנים, פעל חמאס בניסיונות לשקם ולהשמיש את התוואי. המנהרה שהושמדה על ידי צהל עתה לא חצתה גדר.
14:07 - יום אחרי החילוץ ממנהרה בדרום הרצועה: פרחאן קאדי שוחרר מבית החולים. פרחאן קאדי, שחולץ אתמול ממנהרת חמאס בדרום הרצועה, שוחרר מבית החולים סורוקה שבבאר שבע. (אדיר ינקו)
8 צפייה בגלריה
פרחאן קאדי שהיה חטוף בעזה וחולץ בבית החולים סורוקה 27.8.24
פרחאן קאדי שהיה חטוף בעזה וחולץ בבית החולים סורוקה 27.8.24
פרחאן קאדי
(צילום: יוסי איפרגן / לע"מ)
13:40 - ביידן אישר את הקמת המזח הצף מול עזה על אף התנגדות פנימית בממשלו. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אישר את התוכנית להעברת ציוד הומניטרי לרצועה דרך המזח הצף מול חופי עזה, למרות האזהרות בתוך הממשל האמריקני שגלים גבוהים עשויים להקשות על המהלך. כך דיווח ה"וושינגטון פוסט", שציין כי גורמים רשמיים הביעו חשש מכך שהקמת המזח תפחית מהלחץ הדיפלומטי על ישראל לפתוח את מעברים יבשתיים נוספים לרצועה. המזח נחל כישלון חרוץ בהעברת סיוע הומניטרי לאוכלוסייה המקומית, ופורק שבועות מוקדם מהצפוי.
8 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן פורש מהמרוץ לנשיאות
ג'ו ביידן פורש מהמרוץ לנשיאות
ג'ו ביידן
(צילום: REUTERS/ Evelyn Hockstein)
12:33 - דיווח: 3 מחבלים מהג'יהאד האיסלאמי ופעיל חיזבאללה חוסלו בגבול סוריה-לבנון. שני מקורות ביטחוניים אמרו ל"רויטרס" כי שלושה מחבלי ג'יהאד איסלאמי ופעיל חיזבאללה חוסלו בתקיפת הכטב"ם על רכב בכביש דמשק-ביירות, בצד הסורי של הגבול. (רויטרס)
11:49 - דיווח: 4 פעילי חיזבאללה נהרגו בתקיפת הרכב בגבול סוריה-לבנון. לפי ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת", בתקיפת כלי רכב על ידי כטב"ם בגבול סוריה-לבנון נהרגו ארבעה בני אדם. לפי דיווחים, ההרוגים ככל הנראה פעילי חיזבאללה. (ליאור בן ארי)
11:46 - המבצע בשומרון ובבקעה: מחבלים חוסלו, מטענים נוטרלו. לפי דובר צה"ל, דוברות שב"כ והמשטרה, הכוחות פתחו לפנות בוקר במבצע לסיכול טרור בג'נין, טול כרם ואזור הבקעה, שבמהלכו כלי טיס תקפו וחיסלו מהאוויר שלושה מחבלים חמושים בג'נין. בנוסף, הלוחמים עצרו מבוקשים, איתרו והחרימו אמצעי לחימה בהם רובה מסוג M-16, תחמושת וציוד צבאי נוסף. כמו כן, מסתערבי מג"ב איו"ש חיסלו שני מחבלים חמושים נוספים. הכוחות חשפו והשמידו מטענים שהוטמנו מתחת לצירים במרחב על מנת לפגוע בכוחותינו.
במקביל, פתחו הכוחות במבצע מוסק במחנה הפליטים פארעה שבבקעה, שבמהלכו כלי טיס תקף וחיסל מהאוויר ארבעה מחבלים חמושים אשר סיכנו את הכוחות בשטח. הלוחמים החרימו אמצעי לחימה, חשפו והשמידו מטענים מתחת לצירים במרחב.
הפלסטינים דיווחו שצה"ל מכתר בתי חולים ליד מחנות הפליטים, בין השאר את בית החולים אבן סינא בג'נין, אולם לא הייתה כניסת כוחות לשם, או פגיעה בתפקודם. בצבא אומרים כי הפלסטינים משתמשים בבתי החולים כדי להימלט אליהם בעת העימות עם הכוחות, וכי יש הוכחות לכך.
