סגור

דיווח שוטף
פיגוע ירי בכביש 4 ליד יבנה: גבר נרצח, ארבעה פצועים בינוני וקל

גבר כבן 30 נפצע באורח אנוש כתוצאה מהירי, ובהמשך נקבע מותו. פצוע בינוני מרסיסי זכוכית, ועוד שלושה פצועים קל. המחבל חוסל, המשטרה עורכת סריקות באזור מחשש למחבל נוסף; פייננשל טיימס: ישראל עומדת בפני מחסור חמור בטילי יירוט; אזעקות הופעלו בעשרות יישובים מחיפה והקריות ועד פרדס חנה, יורטו שני שיגורים מלבנון

11:55 - מת מפצעיו הגבר שפונה במצב אנוש מזירת הפיגוע בכביש 4; סריקות באמצעות מסוק מחשש למחבל נוסף. מת מפצעיו הגבר שנפצע באורח אנוש בזירת הפיגוע במחלף יבנה שבכביש 4. לפי מנכ"ל מד"א אלי בין, ישנם ארבעה פצועים בפיגוע. במחלף יבנה ישנו מחבל מנוטרל ורופא שנפגע באורח קל מרכב בעת שהגיע להגיש עזרה במקום. בצומת ניר גלים שליד אשדוד ישנו פצוע באורח בינוני שמפונה גם הוא לאסותא, ופצוע באורח קל שפונה לאסותא גם כן. בינתיים, נערכות סריקות באמצעות מסוק בעקבות חשש למחבל נוסף באזור. (מתן צורי, מאיר תורג'מן)
11:26 - חשד לפיגוע בכביש 4, מד"א: פצוע אנוש ליד מחלף יבנה, פצוע בינוני ליד אשדוד; המחבל חוסל. גבר כבן 30 נפצע באורח אנוש מירי במחלף יבנה, שם נוטרל המחבל. במקביל, גבר נוסף כבן 42 נפצע באורח קל עד בינוני כתוצאה מרסיסי זכוכית באירוע ירי אחר לעבר רכבו בצומת ניר גלים שליד אשדוד. במשטרה עדיין מנסים להבין את הרקע לאירוע.(מתן צורי, מאיר תורג'מן)
11:16 - ראשוני: אירוע ירי בכביש 4 ליד אשדוד. דיווח התקבל על אירוע ירי לעבר רכב באזור מחלף אשדוד, בכביש 4. לפי דיווח ראשוני, היורה נוטרל. מנכ"ל מד"א אלי בין עדכן על פצוע אחד מרסיסים במצב בינוני. המשטרה מבודדת את הזירה. (מתן צורי, מאיר תורג'מן)

6 צפייה בגלריה
אירוע ירי בכביש 4 ליד אשדוד
אירוע ירי בכביש 4 ליד אשדוד
אירוע ירי בכביש 4 ליד אשדוד

10:29 - במהלך הלילה: 20 מבוקשים נעצרו ברחבי יהודה ושומרון. לוחמי דובדבן, סיירת חרוב ומג"ב פעלו אתמול לסיכול טרור בג'נין בהכוונת שב"כ. במהלך הפעילות, לוחמי דובדבן ביצעו נוהל "סיר לחץ" על מבנה שבו הסתתרו מחבלים מבוקשים שביצעו ירי מהמבנה לעבר הכוחות, ובתום חילופי האש, הלוחמים חיסלו מחבל חמוש ועצרו שלושה חשודים בפעילות טרור. כך מסר דובר צה"ל, שציין כי במקביל לוחמי חרוב חיסלו בהיתקלות מטווח קצר מחבל מהג'יהאד האיסלאמי בקבאטיה שליד ג'נין. נמסר כי כוחות הביטחון עצרו הלילה 20 מבוקשים ביו"ש, ואיתרו אמל"ח רב. אין נפגעים בקרב הכוחות. (יואב זיתון)

