סגור
 השר יואב קיש ותלמידים מפונים
השר יואב קיש ותלמידים מפונים (צילום: אלעד גרשגורן, אלכס קולומויסקי)

מרכז השלטון המקומי ומועצת הנוער לקיש: תקצב מסגרות להפעלת התלמידים בשביתה

ראשי מרכזי השלטון המקומי והאזורי ויו"ר מועצת תלמידים והנוער כתבו לקיש כי לא ניתן להשאיר את בני הנוער, שרבים מהם במצוקה רגשית קשה, בבתים בימי שביתה ויש להפעיל להם מסגרות חליפיות. "לא להשאיר ילדים בבית"  

יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון האזורי שי חג'ג' ויו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית רוני קמאי דורשים משר החינוך יואב קיש להעמיד תקציב לפעולות חינוך בלתי פורמלי בימי השביתה. במכתב לקיש בשל השביתה המסתמנת הם כותבים כי "הנוער זקוק למסגרת מיידית. אנו דורשים תקצוב למימון הפעילות כל עוד מתקיימת שביתת המורים״. בפועל כמובן אם משרד החינוך לא יענה לדרישה הרשויות החזקות יקיימו פעולות על חשבונן ומי שיישארו חסרי מעש הם תלמידים תושבי רשויות חלשות.
המשא ומתן בין ארגון המורים העל יסודיים למשרדי האוצר והחינוך הופסק ביום שלישי בשל המחלוקת על החוזים האישיים ומאז לא חודש. הגופים ששלחו את המכתב טוענים ש"השבתת המערכת והיעדר שגרה ומסגרות לתלמידי התיכונים הינה בחזקת הקש ששובר את גב הגמל, באשר להשלכות על מצבם החברתי והרגשי של בני הנוער".
שלושת הכותבים מציינים ש"בשנים האחרונות, תלמידי התיכונים, חוו טלטלות קשות בשגרה וברצף שנת הלימודים, תוך התמודדות עם משברים כמותם לא ידעה: משבר הקורונה ומלחמת חרבות ברזל, שלצד האי וודאות הביטחונית יצרה שינויים וצרכים ההסתגלויות חברתיות מחודשות תדיר, הנובעות מעקירת תושבים מבתיהם וקבלת התלמידים המפונים בערים הקולטות".
הם מציינים ש"מסקר שפרסם משרד החינוך עולה כי 50% מתלמידי כיתות ז-י"ב העידו שחוו תסמינים נפשיים הכוללים חרדה, בכי, קשיי שינה וקשיי אכילה - זינוק ש פי 1.6 בהשוואה לשנת הקורונה". לטענתם, "הילדים האלו, לא יוכלו להישאר ללא מסגרת וללא צפי למסגרת אף לא יום אחדנוסף - והדבר לפתחך ובאחריותך"!
הם כותבים ש"חובתה של מערכת החינוך, חובתה של המדינה לספק הגנה חברתית ורגשית זו לתלמידים. אנו קוראים לך להעמיד תקציב ידוע מראש על מנת שנוכל להיערך, בכל הרשויות בכל המדינה להפעלת מערך פעילות חברתית רגשית וערכיות, שיתרמו לחיזוק מיומנויות חברתיות יחד עם מחלקות הנוער, תנועות הנוער, ארגוני הנוער והמרכזים הקהילתיים". זאת, "על מנת לדאוג שאף ילד באף גיל לא יישאר בביתו, בודד ומנותק ממסגרת באחד בספטמבר".