סגור
שי וייל ממנהלי עסקי משפחת וייל וסניף של דואר ישראל
שי וייל ממנהלי עסקי משפחת וייל וסניף של דואר ישראל (צילומים: אוראל כהן, טל אזולאי)

משרד התקשורת קיבל את טענות מילגם: הפיקוח על הדואר ייפחת אחרי ההפרטה

לקראת השלמת הרכישה של הדואר, ייקבע מנגנון פיקוח על המינויים של הנהלת החברה ובנק הדואר. דירקטוריון הדואר עדיין יידרש לקבוע תנאי כשירות למנהל בנק הדואר, אך לא ליתר הנהלת הדואר כפי שהוצע במקור

משרד התקשורת קיבל את מרבית הטענות של מילגם, לקראת השלמת הרכישה של הדואר, והפיקוח על הדואר לאחר ההפרטה יפחת משמעותית. בחודש שעבר קידמו במשרד התקשורת תקנות חדשות לקראת השלמת ההפרטה ככל הנראה בחודש הבא, הכוללת שליטה כמעט מוחלטת של המשרד והמפקח על הדואר במשרד התקשורת אורן לביאן על המינויים בחברה.
לפי מכתב ששלחה בשבוע שעבר מנכ"לית משרד התקשורת עינבל משש נראה כי במשרד מקבלים את הטענות של מילגם, ובכך יופחתו בצורה משמעותית התקנות החדשות בפיקוח על הדואר לאחר השלמת ההפרטה. עם זאת חלק מהריכוך מחייב את אישורו של שר האוצר.
הסוגיה המרכזית בתקנות שהציעו במשרד היה מנגנון הפיקוח על המינויים של הנהלת הדואר ובנק הדואר, וביניהם אישור מראש של משרד התקשורת למועמדים לתפקידים בכירים בחברה. דירקטוריון הדואר עדיין יידרש לקבוע תנאי כשירות למנהל בנק הדואר, אך לא לכמעט כל הנהלת הדואר כפי שהוצע במקור.
סוגיה נוספת היא פרסום הדוחות הכספיים של החברה. בעוד שבמשרד רצו לדרוש מהדואר לפרסם את הדוחות הכספיים לאחר ההפרטה – על אף שהחברה תהפוך לפרטית, כעת במשרד התקשורת מצמצמים את הדרישה. לפי הדרישה החדשה, הדואר יחויב לפרסם פרטים הנוגעים להשקעות של החברה. כמו כן במידה ורואי החשבון של הדואר לאחר ההפרטה ירשמו לחברה 'הערת עסק חי' – כלומר יביעו חשש מהמשך קיומה של החברה - הדואר יחויב לדווח על כך.
בשבועות הקרובים צפויה להסתיים הפרטת הדואר באופן מלא. 100% מחברת הדואר יעברו משליטת המדינה לקבוצה בהובלת מילגם של האחים ויל הכוללת גם את הפניקס וליימן שליסל. הקבוצה זכתה במכרז במאי האחרון ותשלם 461 מיליון שקל על הזכייה בחברה. את מילגם ייצגו בשימוע עו"ד רז ניזרי ועו"ד נדים עבוד ממשרד מ. פירון ושות'.