סגור
סמל תומר קרן ז"ל רס"ן (במיל') נאיל פוארסה ז"ל
מימין: סמל תומר קרן ז"ל ורס"ן (במיל') נאיל פוארסה ז"ל (צילום: דובר צה"ל)

דיווח שוטף
שני חיילים נהרגו בצפון; נסראללה על מתקפת הביפרים: "הקווים האדומים נחצו"

הרס"ן במיל' נאיל פוארסה וסמל תומר קרן נפלו בלחימה בצפון; מזכ"ל חיזבאללה הודה בנאומו הראשון מאז מתקפת הביפרים ומכשירי הקשר: "ספגנו מכה קשה". דובר צה"ל: 40 מחבלים חוסלו עד כה, יותר מ-60 מבוקשים נעצרו במבצע בצפון השומרון

20:05 - המבצע בצפון השומרון: 40 מחבלים חוסלו עד כה, יותר מ-60 מבוקשים נעצרו. דובר צה"ל מסר כי הצבא פועל בקבאטיה שבצפון בשומרון כחלק ממבצע רחב היקף. לוחמי צה"ל חיסלו במהלך המבצע ארבעה מחבלים במסגרת חילופי אש במקום. אין נפגעים בקרב כוחות הביטחון. בהמשך תקף כלי טיס רכב שבו שהו מחבלים, ולפי הפלסטינים חוסלו בתקיפה לפחות שני בני אדם.
לפי דובר צה"ל, במהלך השבוע מיפו לוחמים לקראת הריסה את ביתו של רוצח לוחם השב"ס יוחאי אבני בבנימין. במהלך המבצע הצה"לי חוסלו עד כה יותר מ-40 מחבלים, יותר מ-60 מבוקשים נעצרו והוחרמו 10 כלי נשק. כמו כן, הוחרם ציוד מבית דפוס ביהודה, שהכין חומרי הסתה. (אלישע בן קימון)
12 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בצפון השומרון
כוחות צה"ל בצפון השומרון
כוחות צה"ל בצפון השומרון
(צילום: דובר צה"ל)

18:57 - גלנט: "חיזבאללה נמצא בתחושת נרדפות, רצף הפעולות שלנו יימשך". שר הביטחון יואב גלנט קיים דיון מערכתי על האפשרויות השונות להתפתחות המערכה נגד חיזבאללה בגבול הצפון. בדיון השתתפו הרמטכ"ל הרצי הלוי, מנכ"ל משרד הביטחון אייל זמיר, בכירים נוספים בצה"ל וגורמים בשב"כ ובמוסד.
במהלך הדיון אמר גלנט כי "אנו מקיימים בימים האחרונים סדרה של דיונים חשובים. זהו שלב חדש במלחמה. יש בו הזדמנויות משמעותיות, אך גם סיכונים כבדי משקל. חיזבאללה נמצא בתחושה של נרדפות ורצף הפעולות הצבאיות שלנו יימשך. היעד שלנו הוא להחזיר את תושבי הצפון אל בתיהם בביטחון. ככל שחולף הזמן חיזבאללה ישלם מחיר הולך וגובר. במקביל, נמשיך ונקיים את המאמץ להשיב את החטופים אל בתיהם ולמוטט את חמאס". (אלישע בן קימון)

12 צפייה בגלריה
יואב גלנט שר הביטחון
יואב גלנט שר הביטחון
גלנט
(צילום: שאול גולן)

