סגור

דיווח שוטף
צה"ל חיסל מג"ד בחיזבאללה; ארה"ב תקפה מחסני נשק של החות'ים

שיגור אחד יורט על ידי חיל האוויר והשני נפל בשטח פתוח; חיל האוויר יירט בהצלחה כטב"ם במרחב הים התיכון, שעשה את דרכו לשטח הארץ; בלילה: אזעקות רבות בכרמיאל ובשורת יישובים נוספים בגליל התחתון - אין דיווח על נפגעים; ארה"ב תקפה מחסני נשק של החות'ים באמצעות מפציצים חמקנים וארוכי טווח מסוג B-2

10:54 - צה"ל: מג"ד בחיזבאללה מבין 45 מחבלים שחוסלו תוך יממה. דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב של חיל האוויר, יחד עם כוחות חטיבת האש 7338 תחת אוגדה 91, חיסלו את המחבל חוסין מוחמד עוואדה, מפקד גדוד בחיזבאללה במרחב בינת ג'ביל, שמצפון לאביבים ויראון שבגליל העליון. עוואדה "היה אחראי על קידום מתווי ירי ממספר כפרים במרחב בינת ג'בל לשטח הארץ". כמו כן, במהלך היממה האחרונה, נמסר, הכוחות המתמרנים וכלי טיס של חיל האוויר חיסלו יותר מ-45 מחבלים והשמידו יותר מ–150 מטרות של חיזבאללה. (יואב זיתון)
10:00 - ארגון אופוזיציה סורי: המשטר מגביל את חיזבאללה מחשש לעימות עם ישראל. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה למשטר אסד הפועל מלונדון, פרסם כי המשטר בסוריה פרסם צווים צבאיים בהסכמה עם רוסיה, המגבילים את המיליציות הפרו-איראניות ואת פעילי חיזבאללה בשטחו, מתוך חשש להיגרר למלחמה עם ישראל. לפי הפרסום, אחרי שכוחות המשטר הקפיאו את הפעילות הצבאית של המיליציות ושל חיזבאללה באזור הסמוך לגולן, כעת ההגבלה כוללת גם את האזורים הכפריים של דמשק ושל חומס ואת מדבר חומס. (ליאור בן ארי)
08:00 - שני שיגורים מלבנון. דובר צה"ל הודיע כי ההתרעות הרבות בצפון הופעלו בעקבות זיהוי שני שיגורים שחצו משטח לבנון. שיגור אחד יורט על ידי חיל האוויר והשני נפל בשטח פתוח. ממד"א נמסר אחרי האזעקות בצפון כי בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או על נפגעים. האזעקות נשמעו בחיפה, בקריות, בעכו, במרכז הגליל וביישובים בגליל העליון. מיד אחר כך נשמעו אזעקות גם דרומית לחיפה, בין היתר ביקנעם וברמת דוד.
יקי בן חיים, ראש עיריית מגדל העמק, אמר אחרי האזעקות הרבות הבוקר בצפון: "התעוררנו לבוקר החג עם אזעקות ברחבי העיר, היה מאוד מבהיל אחרי שבועיים ללא אזעקות. למזלנו התפילות ברובן יתחילו בשמונה, וכך נחסכה מאלפי מתפללים הריצה מבית הכנסת למרחבים מוגנים. לצערי לחלק גדול מבתי הכנסת אין מרחב מוגן צמוד כמו ברוב חלקי העיר". (ישראל מושקוביץ, ליאור אל-חי)

סיכום חדשות הלילה:
אזעקות רבות בכרמיאל ובשורת יישובים נוספים בגליל התחתון. אזעקות המתריעות מפני ירי טילים ורקטות הופעלו בסביבות השעה 03:30 בכרמיאל, נוף הגליל, נצרת, שפרעם, סכנין, דיר אל-אסד, ירכא, מעלות תרשיחא, בית ג'אן ובשורת יישובים נוספים בגליל. מד"א עדכן כי בהמשך לאזעקות שהופעלו ביישובים רבים בצפון, בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. צוותי הארגון הוזנקו לטפל במקרה אחד של צעירה שנפלה ונחבלה בראשה בדרך למרחב המוגן ביישוב משהד.
צה"ל: יורט כטב"ם בים התיכון שעשה את דרכו לישראל. צה"ל עדכן בסביבות השעה 02:20 כי חיל האוויר יירט בהצלחה כטב"ם במרחב הים התיכון, שעשה את דרכו לשטח הארץ. הכטב"ם לא חצה לשטח ישראל. (יואב זיתון)
ארה"ב מאשרת: "תקפנו 5 מחסני נשק תת-קרקעיים של החות'ים בתימן - עם מפציצי B-2". שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין אישר כי צבא ארה"ב תקף חמישה מחסני נשק תת-קרקעיים של המורדים החות'ים בתימן, באמצעות מפציצים חמקנים וארוכי טווח מסוג B-2. "הכוחות תקפו כמה מהמתקנים התת-קרקעיים של החות'ים, שמכילים רכיבי נשק שונים מסוגים שבהם הם השתמשו כדי לפגוע בכלי שיט אזרחיים וצבאיים ברחבי המזרח התיכון", אמר אוסטין בהצהרה. (רויטרס)
אוסטין לגלנט: "יש לנקוט צעדים כדי להתמודד עם המצב ההומניטרי החמור בעזה". שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין שוחח עם שר הביטחון יואב גלנט. לפי הודעת הפנטגון, השניים שוחחו על פריסת מערכת THAAD ליירוט טילים בליסטיים, שלדברי אוסטין "מהווה דוגמה לתמיכתה של ארה"ב בישראל". כמו כן, השר האמריקני "עודד" את ממשלת ישראל לנקוט צעדים כדי להתמודד עם המצב ההומניטרי החמור ברצועת עזה, וציין את הפעולה האחרונה של ישראל להגדלת כמות הסיוע שנכנס אליה. בנוסף, אוסטין הדגיש בפני גלנט את החשיבות בנקיטת כל האמצעים הדרושים כדי להבטיח את ביטחונם של אנשי יוניפי"ל וחיילי צבא לבנון. שר ההגנה ההעלה גם את הצורך להמשיך בנתיב דיפלומטי כדי לספק ביטחון לאזרחים משני צדי הגבול. (רויטרס)
סוריה מאשימה: "ישראל תקפה בעיר הנמל לטקיה". הטלוויזיה הממלכתית של סוריה הודיעה כי ישראל תקפה בעיר הנמל לטקיה שבצפון-מערב המדינה. "ההגנה האווירית הופעלה", נמסר. סוכנות הידיעות הממלכתית בסוריה "סאנא" דיווחה כי שריפות פרצו במקום. מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה היושב בלונדון, דיווח כי התקיפה כוונה למחסן נשק. (רויטרס)