סגור

דיווח שוטף
הרוג מרקטה בגושרים; חיזבאללה: שיגרנו נחיל כטב"מים לבית הלל

הגבר בשנות ה-30 לחייו נפצע באורח אנוש מרסיסי רקטה שפגעה בקיבוץ הגושרים - ונקבע מותו; חיל האוויר חיסל במרכז הרצועה את המחבל איבראהים חיג'אזי, ששימש אחראי נ"ט בגדוד נוסייראת של חמאס; שר ההגנה האמריקאי: "מלחמה בין ישראל לחיזבאללה היא לא בלתי נמנעת"; עשרות מחוץ לבית הדין הצבאי בבית ליד: "עם הנצח לא מפחד מפצ"רית ארורה"

18:37 - המשטרה נגד שב"כ: הפריצה לבית ליד אירעה מנקודה שלא התריעו לנו עליה. המשטרה הגיבה לדיווחים שלפיהם שב"כ מסר התראה מוקדמת על החשש שאזרחים יפרצו למחנה בית ליד, ומסרה כי "נערכנו בכוחות מתוגברים טרם קבלת ההתראה, שהגיעה ב-18:28". לדברי המשטרה, "מרגע תחילת ההפגנה בשעה 17:00 מנעו השוטרים כמה ניסיונות פריצה דרך השער הראשי למתחם. הפריצה לבסיס אירעה מנקודה אחרת, שלא עלתה בתדרוכים מטעם הצבא או מטעם כל גורם אחר". (ynet)
17:43 - נשיא איראן החדש הושבע: "לא נקבל מישראל שיעורים בשלום". נשיא איראן החדש מסעוד פזשכיאן הושבע בטהרן ונשא דברים. "ממשלת איראן תפעל לפיתוח מקיף ולחיזוק הכלכלה, ובראש סדר העדיפויות שלנו פיתוח היחסים עם המדינות השכנות", אמר. הוא ציין כי "לא נאפשר המשך נוכחות של גורמים זרים באזור". לדבריו, "ישראל מבצעת פשעים נגד אזרחים, ולא נקבל את זה שהיא נותנת לנו שיעורים בשלום. אנחנו פועלים לשחרור העם הפלסטיני מהכיבוש". (ליאור בן ארי)
17:28 - גורמי ביטחון: שב"כ נתן התראה למשטרה ב-18:00 על אפשרות פריצה לבית ליד. בתום ההתפרעויות של המוחים במתקן שדה תימן, הגיעה למשטרת ישראל התראה קונקרטית משירות הביטחון הכללי (שב"כ) על כוונתם של מאות אזרחים לפרוץ לבסיס בית ליד שסמוך לנתניה, שאליו נלקחו חיילי המילואים החשודים בהתעללות מינית במחבל. למרות זאת, כוחות המשטרה לא נערכו מראש, ועד כה לא נעצר אף אזרח מבין העשרות שפרצו לבסיס צה"ל. (יוסי יהושוע)
17:24 - לא יפורסמו פרטי החשודים בהתעללות מינית במחבל, דיון בהארכת מעצרם. הפרקילטות הצבאית ביקשה להאריך עד יום ראשון את מעצרם של החיילים החשודים בהתעללות מינית במחבל נוחבה במחנה שדה תימן. בין החשדות המיוחסים להם, מעשה סדום בנסיבות אינוס, חבלה בכוונה מחמירה בצוותא, התעללות בנסיבות מחמירות בצוותא והתנהגות שאינה הולמת. כמו כן, בית הדין הצבאי קיבל את בקשת הסנגוריה הצבאית והורה לאסור לפרסום את פרטי החשודים בפרשה, כדי לשמור על ביטחונם. איסור הפרסום יוארך בשלב זה לשבועיים הקרובים. (רענן בן צור)
16:53 - הירי האחרון לאצבע הגליל: 10 רקטות חצו משטח לבנון, אין נפגעים. 10 רקטות חצו מלבנון לשטח ישראל במטח האחרון, אחת מהן התפוצצה בשטח פתוח במושב בית הלל. אין נפגעים. (יואב זיתון)
16:38 - חיזבאללה טוען ששיגר "נחיל כטב"מים" לבית הלל, דיווח על תקיפה בלבנון. חיזבאללה לקח אחריות על הירי האחרון לאצבע הגליל וטען כי שיגר "נחיל כטב"מים לעבר בית הלל". לדברי חיזבאללה, התקיפה בוצעה בתגובה לחיסול שישראל ביצעה בבית ליף שבדרום לבנון. במקביל, הערוץ הלבנוני "אל-מנאר", השייך לארגון, דיווח על ירי ארטילרי לאזור אל-חיאם שבדרום המדינה. (ליאור בן ארי)