18:31 - הותר לפרסום: רס"ן במיל' נאיל פוארסה וסמל תומר קרן נפלו בלחימה בצפון. שני הרוגים תוך שעות ספורות בלחימה בגזרה הצפונית, אחרי מתקפות הביפרים ומכשירי הקשר בלבנון: צה"ל התיר לפרסום כי רס"ן (במיל') נאיל פוארסה, בן 43 ממרר שבגליל התחתון, מפקד פלוגת מפקדה בגדוד חרב (299) שבעוצבת ברעם (300), נהרג הבוקר (חמישי) מפגיעת כטב"ם נפץ באזור יערה - בשעה 11:24, בעת שהכוח היה בדרכו למרחב המוגן.
כמה שעות לפני כן, גם כן בלחימה בצפון, נפל סמל תומר קרן, בן 20 מחיפה, לוחם בגדוד 51 של חטיבת גולני. זה קרה מפגיעת טיל נ"ט ברכס רמים, בשעה 7:32, בעת שהכוח היה בפעילות מבצעית. שמונה חיילים נפצעו באירוע, חלקם באורח קשה. הכוח פינה את הנפגעים במהירות והשיב אש למקורות הירי תוך כדי כך.
12 צפייה בגלריה
סמל תומר קרן ז"ל רס"ן (במיל') נאיל פוארסה ז"ל
סמל תומר קרן ז"ל רס"ן (במיל') נאיל פוארסה ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)

18:24 - איראן במסר לנסראללה אחרי פיצוץ הביפרים: "התגובה לישראל תהיה מוחצת". מפקד משמרות המהפכה של איראן חוסיין סלאמי אמר למזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה כי ישראל תעמוד בפני "תגובה מוחצת מציר ההתנגדות". הדברים מגיעים על רקע פיצוץ הביפרים ומכשירי הקשר בלבנון שמיוחס לישראל, ושגרם למותם של עשרות פעילי חיזבאללה ולפציעתם של אלפים נוספים.
עוד אמר סלאמי לנסראללה כי "אנו מגנים בחריפות את מתקפת הסייבר הישראלית. אנו מאשרים כי מעשים פליליים מסוג זה באים מייאוש של הישראלים מתבוסות. ישראל תקבל תגובה מכרעת מציר ההתנגדות וזה יוביל לפטירתה בקרוב". (ליאור בן ארי)
17:29 - נסראללה מאיים בנקמה: "ישראל חצתה את כל הקווים האדומים, מה שעשתה זה טבח". מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה התייחס בנאומו לפיצוץ מכשירי הקשר ואמר כי "המכשירים התפוצצו ביחד. האויב הפר את כל הקווים במעשה הזה. הפייג'רים התפוצצו גם בבתי חולים". הוא הוסיף: "לאויב לא היה אכפת שנושאי המכשירם נמצאים במקומות אזרחיים. כתוצאה מהתוקפנות נהרגו עשרות - כולל ילדים ונשים, ונפצעו אלפים. המספרים האמיתיים יתבררו עם הזמן. זה מעשה טרור. זה טבח, רצח עם".
בפנייה להנהגה הישראלית אמר נסראללה כי היא לא תצליח להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם באמצעות הסלמה צבאית, "גם לא עם מלחמה כוללת" - וחזר על הדרישה שלו להפסקת המלחמה בעזה, כתנאי לנצירת האש בצפון. במקביל לנאומו תקף צה"ל מטרות שונות בלבנון, ומטוסי קרב תועדו טסים בגובה נמוך בשמי ביירות. נטען כי הם הטילו גם נורי תאורה, ותושבים בלבנון דיווחו על בומים על-קוליים שהרעידו את עיר הבירה.




12 צפייה בגלריה
נאום נסראללה ו צה"ל תוקף ב לבנון 19.9.2024
נאום נסראללה ו צה"ל תוקף ב לבנון 19.9.2024
נסראללה נואם והתקיפות בלבנון

14:52 - בצה"ל דיווחו על נפילה בקריית שמונה, בעירייה הבהירו: "לא אירעה פגיעה". דורון שנפר, דובר עיריית קריית שמונה, ביקש להבהיר בעקבות הדיווחים השונים על נפילות בשטח העיר - כי לא אירעה פגיעה בשכונת יובלים. "אנחנו מבקשים מכולם להימנע מדברים לא נכונים, ומבקשים מכל אותם גורמים להימנע מהפצת שמועות", אמר שנפר. בצה"ל דיווחו בשעות הבוקר על נפילה בעיר, אך לאחר בדיקה חוזרת אמרו כי לא הייתה פגיעה. (אלישע בן קימון, יאיר קראוס)
14:01 - הירי לזרעית: עשר רקטות נפלו בשטחים פתוחים. כעשר רקטות חצו מלבנון לכיוון זרעית שבגליל העליון, ונפלו בשטחים פתוחים. לא דווח על נפגעים. (אלישע בן קימון)
12:44 - חיזבאללה הודיע על חמישה הרוגים נוספיו משורותיו. חיזבאללה הודיע על חמישה הרוגים נוספים משורותיו: ג'עפר אחמד אל-חוסין, נזיר יוסף נון, פדל אללה שחאדה משיכ וחוסין עלי אמהז מאל-בקאע ובסאם חוסין פתוני מחרבת סלם שבדרום לבנון. ארגון הטרור הודיע על 477 הרוגים מתחילת המלחמה. (ליאור בן ארי)

