נאמן סטודיו סי נדרש לבחון את אחריות הבכירים לקריסת הרשת
נאמן סטודיו סי נדרש לבחון את אחריות הבכירים לקריסת הרשת
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן פנתה לעו"ד אייל אייכל ולממונה על הליכי חדלות פרעון עו"ד בת שבע אברך בר טוב בבקשה לבחון את אחריות הדירקטור או המנהל הכללי שלא פעל לצמצום היקף חדלות הפירעון והפרת חובה בידי בעל תפקיד בתאגיד
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן פנתה לנאמן סטודיו סי, עו"ד אייל אייכל ולממונה על הליכי חדלות פרעון עו"ד בת שבע אברך בר טוב, בבקשה לבחון את האחריות של נושאי המשרה ובעלי התפקיד בסטודיו סי, לרבות בחינה של אחריות דירקטור או מנהל כללי שלא פעל לצמצום היקף חדלות הפירעון, ניהול במרמה של נושא משרה, והפרת חובה בידי בעל תפקיד בתאגיד.
לטענת הרשות, הגיעו אליה תלונות רבות מטעם צרכניות על ההתנהלות של סטודיו סי בעניינן. התלונות נסבו בעיקר בנוגע לכך שמספר ימים לפני ההכרזה על חדלות פרעון שיכנעו נציגי החברה את הלקוחות לרכוש מנויים בתשלום אחד מראש ופיתו אותן בהנחה גדולה, בזמן שהחברה הייתה כבר במצב של חדלות פירעון ונושאי המשרה ובעלי התפקידים בחברה ידעו על כוונת החברה להגיש את הבקשה וידעו כי התמורה לא תינתן לצרכניות.
"בעקבות התנהלות זו" כתב עו"ד מיכאל אטלן, הממונה על הרשות במכתב לנאמן ולממונה על הליכי חדלות פרעון, "נגרם לצרכניות נזק רב שכן כספם נלקח מהן ללא קבלת התמורה, וקיים חשש כי אלו לא תוכלנה להיפרע מקופת הפירוק, בשל סדר הפירעון הקבוע בחוק. סמיכות הזמנים וגביית התשלום בתשלום אחד, מעלים חשד להתנהלות שהינה בניגוד להוראות החוק".
הצרכניות שנפגעו מהתנהלות חברת סטודיו סי, אינן מודעות לעובדה כי כדי לנסות לקבל את הכסף חזרה מקופת הפירוק, הן צריכות לפנות לנאמן ולהגיש תביעת חוב, תוך 6 חודשים מיום פרסום הצו לפתיחת הליכים (29.7.21) בצירוף המסמכים הרלבנטיים, וכי לא מדובר בזכות אוטומטית. הרשות מפנה את הצרכניות בנושא זה לנאמן עו"ד אייל אייכל, ממשרד עו"ד יגאל ארנון.