סגור
יו"ר ועדת הכספים משה גפני מצביע בעד אישור חוק התקציב הנוסף בוועדה
יו"ר ועדת הכספים משה גפני (צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת)

ועדת הכספים בחופשה ממושכת: חודש ללא פיקוח פרלמנטרי

למרות האתגרים הכלכליים, ועדת הכספים נכנסה לתקופת "גשר" ארוכה ולא תתכנס עד סוף אוקטובר; האופוזיציה מוחה על היעדר הפיקוח 

ועדת הכספים של הכנסת נכנסה לתקופת "גשר" ארוכה, שמשמעותה היעדר דיונים עד לאחר חג הסוכות. הישיבה האחרונה של הוועדה נערכה ב-24 בספטמבר 2024, והיא צפויה להתכנס שוב רק ב-28 באוקטובר, עם פתיחת כנס החורף של הכנסת. יום לפני כן, ב-27 באוקטובר, הכנסת תפתח את שעריה לטובת יום הזיכרון החדש למלחמת חרבות ברזל.
תקופה זו של כחודש ללא פעילות של ועדת הכספים מעוררת ביקורת בקרב חברי האופוזיציה, הטוענים כי מדובר בהיעדר פיקוח פרלמנטרי על הממשלה בתקופה כלכלית מאתגרת. ח"כ ולדימיר בליאק (יש עתיד), מרכז האופוזיציה בוועדת הכספים, מחה על המצב וטען כי "מדינת ישראל נחטפה על ידי פוליטיקאים ציניים, מושחתים, משיחיים וחסרי אחריות לאומית מינימלית".
בתקופה זו, הממשלה צפויה לדון בתקציב המדינה לשנת 2025 רק בסוף אוקטובר, ולהגישו לכנסת באמצע נובמבר 2024. בנוסף, צפויה הגשת הצעת חוק תקציב נוספת בדצמבר לפריצת מסגרת התקציב הקיימת, עקב אי הגעתו השנה של הסיוע האמריקאי.
בליאק הדגיש את הבעיות הכלכליות הדחופות שדורשות טיפול, כולל ירידה בדירוג האשראי של ישראל, פריצת תקציב 2024, והשבתת עסקים בצפון עקב ההסלמה הביטחונית. הוא קרא לחידוש פעילות הוועדה בדחיפות לטיפול בסוגיות אלו.