12 צפייה בגלריה
הלוויה של פעיל חיזבאללה ב לבנון
הלוויה של פעיל חיזבאללה ב לבנון
הלוויה של פעיל חיזבאללה בלבנון
(צילום: AFP)
12:26 - לוחמי דובדבן מכתרים בית בקבאטיה, מספר מחבלים נפגעו. לוחמי דובדבן פועלים כעת בקבאטיה שבאזור ג'נין, כחלק מהמבצע בצפון השומרון. חילופי אש מתנהלים בין פלסטינים לבין הכוחות, מספר מחבלים נפגעו. הכוחות מנהלים "סיר לחץ" מסביב לביתו של מבוקש. (אלישע בן קימון)

12 צפייה בגלריה
פעילות צה"ל ב קבאטיה ליד ג'נין
פעילות צה"ל ב קבאטיה ליד ג'נין
פעילות צה"ל בקבאטיה
(צילום: רויטרס)
12:24 - דובר צה"ל: פגיעת הכטב"ם בגליל המערבי - סמוך למושב יערה. דובר צה"ל עדכן כי "לפני זמן קצר, זוהו נפילות של מספר כטב"מים שחצו מלבנון סמוך לבית הלל. כוחות כיבוי פועלים בנקודה לכיבוי שריפה שפרצה במקום". עוד נמסר כי לא היו נפגעים בבית הלל, וכי לא זוהו נפילות באזור היישוב. בהמשך מסר דובר צה"ל כי פגיעת הכטב"ם בגליל המערבי "זוהתה סמוך למושב יערה", וכי "לא זוהו נפילות ביישוב". (אלישע בן קימון)
12:11 - שני פצועים בפיצוץ הכטב"ם בגליל המערבי, צה"ל מגיב בירי ארטילרי. שני ישראלים נפצעו בפגיעת הכטב"ם בגליל המערבי. צה"ל מגיב בירי הארטילרי לעבר דרום לבנון. (אלישע בן קימון)
12:07 - לפחות שלושה כטב"מים נפלו בקריית שמונה ובבית הלל, מבלי שהופעלו התרעות. לפחות שלושה כטב"מים נפלו בקריית שמונה ובבית הלל, מבלי שהופעלו התרעות באזור. מוקדם יותר זוהו שני כטב"מים נוספים בבית הלל, אך לא ברור האם פגעו באזור. עד כה דווח על נפגע חרדה אחד בשלוש התקריות. (אלישע בן קימון, יאיר קראוס)
11:50 - הותר לפרסום: מוטי ממן מאשקלון הוא הנאשם שגויס ע"י איראן להתנקש בבכירים. בית המשפט השלום בבאר שבע התיר לפרסום כי מוטי ממן, תושב אשקלון בן 73, הוא הנאשם שגויס על ידי איראן להתנקש בבכירים. מהאישום עולה כי בין היתר, ממן גויס לקידום התנקשויות בראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, ראש השב"כ רונן בר ושר הביטחון יואב גלנט. (אילנה קוריאל)