במקביל, פתחו הכוחות במבצע מוסק במרחב פארעה שבחטיבת הבקעה והעמקים, במהלכו כלי טיס תקף וחיסל מהאוויר ארבעה מחבלים חמושים. הלוחמים החרימו אמצעי לחימה, חשפו והשמידו מטענים מתחת לצירים במרחב. (יואב זיתון)
10:59 - דיווחים: הרוגים בתקיפת רכב בכביש דמשק-ביירות. בסוכנות "סאברין", המזוהה עם המיליציות הפרו-איראניות, דווח כי רכב הותקף בכביש דמשק-ביירות. ב"סקיי ניוז" בערבית דווח כי "כטב"ם ישראלי תקף רכב בגבול סוריה-לבנון". ככל הנראה, מדובר בצד הסורי של הגבול, ולפי "אל-ג'זירה" בא-זבדאני, האזור הכפרי של דמשק. ב"אל-חדת'" ציטט את המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה למשטר אסד הפועל מלונדון, כי גורל האנשים ששהו ברכב לא ידוע. ב"סקיי ניוז" בערבית, עם זאת, דווח כי שניים נהרגו, ובתחנה הסורית "שאם אף אם" דווח על ארבעה הרוגים. (ליאור בן ארי)

10:47 - ראש המאמץ ההומניטרי ברצועה: התפקיד החדש בצה"ל. דובר צה"ל מסר כי בדיון איוש שהתקיים היום, בראשות הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי ובאישור שר הביטחון יואב גלנט, מונה אלוף-משנה אלעד גורן לראש המאמץ ההומניטרי-אזרחי ברצועת עזה ביחידת מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש), ויועלה לדרגת תת-אלוף.
מדובר בתפקיד חדש שנפתח במסגרת המלחמה, שיעסוק בתכלול ומימוש המאמץ ההומניטרי ברצועת עזה ובתיאום עם הקהילה הבינלאומית, באופן שיאפשר לממש את המאמץ ההומניטרי תוך הקפדה על האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל. בצבא רואים חשיבות בהמשך המאמץ ההומניטרי ברצועה, על מנת להמשיך בלחימה בחמאס. (יואב זיתון)

8 צפייה בגלריה
ראש המאמץ ההומניטרי-אזרחי ברצועת עזה אל"מ אלעד גורן
ראש המאמץ ההומניטרי-אזרחי ברצועת עזה אל"מ אלעד גורן
אל"מ אלעד גורן
(צילום: REUTERS/Carlos Garcia Rawlins)
10:27 - משרד הבריאות של חמאס: 58 הרוגים ברצועה ביממה האחרונה. משרד הבריאות בעזה, המנוהל על ידי חמאס, טען כי לפחות 40,534 פלסטינים נהרגו ו-93,778 נפצעו ברצועה מאז 7 באוקטובר. לפי המשרד, ביממה האחרונה נהרגו ברצועה 58 פלסטינים ו-131 נפצעו. (עינב חלבי)
8 צפייה בגלריה
דחפור מנקה פסולת ב דיר אל-בלח 27.8.24 מלחמת עזה
דחפור מנקה פסולת ב דיר אל-בלח 27.8.24 מלחמת עזה
דיר אל-בלח, אתמול
(צילום: AP Photo/Abdel Kareem Hana)
09:46 - הפלסטינים: צה"ל הודיע על כוונתו לפשוט על בית החולים בג'נין. הפלסטינים דיווחו כי כוחות צה"ל מכתרים את בתי החולים בג'נין, טול כרם וטובאס וחוקרים את הצוותים הרפואיים במקום. מושל ג'נין אמר כי צה"ל הודיע למנהל האזרחי הפלסטיני על "כוונתו להסתער על בית החולים, שעליו יש מצור משעות הבוקר". (עינב חלבי)
09:19 - נמיביה חסמה כלי שיט מלעגון בשטחה, בשל חשש שהוא נושא מטען צבאי לישראל. כלי שיט ששלטונות נמיביה חשדו בו כי הוא נושא מטען צבאי המיועד לישראל, נחסם לעגינה במדינה שבדרום אפריקה. כך דווח ב-BBC. שרת המשפטים של נמיביה אמרה לתקשורת הממלכתית שכלי השיט נעצר בגלל שיש בו "חומרי נפץ המיועדים לישראל". כלי השיט שיצא מווייטנאם ביקש אישור לעגון בנמל בוואלוויס ביי לפני הפלגתו צפונה, ככל הנראה לים התיכון דרך מצר גיברלטר.
