סגור
איתמר בן גביר ב טקס קבלת דרגות דני לוי
איתמר בן גביר עם המפכ"ל החדש דני לוי (צילום: עמית שאבי)

סבב מינויים במשטרה: מזכירו הביטחוני של בן גביר ימונה למפקד מחוז ש"י

פחות משלושה שבועות מאז מונה דני לוי למפכ"ל יוצא לדרך סבב המינויים הראשון במשטרה: ניצב פרץ עמר יוזז מתפקיד מפקד מחוז תל אביב עם הבטחה להתמנות לסמפכ"ל בעוד שנה; גם מפקד מחוז מרכז אבי ביטון קיבל הבטחה כזו; תת-ניצב אמיר ארזני ימונה למפקד מחוז ירושלים, משה פינצ'י שנחשב לנאמנו הקרוב של השר בן גביר ימונה למפקד מחוז ש"י

המשטרה והמשרד לביטחון לאומי הודיעו היום על סבב המינויים החדשים בסגל הפיקוד הבכיר במשטרה. המינויים יוצאים לדרך פחות משלושה שבועות מאז מונה רנ"צ דני לוי למפכ"ל המשטרה, לאחר שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קידם אותו בתוך שנה בלבד מדרגת ניצב היישר לכסא החשוב במשטרה.
ניצב פרץ עמר, כיום מפקד מחוז תל אביב, ימונה למה שהוגדר כראש מנהלת הגנה אזרחית ובעוד כשנה ימונה לתפקיד הסמפכ"ל, אותו ממלא כיום ניצב אבשלום פלד.
מי שיחליף את ניצב עמר כמפקד מחוז תל אביב יהיה תת-ניצב חיים סרגרוף, שיועלה לדרגת ניצב.
לתפקיד מפקד מחוז ירושלים, ימונה תת-ניצב אמיר ארזני, שיועלה לדרגת ניצב. ארזני שימש בחודשים האחרונים כממלא מקום מפקד המחוז מאז פרישתו של ניצב דורון תורג'מן בחודש יולי, ותחתיו בן גביר הצליח בפועל להביא לשינוי בסטטטס קוו בהר הבית, סוגייה נפיצה מאוד מבחינה ביטחונית.
לתפקיד מפקד מחוז ש"י, האחראי על יהודה ושומרון, ימונה תת-ניצב משה פינצ'י, שיועלה לדרגת ניצב. פינצ'י משמש כמזכירו הביטחוני של בן גביר ונחשב לנאמנו הקרוב ול"עושה דברו". מדובר במחוז שאחראי לחקור בין השאר תופעות של פשיעה לאומנית של יהודים בכפרים הפלסטיניים. פינצ'י יחליף את ניצב עוזי לוי שהודיע מוקדם יותר היום על פרישתו מהמשטרה.

1 צפייה בגלריה
משה פינצ'י מפקד מחוז ש"י החדש
משה פינצ'י מפקד מחוז ש"י החדש
משה פינצ'י ימונה למפקד מחוז ש"י
(צילום: דוברות משטרת ישראל)

לתפקיד מפקד מחוז המרכז, ימונה ניצב יאיר חצרוני. הוא יחליף את ניצב אבי ביטון, שבדומה לניצב עמר במחוז תל אביב, גם הוא יוזז מתפקידו. בהודעה לילית נמסר מהמשטרה כי המפכ"ל קיבל את בקשת ביטון לצאת להתמחות במשפטים למשך שנתיים וכי לאחר מכן ימונה לסמפכ"ל המשטרה.
לתפקיד מפקד מחוז צפון, ימונה תת-ניצב מאיר אליהו, שיועלה לדרגת ניצב.
לתפקיד מפקד מחוז חוף, תפקיד אותו מילא דני לוי עד לאחרונה, ימונה ימונה תת-ניצב יחיאל בוהדנה, שיועלה לדרגת ניצב.
גם באגף החקירות והמודיעין מינויים משמעותיים: לתפקיד ראש אגף החקירות והמודיעין, ימונה תת-ניצב בועז בלאט, כיום מ"מ מפקד להב 433, שיועלה לדרגת ניצב. הוא יחליף את ניצב יגאל בן שלום, שעליו פורסם השבוע תחקיר בכלכליסט שעסק במינויים ביחידה המשטרתית שאליה גוייס בנו - ימ"ר מרכז - בעת שבן שלום לא היה חתום על הסדר ניגוד עניינים. בלאט שהיה אז מפקד הימ"ר היה אחד המינויים שהוזכרו בתחקיר.
לתפקיד ראש להב 433, ימונה תת-ניצב מני בנימין, שיועלה לדרגת ניצב.
לתפקיד ראש אגף המבצעים, ימונה תת-ניצב דוד פילו, שיועלה גם הוא לדרגת ניצב.
לתפקיד מפקד המשמר הלאומי במשמר הגבול, ימונה תת-ניצב נחשון נגלר, שיועלה לדרגת ניצב.
לתפקיד ראש אגף התנועה, ימונה תת-ניצב חיים שמואלי, שיועלה לדרגת ניצב. מוקדם יותר היום הודיע ראש אגף התנועה כיום יהודה בן עטר כי "ייצא ללימודים במסגרת שירותו", כלומר יפרוש מתפקיד מבצעי במשטרה.
לתפקיד ראש אגף קהילה ומשמר אזרחי וסי"ף, ימונה תת ניצב רן לוי, שיועלה לדרגת דרגת ניצב.
לתפקיד ראש אגף תמיכה לוגיסטית, ימונה תת-ניצב אשר אילוז, שיועלה לדרגת ניצב.
גם שתי נשים ימונו לניצבות: לתפקיד ראש אגף משאבי אנוש, תמונה תת-ניצב אלונה שושן, שתועלה לדרגת ניצב. לתפקיד ראש אגף ההדרכה, תמונה תת-ניצב הדס מדמוני, שתועלה לדרגת ניצב.
לתפקיד הממונה למאבק בפשיעה בחברה הערבית, ימונה תת-ניצב יואב תלם.
עוד הודיעו המשטרה והמשרד כי לתפקיד המזכיר הביטחוני של בן גביר, ימונה תת-ניצב סמי מרציאנו.
בהודעה נכתב כי בן גביר קיבל את המלצתו של המפכ"ל על "סבב ראשון של מינויים, מתוך שורת סבבים שיתקיימו בתקופה הקרובה".