6 צפייה בגלריה
מעצר מבוקשים ב יהודה ושומרון חיילים כוחות צה"ל
מעצר מבוקשים ב יהודה ושומרון חיילים כוחות צה"ל
מעצר מבוקשים
(צילום: דובר צה"ל)

9:45 - דיווח בלבנון: בתקיפה החריגה בצפון המדינה אתמול נהרג בכיר בחיזבאללה. העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, פרסם שמות של 23 הרוגים בתקיפה החריגה באייטו שבצפון לבנון. לפי הפרסום, אחד מההרוגים הוא אחמד עלי פקיה, שאתמול נטען כי הוא בכיר חיזבאללה שהיה יעד התקיפה. (ליאור בן ארי)
9:20 - דיווח בריטי: "מחסור חמור בטילי יירוט בישראל". ישראל עומדת בפני מחסור חמור בטילי יירוט, בעודה מחזקת את מערכות ההגנה האווירית שלה כדי להגן מפני תקיפות איראן ושלוחיה. כך דווח ב"פייננשל טיימס" הבריטי, מפי בכירים בתעשייה הצבאית, קצינים לשעבר ומומחים. בעיית התחמושת של ישראל רצינית", הסבירה לעיתון דנה סטרול, בכירה לשעבר במשרד ההגנה האמריקני, האחראית על המזרח התיכון. "אם איראן תגיב למתקפה הישראלית, וחיזבאללה יצטרף גם כן, ההגנות האוויריות של ישראל יימתחו", אמרה, והוסיפה כי גם המלאי שמגיע מארה"ב אינו אינסופי. "ארה"ב לא יכולה להמשיך לספק לאוקראינה ולישראל באותו קצב".

6 צפייה בגלריה
מערכת הגנה אווירית כיפת ברזל יירוט טילי שיוט
מערכת הגנה אווירית כיפת ברזל יירוט טילי שיוט
יירוט טילי שיוט
(צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון)

8:12 - בזמן האזעקות באזור: הופעל הלפיד המותקן על אסדת לווייתן. חברת "שברון", שמפעילה את אסדת הגז לוויתן, הודיעה כי לפני זמן קצר הופעל הלפיד המותקן על האסדה, לצורך פינוי מבוקר של הגז בהתאם לנהלים והוראות הבטיחות. הפעלת הלפיד, כך נמסר, אינה גורמת לסכנה סביבתית או בריאותית. ממש באותו הזמן הופעלו באזור האסדה אזעקות על ירי רקטות.

6 צפייה בגלריה
מאגר גז לוויתן לווייתן 1.8.23
מאגר גז לוויתן לווייתן 1.8.23
מאגר גז לוויתן לווייתן
(צילום: REUTERS/Ari Rabinovitch)

7:30 - אזעקות על ירי טילים בחיפה ובעשרות יישובים מהקריות עד פרדס חנה. התרעות על ירי רקטות הופעלו בחיפה, יקנעם עילית, אור עקיבא, בנימינה, פרדס חנה-כרכור, קיסריה, טירת כרמל, קריית אתא, קריית ים, קריית ביאליק, עוספיא, נשר, קריית מוצקין, חוף הכרמל, אלונה, מנשה, מגידו, זבולון, ועמק יזרעאל. דובר צה"ל עדכן, בהמשך להתרעות, כי זוהו שני שיגורים שחצו משטח לבנון ויורטו בהצלחה על ידי חיל האוויר.

