נמל אשדוד מבקש להאריך את משך עבודתם של העובדים הזמניים: "הפקק עוד מורגש"
נמל אשדוד מבקש להאריך את משך עבודתם של העובדים הזמניים: "הפקק עוד מורגש"
מנכ"ל נמל אשדוד שיקו ז'נה, פנה ליו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, בבקשה להאריך בחצי שנה את חוזי העבודה ל-90 העובדים הזמניים שהנמל גייס לטובת המאבק בפקק בנמלים. לדבריו "התור התפעולי הצטמצם אבל הוא עוד ארוך"; ההסתדרות: "בוחנים את הנושא"
מנכ"ל נמל אשדוד שיקו ז'נה פנה לפני מספר ימים לאבי אדרי יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות הכללית בבקשה להאריך את חוזי העבודה ל-90 העובדים הזמניים שהנמל גייס לטובת המאבק בפקק בנמלים.
במקביל, התור התפעולי מחוץ לנמלים הצטמצם וכעת עומד על 29 אוניות, 15 מתוכן הן אוניות הנושאות מתכות.
במכתב שנשלח מבקש ז'נה מאדרי כי החוזים הזמניים עם כלל העובדים יוארכו בחצי שנה כך שאלו יעבדו במשך שנה שלמה.
הנמל גייס כ-50 עובדים זמניים ביוני, ו-40 עובדים זמניים נוספים בספטמבר. בפנייתו, ז'נה מעוניין להקדים תרופה למכה ולהימנע מפיטורי הסבב הראשון של העובדים הזמניים שתוקף הסכם ההעסקה עימם יפוג בעוד כחודשיים. בנוסף, ז'נה טוען כי כעת העובדים צברו ניסיון וניתן להפיק מהם תפוקות גבוהות יותר.
"התור התפעולי עודנו ארוך ומכביד על המשק הישראלי"
בהתייחס לפקק בנמלים, ז'נה כתב כי "הוצאה לפועל של ההסכמים האמורים שיפרה את זמן המתנת האוניות הפוקדות את הנמל, אולם התור התפעולי עודנו ארוך ומכביד על לקוחות החברה ועל כלל המשק הישראלי".
יש לציין שיש אמת בטענות של ז'נה, והפקק בנמלים אכן הצטמצם משמעותית בימים האחרונים. נכון להיום, כאמור, מחכות מחוץ לנמלי ישראל כ-29 אוניות בלבד, לעומת כ-70 אוניות שחיכו מחוץ לנמלים לפני מספר חודשים. 8 אוניות מחכות כעת מחוץ לנמל אשדוד, 6 מחוץ לנמל חיפה, 10 מחוץ לנמל מספנות ישראל, 2 מחוץ לנמל אילת ו-3 מחוץ לממגורות חיפה. מחוץ לנמל המפרץ החדש בחיפה אין אוניות שמחכות והנמל כרגע עוסק רק בפינוי אוניות מכולה ריקות.
הרוב המוחלט של האוניות שמחכות שייכות לסקטור המטען הכללי. מעל לחצי (15) מתוך האוניות שמחכות מחוץ לנמלים הן אוניות שנושאות מתכות, 8 מתוכן הן אוניות צובר (אוניות משא המובילות מטענים יבשים בתפזורת) 2 מהן אוניות תבואה, 2 אוניות הן מטען כללי לאילת ו-2 נוספות הן אוניות מכולות.
בהסתדרות טוענים כי הם בוחנים את הנושא.