12 צפייה בגלריה
בית משפט מחוזי באר שבע מוטי ממן נאשם חשד חשוד ריגול מרגל מקורות גורמים זרים
בית משפט מחוזי באר שבע מוטי ממן נאשם חשד חשוד ריגול מרגל מקורות גורמים זרים
מוטי ממן בבית המשפט
(צילום: אילנה קוריאל)
11:45 - מינהלת התעופה האזרחית בלבנון אסרה על הבאת ביפרים ומכשירי קשר לטיסות. מינהלת התעופה הכללית האזרחית בלבנון קראה לחברות התעופה הפועלות בנמל התעופה בביירות "להודיע לכל הנוסעים היוצאים כי חל איסור על הובלת מכשירי ביפר או מכשירי קשר על גבי מטוסים". על פי ההודעה, האיסור נכלל גם על מזוודות וגם על מטען ידני. "המכשירים יוחרמו בשדה", נכתב. (ליאור בן ארי)

12 צפייה בגלריה
מכשיר ווקי טוקי לבנון
מכשיר ווקי טוקי לבנון
מכשיר ווקי טוקי שהסוללה הופרדה ממנו בעקבות הפיצוצים
(צילום: ANWAR AMRO / AFP)

10:43 - שרת החוץ של גרמניה: "הזהרנו את כל הצדדים מפני הסלמה במזרח התיכון". שרת החוץ של גרמניה אנלנה ברבוק הודיעה כי "הזהרנו את כל הצדדים מפני הסלמה במזרח התיכון", כשברקע הפרסומים על פיצוצי מכשירי הקשר של פעילי חיזבאללה בלבנון. היא הוסיפה: "במשך חודשים אנחנו ושותפינו מקיימים דיונים ופועלים לקידום יציבות באזור".
09:51 - ירי הנ"ט לגליל העליון: שמונה ישראלים נפצעו. שמונה ישראלים נפצעו מירי הנ"ט לגליל העליון, בהם אחד באורח קשה. הפצועים פונו לבתי החולים זיו ורמב"ם. (אלישע בן קימון)
09:15 - הותר לפרסום: איש עסקים ישראלי גויס ע"י איראן וקידם התנקשות בבכירים ישראלים. כתב אישום ביטחוני חמור הוגש נגד איש עסקים ישראלי, שהתגורר תקופה ממושכת בטורקיה וגויס על ידי גורמי מודיעין באיראן. על פי האישום, האזרח הוברח פעמיים לשטח איראן, קיבל תשלום עבור ביצוע משימות ואף פעל לקידום התנקשות באישים ישראלים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, ראש השב"כ רונן בר וראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט. שב"כ ומשטרת ישראל התירו לפרסום כי החשוד נעצר באוגוסט 2024 בחשד לביצוע עבירות ביטחוניות בחסות המשטר האיראני. (יובל שדה)
08:28 - בלילה: צה"ל תקף מבנים צבאיים ומחסן אמל"ח של חיזבאללה בדרום לבנון. דובר צה"ל מסר כי במהלך הלילה, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים שיחין, א-טייבה, בליידא, מיס אל ג'בל, עיתרון וכפר כילא שבדרום לבנון. כמו כן, כלי טיס תקפו מחסן אמצעי לחימה ששימש את הארגון במרחב אל-חיאם שבדרום לבנון. בנוסף, צה"ל תקף בירי ארטילרי במספר מרחבים בדרום לבנון.