16:25 - עשרות מחוץ לבית הדין הצבאי בבית ליד: "עם הנצח לא מפחד מפצ"רית ארורה". עשרות בני אדם מפגינים מול בית הדין הצבאי בבית ליד במחאה על מעצר תשעת חיילי המילואים בחשד להתעללות מינית במחבל במחנה שדה תימן. בבית הדין מתקיים דיון הארכת מעצרם של החשודים. בין היתר צועקים המפגינים: "עם הנצח לא מפחד מפצ"רית ארורה", "הפצ"רית במשרד - הלוחמים לבד" ו"שוטר-שוטר על מי אתה מגן". במקום כוחות גדולים של מג"ב ומשטרה, החוסמים את הכניסה לבית הדין. (רענן בן צור)
16:23 - הירי לגליל: פגיעה ישירה בבית הלל, אין נפגעים. פגיעה ישירה במושב בית הלל שבאצבע הגליל, בהמשך להתרעות שהופעלו באזור מוקדם יותר. לא דווח על נפגעים. (יואב זיתון, יאיר קראוס)
15:39 - צה"ל אישר: תוקפים בדרום לבנון, כ-10 שיגורים חצו מלבנון לגליל העליון. דובר צה"ל אישר כי מטוסי קרב תקפו תשתית טרור של חיזבאללה באזור ג'בשית שבדרום לבנון. כמו כן, נמסר כי בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב הגליל העליון, זוהו כעשרה שיגורים שחצו משטח לבנון, ומרבית השיגורים יורטו. "זוהתה נפילה באזור הגושרים ודווח על אזרח שנפגע. כוחות צה"ל תוקפים בארטילריה את מקורות הירי", נמסר. (יואב זיתון)
15:30 - נקבע מותו של הפצוע בקיבוץ הגושרים. נקבע מותו של הגבר בשנות ה-30 לחייו שנפצע באורח אנוש מרסיסי רקטה שפגעה בקיבוץ הגושרים. (יאיר קראוס)
15:06 - ראשוני: פגיעה ישירה בקיבוץ הגושרים, אזרח נפצע אנושות. דיווחים ראשוניים התקבלו על פגיעה ישירה בקיבוץ הגושרים בגליל העליון. אזרח נפצע אנושות. כוחות הצלה הוזעקו למקום. (יאיר קראוס)
14:08 - חברת התעופה היוונית Aegean Airlines ביטלה טיסות לביירות עד 1 באוגוסט. חברת התעופה היוונית Aegean Airlines הודיעה כי ביטלה טיסות לביירות עד 1 באוגוסט "בשל המצב הנוכחי", ובכך הצטרפה לחברות תעופה רבות בעולם שעשו זאת בימים האחרונים. "אנו בוחנים כל העת את ההתפתחויות בהתאם להנחיות הרשויות המוסמכות", אמרו בחברת התעופה.
3 צפייה בגלריה
מטוס של חברת התעופה היוונית אג'יאן איירליינס Aegean Airlines
מטוס של חברת התעופה היוונית אג'יאן איירליינס Aegean Airlines
מטוס של אג'יאן איירליינס
(צילום: איי פי)
14:06 - שר ההגנה האמריקאי: "מלחמה בין ישראל לחיזבאללה היא לא בלתי נמנעת". שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין התייחס למתיחות בין ישראל לחיזבאללה בעקבות הטבח במג'דל שמס, ואמר כי ארה"ב מודאגת מ"הפוטנציאל להסלמה בגבול", אך הוסיף כי הוא מאמין שמלחמה היא "לא בלתי נמנעת". אוסטין ציין: "היינו רוצים שהדברים ייפתרו בצורה דיפלומטית".
3 צפייה בגלריה
לויד אוסטין שר ההגנה של ארה"ב
לויד אוסטין שר ההגנה של ארה"ב
אוסטין
(צילום: איי אף פי)
13:39 - דיווח על תקיפה ישראלית בדרום לבנון. הערוץ "אל-ג'דיד" הלבנוני דיווח על תקיפה ישראלית בג'בשית שבדרום לבנון. העיתון "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח כי "שלושה אזרחים נפצעו באורח קל". (ליאור בן ארי)
12:22 - צה"ל: הושלמה הפשיטה החוזרת בחאן יונס; חוסל אחראי נ"ט בגדוד נוסייראת של חמאס. צה"ל עדכן כי אוגדה 98 השלימה הלילה את פעילותה באזור העיר חאן יונס, לשם נכנסה בתחילת השבוע שעבר לפשיטה חוזרת. "צוותי הקרב החטיבתיים של 7, צנחנים וקומנדו פעלו במרחב במשך כשבוע, חיסלו מעל ל-150 מחבלים, השמידו מנהרות טרור, מחסני אמל"ח, תשתיות טרור ואיתרו אמצעי לחימה", מסר דובר צה"ל. עוד נמסר כי כלי טיס של חיל האוויר חיסל במרכז הרצועה את המחבל איבראהים חיג'אזי, ששימש אחראי נ"ט בגדוד נוסייראת של חמאס. (יואב זיתון)