07:55 - הכוחות פועלים באזור שממנו יצא הפיגוע בתל אביב. המבצע גדול למעצר מבוקשים והשמדת תשתיות טרור בשומרון, במחנות הפליטים ג'נין ונור א-שמס שליד טול כרם, ובעיר טובאס הסמוכה, צפוי להימשך מספר ימים. במבצע משתתפים שני צוותי קרה חטיבתיים, ועיקר הכוחות פועלים סמוך לטול כרם, באזור שממנו יצא פיגוע המטען בתל אביב. הלילה חוסלו מהאוויר בטול כרם שלושה מחבלים, בנוסף לשאר המחבלים שנהרגו. (יואב זיתון)
8 צפייה בגלריה
פשיטה של צה"ל ב טול כרם
פשיטה של צה"ל ב טול כרם
פשיטת צה"ל באזור טול כרם
(צילום: Jaafar ASHTIYEH / AFP)
07:20 - הפלסטינים: לפחות 10 חוסלו במבצע הגדול בשומרון ובבקעה. דובר הסהר האדום הפלסטיני אחמד ג'יבריל עדכן כי עשרה פלסטינים נהרגו הלילה במבצע הנרחב שבו פתח צה"ל בשומרון ובבקעה. לפי הודעתו, שניים נהרגו בג'נין, ארבעה בכפר סמוך וארבעה נוספים בכפר סמוך לטובאס שבמזרח השומרון. (עינב חלבי)
06:42 - צה"ל מאשר: 5 מחבלים חוסלו שלשום ב"חדר מבצעים" ליד טול כרם. צה"ל ושב"כ אישרו כי כלי טיס של חיל האוויר תקף וחיסל שלשום חמישה מחבלים שפעלו ב"חדר מבצעים" במחנה הפליטים נור א-שמס שליד טול כרם. "המתחם שימש את המחבלים לניהול פעילות הטרור במרחב ולפגיעה בכוחותינו הפועלים בשטח", נמסר. "בין המחבלים שחוסלו - ג'בריל ג'סאן אסמאעיל ג'בריל, מחבל אשר היה מעורב בפעילות טרור במרחב טול כרם וקלקיליה. המחבל שוחרר מהכלא במסגרת עסקה בנובמבר 2023. חוסלו גם המחבלים מהנד קרעאוי ומוחמד יוסף, אשר היו מעורבים בפעילות טרור במרחב נור א-שמס. בנוסף חוסל המחבל עדנאן ג'אבר, אשר היה מעורב בפעילות טרור ופעל בתחום הכנת מטענים שנועדו לפגוע בכוחותינו".
06:01 - הותר לפרסום: סמ״ר עמית פרידמן, לוחם בחטיבת הנח"ל, נפל בדרום רצועת עזה. צה"ל התיר לפרסום כי סמ״ר עמית פרידמן, בן 19 מאור יהודה, לוחם בגדוד 932 של חטיבת הנח״ל, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.
8 צפייה בגלריה
סמ"ר עמית פרידמן ז"ל
סמ"ר עמית פרידמן ז"ל
סמ"ר עמית פרידמן ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
04:48 - המבצע הגדול בשומרון ובבקעה: הפלסטינים מדווחים על 6 הרוגים נוספים. סוכנות הידיעות הפלסטינית "שהאב" דיווחה כי ארבעה בני אדם נהרגו בתקיפת רכב מהאוויר במחנה הפליטים ג'נין, במסגרת המבצע האוגדתי הגדול שבו צה"ל פתח הלילה בשומרון ובבקעה, אחרי שמוקדם יותר דווח על שניים נוספים שנהרגו. כמו כן, דווח כי שני בני אדם נהרגו בתקיפות צה"ל במחנה הפליטים פארעה שבבקעת הירדן.
03:57 - עזה: "9 הרוגים בחאן יונס ו-4 בג'באליה כתוצאה מתקיפות צה"ל". סוכנות הידיעות הפלסטינית "שהאב" דיווחה כי תשעה בני אדם נהרגו בחאן יונס שבדרום רצועת עזה לאחר שצה"ל הפציץ שני בתים בדרום ובמזרח העיר. עוד דווח כי ארבעה בני אדם נהרגו ועוד נפצעו בהפצצת בית במחנה הפליטים ג'באליה שבצפון הרצועה.
תיעוד מתקיפות צה"ל בג'באליה:

01:15 - צה"ל פתח במבצע גדול בשומרון ובבקעה, שני מחבלים חוסלו בג'נין. צה"ל החל במבצע גדול למעצר מבוקשים והשמדת תשתיות טרור בשומרון - במחנות הפליטים ג'נין ונור א-שמס שליד טול כרם. במקביל, מבצע גדול נוסף מתנהל גם במחנה הפליטים פארעה שבבקעה.
במסגרת המבצע האוגדתי הגדול, צה"ל מכתר בתי חולים ליד מחנות הפליטים כדי למנוע הגעת מחבלים אליהם, ומסנן את המטופלים שנכנסים. המבצע הרחב כולל ליווי אווירי משמעותי, מאות לוחמים ובהם מסתערבים, ואפשרות לפינוי אוכלוסייה מוסדר של הפלסטינים בהתאם למוקדי הלחימה הצפויים. חילופי אש מתנהלים במחנות ויש נפגעים בקרב המחבלים, בעיקר בג'נין, שם חוסלו לפחות שניים. כוחות צה"ל משתמשים בהונאות ובהטעיות ופושטים במקביל על שלושת מחנות הפליטים. (יואב זיתון)
תיעוד של כוחות צה"ל בג'נין:

23:47 - דיווח בלבנון: "תקיפה ישראלית" בעומק המדינה - כ-115 ק"מ מהגבול. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי כטב"ם ישראלי תקף באזור העיירה רסם אל-חדת' שבאזור אל-בקאע, בצפון-מזרח לבנון. מדובר באזורש שנמצא במרחק של כ-115 ק"מ מהגבול עם ישראל. (ליאור בן ארי)