סלופארק צפויה לקנס של כ-600 אלף שקל: "הטעתה צרכנים וסיפקה שירותים ללא בקשתם"
סלופארק צפויה לקנס של כ-600 אלף שקל: "הטעתה צרכנים וסיפקה שירותים ללא בקשתם"
הרשות להגנת הצרכן הודיעה על הטלת הקנס על מפעילת אפליקציית החניה Cello, לאחר חקירה שנפתחה עקב תלונות. הרשות: "מדובר בהפרות חמורות הכוללות הטעיית צרכנים לגבי מחיר העסקה ואי-ביטול עסקאות במועדים הקבועים בחוק". סלופארק: "פעלנו לפי הדין"
הרשות להגנת הצרכן מתעדת לקנוס את סלופארק, מפעילת אפלקיציית החנייה Cello, בכמעט 600 אלף שקל, בעקבות חקירה שהעלתה שנציגי החברה מכרו ללקוחות שירותים ומוצרים בצורה מטעה, ובניגוד לחוק הגנת הצרכן. "מדובר בהפרות חמורות הכוללות אספקת שירותים ללא בקשת הצרכן, הטעיית צרכנים לגבי מחיר העסקה ואי-ביטול עסקאות במועדים הקבועים בחוק", נמסר מהרשות.
החקירה נגד סלופארק נפתחה בעקבות תלונות לקוחות שלפיהן החברה מוכרת שירותים בשיטות מטעות, ולא נענת לבקשות לבטל עסקאות. לדברי הרשות, שיטת המכירה המטעה של החברה מתחילה בשיחת טלפון מטעם נציג סלופארק למשתמש חדש שנרשם ל-Cello, במסגרתה הוא מבקש לעדכן אותו לגבי מדיניות חניה ברשויות מקומיות או להשלים פרטים חסרים.
"לאחר פתיח של 'שיחת עדכון', ובעוד הצרכן סבור כי זוהי מטרת השיחה האמיתית, נציג החברה מציין בפני הצרכן כבדרך אגב כי הוא 'זכאי לקבל' שירותים נוספים ללא תשלום למשך חודש או חודשיים בשל הצטרפותו לאפליקציה", נמסר בהודעת הרשות. "הצרכן אשר בראייתו השיחה אינה כלל 'שיחת מכירה', מצורף על ידי הנציג לשירותי החברה הנוספים הניתנים בתשלום, ללא מתן הסכמה מפורשת כנדרש בחוק. למעשה, נציגי החברה אינם מקבלים מהצרכנים אישור לביצוע העסקה אותה 'הבליעו' להם במהלך השיחה. פרקטיקת מכירה פסולה ונפסדת זו בה משתמשת החברה על מנת לצרף צרכנים לשירותים הנוספים ללא בקשתם המפורשת, היא השפעה בלתי הוגנת, דבר המהווה הפרה של החוק".
ברשות הוסיפו שמודבר בהפרה חמורה של חוק הגנת הצרכן: "החברה הפעילה השפעה בלתי הוגנת על הצרכנים בכך שהיא סיפקה להם שירותים שהם כלל לא ביקשו. צרכנים כלל לא הבינו שבמסגרת שיחה תמימה הם נקשרים בעסקה נוספת החברה. כשביקשו לבטל נתקלו בקשיים".
לאור זאת, הודיעה הרשות על כוונתה להטיל על החברה עיצום כספי בסך 737.28 אלף שקל. ואולם, מכיוון שלא היו לסלופארק הפרות קודמות של החוק בחמש השנים האחרונות, הופחת העיצום המיועד ב-20% ל-589.82 אלף שקל.
מסלופארק נמסר בתגובה: "הודעת הרשות להגנת הצרכן על כוונתה להטיל עיצום התקבלה אצל החברה זמן קצר טרם הפרסום. מטבעם של דברים, לא עלה בידי החברה בזמן הקצר שעמד לרשותה ללמוד את עמדת הרשות. חברת Cello תשיב לטענות בדרכים המקובלות ובזמן שהוקצב לה ע"י הרשות. החברה מבקשת להבהיר כי היא פעלה, פועלת ותמשיך לפעול בהתאם לדין. כאמור, לאחר שהחברה תלמד את טענות הרשות היא תפעל על מנת לשכנע את הרשות כי אין מקום להטיל עיצום. החברה מצרה על פנייתה של הרשות להגנת הצרכן לתקשורת, מבלי שניתן לחברה זמן נאות ומקובל למתן התייחסות רצינית ומעמיקה לטענות ולמקרים שהועלו בפניה. בחירת הרשות לצאת לתקשורת כבר כעת מהווה צעד תמוה, במיוחד לאור העובדה שנכון לרגע זה לא הוטל קנס, אלא הצהרה על כוונה בלבד וזאת גם בניגוד לזמן שהרשות עצמה הקצתה ל-Cello למתן תגובה".