סגור
מטוסים של חברת לופטהנזה
מטוסים של חברת לופטהנזה (צילום: AFP)

ביום חמישי: קבוצת לופטהנזה צפויה לחדש את טיסותיה לישראל

ענקית התעופה הגרמנית, הכוללת גם חברות כמו אוסטריאן איירליינס וסוויס, הפסיקה את הטיסות בסוף יולי על רקע החשש מהידרדרות ביטחונית

קבוצת התעופה הגרמנית לופטהנזה תחדש ביום חמישי הקרוב את טיסותיה לנתב"ג וזאת לאחר שהפסיקה אותן בסוף יולי, ברקע החשש להתלקחות בלחימה בין ישראל לאיראן וחיזבאללה. קבוצת לופטהנזה כוללת גם את חברות התעופה יורוווינגס, אוסטריאן איירליינס, סוויס ובריסל איירליינס.
הענקית מגרמניה היא מהראשונות שהפסיקו לטוס לישראל וממנה, כמו גם ליעדים נוספים במזרח התיכון בעקבות חיסול בכירי חיזבאללה וחמאס בביירות ובטהרן. במהלך החודש האחרון היא עדכנה מדי מספר ימים את משך השהיית טיסותיה לתל אביב, וזאת על בסיס הערכות מצב תכופות שערכה על רקע התפתחות האירועים הביטחוניים באזור. לופטהנזה מפעילה טיסות בקו שבין תל אביב למינכן ופרנקפורט.
לצד לופטהנזה, עוד עשרות חברות תעופה זרות הפסיקו את טיסותיהן לישראל וממנה ובהן החברות האמריקאיות אמריקן איירליינס, דלתא ויונייטד. דלתא אמורה לחדש את קו הטיסות שלה בין תל אביב לניו יורק בסוף החודש. יונייטד הפסיקה את טיסותיה לארץ עד להודעה חדשה ואמריקן אמורה לחדש אותן רק במרץ 2025.