08:23 - מספר ישראלים נפצעו מירי הנ"ט לגליל העליון. מספר ישראלים נפצעו מירי הנ"ט לגליל העליון. הם מפונים לבתי החולים. (אלישע בן קימון)
08:04 - ירי נ"ט לגליל העליון, צה"ל תוקף בדרום לבנון. דיווחים התקבלו על ירי נ"ט לאזור הגליל העליון. במקביל צה"ל תוקף בדרום לבנון, ומשיב באש למקור הירי. (אלישע בן קימון)
07:57 - פעילות מחאה וקרובי חטופים בתל אביב: "סיימו את המלחמה ותנו לכולנו להשתקם". פעילות מחאת הנשים, לצד קרובי חטופים, קראו מחוץ לקריית הממשלה בתל אביב לשחרור חטופים. הפעילות אמרו כי "כשהאיומים למלחמה כוללת הולכים ומתגברים אנחנו דורשות להזכיר לראש הממשלה ולממשלת הדמים שלו: יש 101 חטופים שנמצאים בשבי החמאס בעזה". לדבריהן, "אם פסיק מהכוחות שהושקעו השבוע בשרידות ודילים פוליטיים, היו מושקעים בחתירה לעסקת חטופים, האחים והאחיות שלנו כבר היו בבית. סיימו את המלחמה ותנו לכולנו להשתקם". (יעל צ'כנובר)
12 צפייה בגלריה
מפגינים למען שחרור ה חטופים ב תל אביב 19.9.24
מפגינים למען שחרור ה חטופים ב תל אביב 19.9.24
המפגינים בתל אביב
(צילום: יעל צ'כנובר)
03:56 - אחרי פיצוץ מכשירי הקשר בלבנון: גלנט שוחח עם שר ההגנה האמריקני. על רקע פיצוצי הביפרים ומכשירי הקשר בלבנון, שר הביטחון יואב גלנט שוחח עם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. כך מסר הפנטגון, שהוסיף כי השניים ״סקרו את ההתפתחויות הביטחוניות האזוריות״. לפי ההודעת הפנטגון, אוסטין הביע בפני גלנט את תמיכתה "הבלתי מעורערת" של ארה"ב בישראל אל מול האיומים מצד איראן, חיזבאללה ושאר השותפים האזוריים של טהרן.
עוד נמסר כי אוסטין הדגיש את מחויבותה של ארה"ב להרתיע את אויביה של ישראל ואת המאמצים להפחית את המתיחות ברחבי האזור, ובנוסף הדגיש כי ארה"ב מעדיפה להגיע להסכם הפסקת אש בעזה שתשיב את החטופים, וכן ״פתרון דיפלומטי מתמשך לסכסוך בגבול ישראל-לבנון שיאפשר לאזרחים משני הצדדים לחזור לבתיהם״. (דניאל אדלסון, ניו יורק)
12 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט ועמיתו האמריקאי הגנרל לויד אוסטין
שר הביטחון יואב גלנט ועמיתו האמריקאי הגנרל לויד אוסטין
גלנט ואוסטין
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
01:07 - ניסיון פישינג: ישראלים קיבלו הודעות "להיכנס למרחב המוגן", בצה"ל בודקים. ישראלים רבים קיבלו החל משעות הערב הודעות SMS שקוראות להם להיכנס מיד למרחב המוגן, שנשלחו כביכול מפיקוד העורף, במה שנראה כמו מתקפת סייבר. ההודעה נשלחה מ-"OREFAlert", וכתוב בה: "התרעת חירום, יש להיכנס מייד לתרחב המוגן" (השגיאות במקור). מתחת מופיע לינק, וככל הנראה מדובר בלינק זדוני שאין ללחוץ עליו. בצה"ל הבהירו כי פיקוד העורף לא עומד מאחורי ההודעות, ושהנושא נמצא בבדיקה, לרבות מי שלח אותן. "נכון לשעה זאת, אין כל שינוי בהנחיות פיקוד העורף", מסר הצבא. (קורין אלבז-אלוש)
00:14 - חיזבאללה הודיע על הרוג נוסף, מיליציה פרו-איראנית טענה ששיגרה כטב"ם לארץ. חיזבאללה הודיע על הרוג נוסף משורותיו, עלי חסני זעיתר. מדובר בהרוג ה-460 שעליו מכריז הארגון מפרוץ המלחמה. בתוך כך, פורסמה לקיחת אחריות של המילציה הפרו-איראנית "ההתנגדות האיסלאמית בעיראק" על ירי כטב"ם אתמול לעבר ישראל. (ליאור בן ארי)
23:50 - לבנון: עלה ל-20 מניין ההרוגים מפיצוץ מכשירי הקשר. משרד הבריאות של לבנון עדכן כי עלה ל-20 מניין ההרוגים מפיצוץ מכשירי הקשר ברחבי המדינה. דווח כי לפחות 450 בני אדם נפצעו. (ליאור בן ארי)
12 צפייה בגלריה
פיצוץ מכשירי קשר ביירות לבנון חיזבאללה 2
פיצוץ מכשירי קשר ביירות לבנון חיזבאללה 2
אמבולנס מפנה פצועים בביירות
(צילום: REUTERS/Mohamed Azakir)