סגור

האמינו, יום יבוא? מקומות שהיינו מבקרים בהם בלבנון אם היה שלום

פוטו כלכליסט נתקל ב-x בשרשור של איל השקס שמציג תמונות של המקומות והנופים בלבנון שבהם אולי היינו מבקרים אם השכונה שלנו הייתה יותר ״נורמלית״. ניתן לתמונות לדבר. הטקסטים באדיבות איל השקס

  1. פוטו אתרי תיירות לבנון מפלי באתארה
    1.
    נתחיל ממפל באתארא המדהים. לא צריך תיאור - התמונה מספיקה (צילום: phil berry/Shutterstock)
  2. פוטו אתרי תיירות לבנון ביירות
    2.
    ביירות היא עיר תוססת ומרתקת. תמצאו בה בתי קפה, חיי לילה, שווקים, כנסיות ומסגדים מהממים, כמו גם חופים, טיילת ליד הים, אוכל מקומי ומוזיאונים (צילום: bassem jammoul/Shutterstock)
  3. פוטו אתרי תיירות לבנון מערת ג׳עיתא
    3.
    לא רחוק מבירות תמצאו את מערת (גרוטו) ג׳עיתא. מדובר למעשה בזוג מערות מהמם שאפשר לשוט דרכן בסירות (צילום: Kharzey/Shutterstock)
  4. פוטו אתרי תיירות לבנון ארמון בית-א-דין הרי השוף
    4.
    בהרי השוף תמצאו את ארמון בית אל-דין, שהיה משכנו של אמיר הר הלבנון בתחילת המאה ה-19. תוכלו לבקר בארמון ולראות אדריכלות ועיצוב עותמאניים במיטבם (צילום: Torsten Pursche/Shutterstock)
  5. פוטו אתרי תיירות לבנון מקדש יופיטר מקדש בכחוס בעלבק
    5.
    השרידים של מקדש יופיטר ומקדש בכחוס בבעלבק הם רק חלק קטן מהעתיקות הרומאיות באזור, שהן מהמפוארות בעולם ששרדו. מדובר באתר מורשת של אונסק״ו (צילום: Milonk/Shutterstock)
  6. פוטו אתרי תיירות לבנון ביבלוס
    6.
    מצפון לבירות תמצאו את ביבלוס - עיר נמל פיניקית עתיקה, והיום אתר מורשת של אונסק״ו. ניתן למצוא בה עתיקות (פיניקיות, רומאיות וצלבניות), שווקים, כנסיות עתיקות, נמל ומסעדות דגים רבות (צילום: Sun Shine/Shutterstock)
  7. פוטו אתרי תיירות לבנון ליידי אוף לבנון חריסה
    7.
    בכפר חריצא תמצאו את פסל ״גבירתנו מהלבנון״, אתר נוצרי מארוני שמוקדש לאמו של ישו. אפשר לקחת לכאן רכבל עם נוף מדהים לחוף הלבנוני שמצפון לבירות (צילום: Fotokon/Shutterstock)
  8. פוטו אתרי תיירות לבנון צידון
    8.
    צידון מפורסמת בשווקיה היפים, העיר העתיקה שלה וטירה צלבנית מהממת (צילום: Lev Levin/Shutterstock)
  9. פוטו אתרי תיירות לבנון באשארי
    9.
    בכפר בשרי בהרים שבצפון לבנון תמצאו קתדרלה, מנזר מוכר ונוף מרהיב (צילום: Kristhai/Shutterstock)
  10. פוטו אתרי תיירות לבנון ארזי האל
    10.
    לא רחוק מבשרי תמצאו תצוגת תכלית נדירה של עצי הארז המפורסמים, אותם אלה שמיוצגים בדגל לבנון. שם האתר - ״ארזי האל״ (צילום: Motionic Studio/Shutterstock)