למערכת החינוך אין תשובה יעילה להתפרצות מחודשת
למערכת החינוך אין תשובה יעילה להתפרצות מחודשת
על פי נתונים שמסר אתמול משרד החינוך לכנסת כרגע יש רק 300 כיתות ירוקות. זאת, למרות שברור שילדים הם היום מוקד ההדבקה העיקרי ולמרות שפתרונות מהסוג של הכיתה הירוקה עדיין לא התרוממו
הממשלה הזאת שונה מקודמותיה לא רק בהתנגדות לסגרים אלא גם בכך שמוסדות החינוך נשארו עד כה כל הזמן פתוחים.
זאת, למרות שברור שילדים הם היום מוקד ההדבקה העיקרי ולמרות שפתרונות מהסוג של הכיתה הירוקה עדיין לא התרוממו. על פי נתונים שמסר אתמול משרד החינוך לכנסת כרגע יש רק 300 כיתות ירוקות.
בכל מקרה בממשלה כבר החליטו לצמצם את היקף הפטורים מבידוד הניתן לתלמידים בכיתות אלו. כך שהדשא של הכיתות הירוקות הולך ומתייבש.
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון תנסה למנוע סגירה של המערכת או אפילו חלקים ממנה כמיטב יכולתה. כל דבר אחר ייחשב כישלון שלה. סגירה נוספת גם בוודאי לא תסייע למאבק שעליו הכריזה שאשא ביטון באלימות במערכת החינוך. השאלה היא עד מתי רה”מ נפתלי בנט ישתף איתה פעולה.
אתמול בנט השתתף בישיבת הנהלת משרד החינוך, מה שללא ספק נועד לשדר שיתוף פעולה בניגוד לדימוי הציבורי של עימות ביניהם. המפתח הוא חיסוני הילדים, ואלה בינתיים לא מתרוממים. אולי זה יקרה כשההורים יבינו שהיכולת שלהם ללכת לעבודה תלויה בחיסון של הילדים.
הממשלה הקודמת התייחסה למערכת החינוך כעוד ענף כלכלי. מספר הימים שמערכת החינוך היתה סגורה לפחות בחלקה היה מהגבוהים במדינות המפותחות. השאלה הגדולה היא האם הממשלה הנוכחית תקבע מדיניות, כמו ברבות ממדינות אירופה, שמערכת החינוך נסגרת אחרונה. הבעיה היא שהכיתות בארץ גדולות בהרבה מאירופה ולכן רמת ההדבקה גדולה יותר.
חלוקת כיתות באמצע שנה לקפסולות תדרוש תקציבי ענק ומאמץ לוגיסטי אדיר ולא סביר שזה יקרה. כך שבמקרה של התפרצות קשה כל מה שנשאר לממשלה זה להעביר שכבות תלמידים ללמידה מרחוק שלא הוכיחה את עצמה. גם לאחר מבצע חלוקת המחשבים הגדול, לרבע מהתלמידים עדיין אין מחשב ולשליש אין חיבור יציב לאינטרנט. כך שלמידה מרחוק צפויה להגדיל עוד יותר את הפערים.