סגור
סניף אמריקן לייזר ב ראשון לציון 27.8.24
סניף אמריקן לייזר בראשון לציון 27.8.24 (צילום: קובי קואנקס)

פרסום ראשון
לקוחות של אמריקן לייזר לביהמ"ש: "לאסור על הרשת לגבות תשלום נוסף על טיפולים"

הרשת, שצברה התחייבויות בסך של כ-110 מיליון שקל וקיבלה צו עיכוב הליכים, גובה מלקוחות תשלום נוסף של 100 שקל על כל טיפול; עשרות לקוחות פנו לבית המשפט כדי שיורה על המשך הטיפולים ללא עלות נוספת; כמו כן הם טוענים כי רוב הסניפים סגורים

עשרות לקוחות של רשת אמריקן לייזר פנו היום (יום ראשון) לבית המשפט בדרישה להמשך מתן טיפולים ללא עלות נוספת.
הלקוחות, באמצעות עו"ד יעל דינר, טוענים כי "לתדהמתם קיבלו מכתב עלום המודיע כי אמריקן לייזר הגישה בקשה דחופה לעיכוב הליכים. בנוסף נכתב כי החל מה-15 באוגוסט תפעל החברה לפי תוכנית הפעלה שהוגשה לבית המשפט ותמשיך לספק שירות ללקוחותיה, וכי לקוחות שביקשו להמשיך ולקבל טיפולים יידרשו לשלם 100 שקל (תשלום נוסף על זה ששילמו, ל"ד). נכון למועד כתיבת שורות אלו רוב הסניפים סגורים, ואין מענה אנושי.
"לא ברור מכוח מה ומדוע נרשם כי כ-40 אלף מהלקוחות הסכימו לסידור החדש, שעה שזה לא מתקיים כלל והלקוחות מוצאים עצמם מול שוקת שבורה. יצוין כי רוב קהילת הלקוחות הינם צעירים בגילאים שבין 20 ל-30 שעמלו וחסכו על מנת לרכוש סדרת טיפולים להסרת שיער שעלותה אינה מבוטלת".
יצוין כי חלק מלקוחות רשת הסרת השיער כבר שילמו לרשת את מלוא הסכום, ובמסגרת זו הם זכאים לטיפולים לאורך שנים. לפיכך, אם ייאלצו לשלם עוד 100 שקל על כל טיפול נוסף - מדובר יהיה בעלות לא מבוטלת.
לפיכך מבקשים עשרות הלקוחות שפנו "שלא קיבלו תמורה בעד כספם" לקבל טיפולים ללא עלות נוספת: "לא ייתכן כי חברה שנקלעת לקשיים כלכליים במודע, ממשיכה להחתים לקוחות חדשים על חוזי טיפולים מתוך ידיעה כי אותם לקוחות חדשים מובלים למסלול ידוע מראש בו הינם נמצאים כעת לאחר ששילמו ממיטב כספם ללא קבלת תמורה".
ביהמ"ש הוציא לאחרונה, לבקשת אמריקן לייזר, צו עיכוב הליכים ומונו מנהלי הסדר לאחר שהרשת צברה התחייבויות של כ-110 מיליון שקל. הבקשה של הלקוחות הוגשה לאחר שבית המשפט דחה בשבוע שעבר בקשה של לקוחת רשת אמריקן לייזר אשר ביקשה גם היא לא לשלם תוספת של 100 שקל על כל טיפול. זאת, לאחר ששילמה את הסכום המלא בסך 6,500 שקל עבור הטיפולים. מנהלי ההסדר הגיבו בעניין בקשתה של אותה לקוחה וטענו כי "במצב דברים בו מצויה החברה כעת, החברה נדרשת למקור הכנסה מינימלי לכל טיפול על מנת שתתאפשר הפעלתה במסגרת עיכוב ההליכים באופן מאוזן. תשלום הסכום של 100 שקל מהווה למעשה כיסוי להוצאה הישירה הכרוכה בכל טיפול...קבלת בקשתה של הלקוחה תדרוש שינוי מהותי בתוכנית ההפעלה של החברה, שכן החברה תידרש לתת טיפולים ללא עלות לכל לקוחותיה ולא רק למבקשת, דבר שהינו בלתי אפשרי בנסיבות הקיימות. יש לפעול באופן שוויוני כלפי כלל הלקוחות ולהורות כי המבקשת תהיה זכאית לקבלת הטיפול בכפוף לתשלום של 100 שקל".
כאמור, בית המשפט קיבל בשבוע שעבר את עמדת מנהלי ההסדר וקבע בהקשר של אותה לקוחה כי "משתוכנית ההפעלה מבוססת על גביית 100 שקל בגין כל טיפול מכלל הלקוחות וניתן לחברה צו עיכוב הליכים בהתבסס על תוכנית זו, לא ניתן להיעתר לבקשת לקוחה אחת ולפטור אותה מתשלום זה".
טרם ניתנה החלטה מהותית בעניין בקשת עשרות הלקוחות.