סגור

בלעדי
מנהל ביט של הפועלים עוזב את התפקיד ואת הבנק

עמית דדוש פורש בתום כהונה של שלוש שנים לטובת תפקיד בסטארט-אפ בארה"ב; ביט שולטת בתחום אפליקציות התשלומים בישראל אך בנק הפועלים עדיין לא מצליח להפוך אותה לרווחית 

עמית דדוש, מנהל יחידת ביט בבנק הפועלים עוזב את תפקידו, בתום כהונה של שלוש שנים בלבד. כך נודע לכלכליסט.
דדוש שהיה אחרי על אפליקציית התשלומים של הבנק, עוזב לטובת תפקיד בסטארט-אפ בארה"ב, לשם יעבור להתגורר עם משפחתו.
לפני תפקידו בבנק הפועלים, כיהן דדוש כמנהל החדשנות והפיתוח העסקי של קבוצת החברות יס, בזק בינלאומי ופלאפון, שם הוביל בין היתר את הקמת שירותי הסטרימינג יס פלוס.
ביט היא אפליקציית העברות התשלומים הגדולה בישראל החולשת על מעל 80% מהעברות התשלומים באפליקציות המקומיות, עם 3.5 מיליון משתמשים. לצד הפופולריות שלה, הפעילות מסבה לבנק הפועלים הפסדים של מאות מיליוני שקלים מאז הקמתה בשנת 2016.
ההפסדים נובעים מכך שהעברות התשלומים באפליקציה נעשות בחינם, והבנק מסבסד את עלותן. בבנק הפועלים ניסו לפתח מוצרים נלווים לביט, אך בינתיים לא נרשם פיצוח למודל הכלכלי של האפליקציה ולניצול מספר המשתמשים הרב שלה, אלא בעיקר צמצום העלויות שלה.
הדרך הפשוטה ביותר לצמצם את ההפסדים היא לגבות עמלות לפחות בחלק מהשימושים של ביט, אולם לפי ההערכות, הישראלים לא יתלהבו לאשר לביט ואפליקציית התשלומים המתחרה פייבוקס גביית עמלות.
מבנק הפועלים נמסר בתגובה: "עמית הודיע על כוונתו לבצע רילוקיישן משפחתי לניו יורק, לטובת הזדמנות חדשה בסטארט-אפ. עמית הוא יזם בנשמה, ואנו מודים לו על קדנציה מוצלחת ובטוחים בהצלחתו בתפקיד החדש".