3 צפייה בגלריה
תושבים עוזבים את חאן יונס 22.7.24 מלחמת עזה
תושבים עוזבים את חאן יונס 22.7.24 מלחמת עזה
תושבים עוזבים את חאן יונס בשבוע שעבר
(צילום: EPA/HAITHAM IMAD)

11:04 - צה"ל מאשר: חוסל מחבל חיזבאללה בדרום לבנון הלילה, מטרות נוספות הותקפו. צה"ל עדכן כי החל משעות הערב אתמול הותקפו באמצעות כלי טיס, מטוסי קרב וארטילריה כ-10 מטרות טרור של חיזבאללה בשבעה מרחבים שונים בדרום לבנון. "בתקיפות שבוצעו, מהאוויר ומהקרקע, חוסל מחבל חיזבאללה במרחב בית ליף והושמדו מחסן אמל"ח, תשתיות טרור, מבנים צבאיים ומשגר ששימש את חיזבאללה בדרום לבנון", נמסר. (יואב זיתון)
11:00 - דיווח: התקיפה המיוחסת לישראל בסוריה - כוונה לאתרי ההגנה האווירית של הצבא. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון המזוהה עם האופוזיציה היושב בלונדון, דיווח כי התקיפה שמיוחסת לישראל הלילה באזור הכפר המערבי של דרעא בסוריה כוונה לאתרים של ההגנה האווירית השייכים לצבא הסורי. עוד דווח כי לא היו נפגעים, ושההגנה האווירית הסורית ניסתה להתמודד במקביל עם כטב"מים שטסו באזור. (ליאור בן ארי)
10:00 - דיווח: פעיל חיזבאללה נהרג הלילה בתקיפת כטב"ם בדרום לבנון. סוכנות הידיעות הלאומית הלבנונית הרשמית דיווחה כי צה"ל תקף הלילה באמצעות כטב"ם בבית ליף שבדרום לבנון. לפי הדיווח, אדם נהרג בתקיפה ונגרמו נזקים כבדים לרכוש ולתשתיות. חיזבאללה הודיע כי ההרוג הוא פעיל הארגון, חסן חוסין מלכ. ארגון הטרור השיעי הודיע על 386 הרוגים משורותיו מפרוץ המלחמה. (ליאור בן ארי)