סגור

כאף הספרדית מעבירה לישראל את קרונות הרכבת הקלה של ירושלים

הקרונות מיועדים לקווים האדום והירוק של הרכבת בבירה, אותם מפעילה כאף יחד עם שפיר; הקרונות הראשונים יצאו היום מהמפעלים בסרגוסה; העלות הכוללת של המשלוח - 1.2 מיליארד שקל

חברת כאף הספרדית (CAF), שמפעילה ומקימה את קווי הרכבת הקלה האדום והירוק בירושלים יחד עם חברת שפיר, החלה לשנע את מערך קרונות הרכבת שלה מספרד לישראל. הקרונות יגיעו כחצי שנה לפני מועד האספקה המקורי, ובעקבות ההקדמה הם צפויים להיכנס לשירות בקו האדום מספר חודשים מוקדם יותר.


היום (ב') הועמסו שתי רכבות קלות ראשונות מדגם אורבוס 100 על משאיות שיובילו אותן ממפעלי החברה בסרגוסה לנמל ברצלונה. במהלך ארבע השנים הקרובות כאף תספק 114 רכבות טראם, שיופעלו בתצורת 57 מערכים של צמדי רכבות. העלות המשוערת של כל רכבת טראם היא 3 מיליון יורו, והסכום הכולל של כל הרכבות עומד על כ-1.2 מיליארד שקל. הרכבות של כאף יתווספו ל-23 צמדי רכבות שפועלים כבר בירושלים, ואלו ישולבו ראשית בקו האדום ובהמשך בקו הירוק.

1 צפייה בגלריה
קרונות רכבת קלה חברת כאף
קרונות רכבת קלה חברת כאף
הטענת הקרונות של כאף
( צילום: דניאל צ)


הרכבות יועמסו על אוניית גלנוע בנמל ברצלונה כשהן מפורקות לשני חלקים, ולאחר שיט של כחודש הן צפויות להיפרק בנמל אשדוד. לאחר פריקתן הן יגיעו לדיפו בירושלים, יורכבו מחדש ויעברו סדרת בדיקות מקיפות שבסופן ישתלבו בשירות הרכבת הקלה הקיים.
אורך כל אחת מהרכבות הקלות החשמליות הוא 33 מטר, גובהן הוא 3.5 מטר, רוחבן 2.65 מטר, וכל אחת מהן אמורה להסיע כ-218 נוסעים (436 לצמד רכבות).
כאף הספרדית זכתה יחד עם שפיר הנדסה במכרז על פרויקט ה-JNET בירושלים באוגוסט 2019. מדובר במכרז משולב שכלל זכייה בהפעלת הקו האדום הנוכחי שפועל בבירה, הארכתו לכיוון נווה יעקב והדסה עין כרם והקמה ותפעול הקו הירוק החדש. בנוסף לכך כאף ושפיר זכו לפני כשלושה חודשים במכרז של נת"ע לפרויקט הקו הסגול של הרכבת הקלה בגוש דן. שפיר וכאף מתמודדות גם במכרזים להקמת קו הרכבת הקלה הכחול בירושלים ולהקמת קו הרכבת הקלה "נופית", שצפוי לחבר בין נצרת לחיפה.
בתחילת 2020 הקימה כאף העולמית בישראל את החברה-הבת כאף ישראל, שמעסיקה כיום כ-70 עובדים, רובם ישראלים, ומספר זה צפוי להכפיל את עצמו בתוך כשנה.