6 צפייה בגלריה
יירוטים בשמי חיפה 14.10.24
יירוטים בשמי חיפה 14.10.24
יירוטים בשמי חיפה
(צילום: Jalaa MAREY / AFP)

7:00 - צה"ל: כ-230 מטרות הותקפו בלבנון ובעזה ביממה האחרונה, עשרות מחבלים חוסלו. צה"ל עדכן כי תקף ביממה האחרונה כ-230 מטרות טרור ברצועת עזה ובלבנון. "הכוחות חיסלו בדרום לבנון עשרות מחבלים בהיתקלויות פנים אל פנים ובהכוונת תקיפות של חיל האוויר, השמידו תשתיות טרור של חיזבאללה ואיתרו אמצעי לחימה רבים. חיל האוויר תקף ביממה האחרונה כ-200 מטרות טרור בעומק ובדרום לבנון, כשבין המטרות שהותקפו - חוליות מחבלים, עמדות נ"ט ומשגרי טילי קרקע-קרקע". באשר לעזה מסר צה"ל: "כוחות אוגדה 162 ממשיכים לפעול במרחב ג׳באליה, שם חוסלו ביממה האחרונה מחבלים. כוחות אוגדה עזה ואוגדה 252 ממשיכים לפעול במרכז ודרום הרצועה, כשביממה האחרונה הכוחות חיסלו מספר מחבלים והשמידו תשתיות טרור.
(יואב זיתון)

סיכום חדשות הלילה

סוף לתעלומה? אחרי יותר משבועיים שלא נראה בציבור - מפקד כוח קודס הופיע בתיעוד בטלוויזיה האיראנית. איסמעיל קאאני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה שלא נראה בציבור כבר יותר משבועיים, נצפה בשידור חי של הטלוויזיה הממלכתית של איראן, כשהוא יושב במהלך טקס קבלת גופתו של עבאס נילפרושאן, מפקד גיס לבנון וסוריה בכוח קודס שחוסל לצד מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בדאחייה בביירות. (רויטרס)
אוסטרליה לאזרחיה: "אל תגיעו לישראל, מי שנמצא בה - לעזוב כל עוד יש טיסות". על רקע ההסלמה מול חיזבאללה בלבנון, אוסטרליה הזהירה את אזרחיה שלא להגיע לישראל - וקראה לאזרחים ששוהים בה "לעזוב את המדינה כל עוד יש טיסות מסחריות". שרת החוץ של אוסטרליה, פני וונג, כתבה ברשת X כי "לממשלת אוסטרליה יש חששות רציניים שהמצב הביטחוני בישראל ובשטחים הפלסטיניים הכבושים עלול להידרדר במהירות". (רויטרס)

6 צפייה בגלריה
חמינאי ביידן ו נתניהו איראן לקראת מתקפה ב איראן
חמינאי ביידן ו נתניהו איראן לקראת מתקפה ב איראן
חמינאי ביידן ונתניהו
(צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein, AP)

"וושינגטון פוסט": נתניהו הודיע לארה"ב - לא נתקוף מתקני נפט או גרעין באיראן. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע לממשל ביידן כי "הוא מוכן" לפגוע במתקנים צבאיים ולא במתקני נפט או גרעין באיראן, והציע לנקוט בתגובה מוגבלת יותר על מתקפת הטילים הבליסטיים, ובכך למנוע מלחמה כוללת. כך דיווח אמש ה"וושינגטון פוסט" מפי שני גורמים הבקיאים בנושא. בעיתון האמריקני צוין כי כשהנשיא ג'ו ביידן ונתניהו שוחחו ביום רביעי האחרון, לראשונה אחרי יותר משבעה שבועות, אמר רה"מ כי בכוונתו לפגוע בתשתית הצבאית באיראן. כך לפי גורם אמריקני וגורם הבקיא בנושא.
נתניהו: מקשיבים לארה"ב, אך את ההחלטות על איראן נקבל על בסיס האינטרסים של ישראל. לשכת רה"מ הגיבה בלילה לדיווח של ה"וושינגטון פוסט", ולפיו נתניהו הודיע לממשל ביידן שהוא מתכנן לתקוף מטרות צבאיות - ולא מתקני נפט או גרעין באיראן - ומסרה כי "אנו מקשיבים לדעות של הממשל האמריקני, אך נקבל את ההחלטות הסופיות שלנו על בסיס האינטרסים הלאומיים של ישראל".