סגור
הרכבת הקלה בירושלים רכבת קלה
הרכבת הקלה בירושלים ( צילום: יואב דודקביץ)

אחרי 7 שנים: זהר זולר, מנהל צוות תוכנית אב לתחבורה בירושלים, עוזב את תפקידו

זולר נחשב לאחד האנשים המשפיעים ביותר על תכנון התחבורה בישראל ועמד בראש הגוף המנהל את התחבורה בירושלים. מי שימנו את מחליפו הם ראש העירייה משה ליאון ושרת התחבורה מירי רגב


זהר זולר מי שעמד בראש צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים (צתא"ל), הגוף שמנהל את התחבורה בעיר הגדולה בישראל, החליט לסיים את תפקידו.
זולר (49) ניהל את הגוף המשותף למשרד התחבורה ולעיריית ירושלים, שקידם עד כה את אסטרטגיית התחבורה העירונית בעיר והוביל פרויקטים דוגמת קווי הרכבת הקלה, זה הפועל בעיר ואלו שנבנים. מי שימנו את מחליפו הם ראש עיריית ירושלים משה ליאון ושרת התחבורה מירי רגב.
זולר התמודד לאחרונה על תפקיד מנכ"ל נת"ע, אך לבסוף מנכ"ל נתיבי איילון לשעבר איתמר בן מאיר נבחר לתפקיד. שמו עלה גם כמועמד אפשרי לתפקיד יו"ר רשות המטרו. במהלך הקדנציה שלו החלו עבודות לבניית הקו הירוק והקו הכחול של הרכבת הקלה, כמו גם להארכת תוואי הקו האדום לנווה יעקב ועין כרם – פרויקטים שטרם הסתיימו (הארכת הקו האדום הייתה אמורה להסתיים כבר לפני כשנה וחצי).
כמו כן, במהלך הקדנציה שלו השתלבו חברות תחבורה ציבורית נוספות בירושלים והחליפו את חלק מקווי אגד שהייתה במשך שנים מונופול בעיר הבירה.
בחוק ההסדרים הקרוב שמקודם יחד עם תקציב 2025 ישנה הצעה להקים רשות תחבורה מטרופולינית בירושלים, כאשר ההערכה היא שזו תתבסס על התשתית של צוות תוכנית האב לתחבורה בירושלים. לפני כן כיהן כמשנה למנכ"ל צתא"ל וריכז את תחום התשתיות והתחבורה בלשכת ראש עיריית ירושלים.