סגור
מערכת סוללת כיפת ברזל ב מרכז הארץ במהלך מבצע צוק איתן
מערכת סוללת כיפת ברזל (ארכיון) (צילום: עמית שעל)

פרסום ראשון
בשל חוב של 11 מיליון שקל: מונה נאמן לחברה המייצרת רכיבים לכיפת ברזל וטילי חץ

נושי יו.פי.סי יציקות מדויקות, המייצרת יציקות מתכת גם עבור התעשייה הביטחונית, התייצבו לדיון בבית המשפט וציינו כי לאור חיוניות החברה בעיקר בתקופת מלחמת חרבות ברזל יש לאפשר לה לנקוט בהליך של שיקום

חברת יו.פי.סי יציקות מדויקות שמבצעת עבודות יציקות מתכת גם עבור התעשייה הביטחונית נקלעה לחובות של כ-11 מיליון שקל ובית המשפט המחוזי בחיפה מינה לה אתמול נאמן והוציא לבקשתה צו פתיחת הליכים לצורך שיקומה. מדובר בחברה ותיקה שנוסדה בשנת 1990. החברה פועלת בנשר וטרם שילמה את משכורת יולי ואוגוסט לעובדים. חוב החברה מורכב מחוב לעובדים, בנק מזרחי, ספקים, רשויות ועוד.
נושי החברה התייצבו לדיון בבית המשפט וציינו כי לאור חיוניות החברה בעיקר בתקופת מלחמת חרבות ברזל יש לאפשר לה לנקוט בהליך של שיקום מתוך תקווה שהחברה תיחלץ מהמשבר הנוכחי. השופטת בטינה טאובר מינתה את עו"ד אופיר דידי כנאמן לחברה. בנוסף, ניתן צו עיכוב הליכים כנגד החברה ובכלל זה כנגד בעלי המניות, הערבים לחלק מהחובות, עודד המר, גל סגל וחברת סגל בייקס.
במסגרת הדיון ציינו באי כוח החברה, עוה"ד איתי פריימן ורועי ספיבק ממשרד פריימן ספיבק ושות' כי מדובר בחברה חיונית ברמה הלאומית שמייצרת עבור גופים ביטחוניים כגון רפאל, אלביט, תעשייה אווירית ועוד. "רק כדי לסבר את האוזן, היציקות שהיא מייצרת הם רכיבים שמשמשים טילי חץ שונים, כיפת ברזל, מזלטים ועוד". צוין כי מדובר ברכיבים שחשובים גם למלחמת חרבות ברזל. נציגת הממונה על חדלות פירעון, עו"ד סבינה שיינברג ציינה כי "זה התיק הראשון שאני רואה התגייסות כמעט מלאה להתכנס ולהציל החברה". גם עו"ד ליזה חדש המייצגת עובדים ציינה כי עשרות עובדים מועסקים בחברה והם תומכים בהליך השיקום.
במסגרת הבקשה שהגישה החברה לצו פתיחת הליכים לצורך שיקומה היא ציינה כי עיסוקה ביציקת אלמנטים מפלדה לתעשיות הביטחוניות בישראל וכי היא מבצעת היום עבודות לפרויקטים ביטחוניים מובילים בעלי חשיבות ברמה הלאומית ועל אחת כמה וכמה בתקופת המלחמה. החברה פועלת בנשר וטרם שילמה את משכורת יולי ואוגוסט לעובדים. חוב החברה עומד על כ-11 מיליון שקל והוא מורכב מחוב לעובדים, בנק מזרחי, ספקים, רשויות ועוד.
את רפאל, אחד הלקוחות הגדולים של יו.פ.סי יציקות מייצגת עו"ד ענבר חכמיאן-נהרי ממשרד ארנון, תדמור-לוי. רפאל תמכה בבקשה והצהירה שהיא תמשיך לתמוך בספקים שלה, על אחת כמה וכמה בתקופה כזו.