סגור

הבית הלבן: "הגיע הזמן לפשרות שיחזירו את החטופים ויסיימו את המלחמה"

הנשיא ביידן ורה"מ נתניהו נועדו במשך שעה וחצי בוושינגטון; לוחם השיריון סמ"ר נועם דואק מצא את מותו ברצועת עזה ושניים אחרים נפגעו קשה. החשד: שאפו גזים רעילים מגנרטור; מערך הסייבר: קבוצת תקיפה איראנית פרסמה מידע אישי על חברי המשלחת הישראלית לאולימפיאדה בפריז במטרה לאיים עליהם

23:41 - משפחות חטופים ביציאה מהמפגש בבית הלבן: "נתן תקווה שבקרוב יהיה משהו". ביציאה מהפגישה בבית הלבן עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו, אמרו רובי וחגית חן, הוריו של החטוף הוריו של איתי חן, כי ביידן "נתן לנו תקווה שבימים הקרובים יהיה משהו". ג'ון, אביו של הירש גולדברג-פולין ציין כי "זהו רגע מיוחד שבו הנשיא ביידן, סגנית הנשיא קמלה, וטראמפ - כל מי שיכול להיות נשיא - מיושרים באמירה שהעסקה צריכה להיעשות כעת". יונתן דקל חן, אביו של החטוף שגיא דקל-חן, הוסיף: "חמאס צריך להגיד כן עכשיו". רונן נאוטרה, אביו של החטוף עומר נאוטרה, סיפר: "שמענו שההסכם צריך להתקדם ושהם עובדים עליו, ולכן אנחנו יותר אופטימיים". (איתמר אייכנר)
22:45 - ביידן ונתניהו נועדו כשעה וחצי, החלה הפגישה עם משפחות החטופים. לאחר הפגישה המצומצמת של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן, עם הצוותים משתי המדינות, שנמשכה כשעה וחצי, החלה פגישתם של השניים עם משפחות חטופים. בפגישה שמתקיימת בוושינגטון משתתפים בני משפחותיהם של החטופים עידן אלכסנדר, איתי חן, עומר נאוטרה, שגיא דקל-חן, מור עידן, קית' סיגל והרש גולדברג-פולין. מטעם הבית הלבן משתתפים גם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן ושליחו של נשיא ארה"ב למזרח התיכון, ברט מקגורק.(איתמר אייכנר)

13 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן ו בנימין נתניהו ב בית הלבן
ג'ו ביידן ו בנימין נתניהו ב בית הלבן
ג'ו ביידן ובנימין נתניהו בבית הלבן
(צילום: AP Photo/Susan Walsh)
21:54 - דובר בבית הלבן: "אין שינוי במדיניות משלוח הנשק, כולל פצצות 2,000 פאונד". דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר בתדרוך לעיתונאים כי "כל מערכות הנשק שהגיעו לישראל ממשיכות להגיע. אין שינוי במדיניות במשלוח הפצצות במשקל 2,000 פאונד". קירבי ענד דיסקית למען שחרור החטופים, שקיבל מאחת המשפחות, וציין כי הוא "חושב שזה יום ראוי לשים אותה". הוא הוסיף כי "המצב בצפון ישראל לא מידרדר למלחמה כוללת, ולכן אנו עובדים כדי למצוא פתרון דיפלומטי. אנו בוחנים מה ניתן לעשות כדי לאפשר לישראלים וללבנונים לחזור לבתיהם". (איתמר אייכנר)

13 צפייה בגלריה
פצצות אמריקאיות פצצה טיל תוצרת ארה"ב 9.5.2024
פצצות אמריקאיות פצצה טיל תוצרת ארה"ב 9.5.2024
פצצות מתוצרת ארה"ב
21:22 - הבית הלבן: "הגיע הזמן לפשרות שיחזירו את החטופים ויסיימו את המלחמה". דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי, התייחס לפגישת נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי "הם ידונו ביניהם על הגעה להפסקת אש ולעסקת חטופים בשלב הראשון". קירבי הוסיף: "יש פערים אך הצוות שלנו ממשיך לעבוד, הגיע הזמן לפשרות שיחזירו את החטופים ויסיימו את המלחמה. ביידן ונתניהו דנו גם בקו הכחול בצפון, בהחזרת תושבים לבתיהם, ובייצוב המצב ביהודה ושומרון. אנו רוצים להחזיר את כל החטופים, ואנחנו קרובים יותר משהיינו קודם". הוא הוסיף כי "אנו יודעים שאיראן מימנה ועודדה חלק מפעילות ההפגנות בארה"ב". (איתמר אייכנר)

13 צפייה בגלריה
דובר המועצה לביטחון לאומי ארה"ב ג'ון קירבי 6.12.13
דובר המועצה לביטחון לאומי ארה"ב ג'ון קירבי 6.12.13
ג'ון קירבי
(צילום: Anna Moneymaker/Getty Images)
20:28 - מחלקת המדינה על נאום רה"מ: "נשפוט את ישראל לפי מעשים ולא דיבורים". דובר מחלקת המדינה של ארה"ב מת'יו מילר התייחס לנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש בקונגרס, ואמר כי הבית הלבן לא רואה בו "שום דבר שגרם לנו להיות יותר או פחות מודאגים לגבי הסיכויים להשגת הפסקת אש. ישראל המשיכה להבהיר לנו שהיא מעוניינת בהפסקת אש ואנחנו נשפוט אותם לפי מעשים ולא לפי מה שהם אומרים בפומבי". מילר אמר שהבית הלבן לא קיבל תוכניות מפורטות מישראל על "היום שאחרי" אבל שהיא "הציעה רעיונות לא מספיק מפותחים כדי לקרוא להם הצעות". (דניאל אדלסון, ניו יורק)
20:15 - נתניהו הודה בבית הלבן לביידן על התמיכה, הנשיא הזכיר את הפגישה עם גולדה מאיר. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן על התמיכה בישראל, לפני פגישתם בבית הלבן. "אנחנו מכירים 50 שנה ואני רוצה להודות לך", אמר נתניהו. ביידן מצדו אמר: "יש לנו הרבה על מה לדבר. בפגישה הראשונה שלי עם גולדה, ישב לידה העוזר שלה יצחק רבין". (איתמר אייכנר)

13 צפייה בגלריה
הנשיא ביידן ורה"מ נתניהו
הנשיא ביידן ורה"מ נתניהו
הנשיא ביידן ורה"מ נתניהו
(צילום: AP Photo/Susan Walsh)
19:50 - הרמטכ"ל האמריקני: "עדיין לא ראינו מישראל תוכנית מגובשת ל'יום שאחרי'". גנרל צ'רלס בראון, ראש המטות המשולבים בארצות הברית, אמר במסיבת עיתונאים בפנטגון כי הוא "טרם ראה מישראל תוכנית מגובשת ל'יום שאחרי' ברצועת עזה, לאחר שהמלחמה עם חמאס תסתיים". בראון הוסיף כי "דיברנו על זה עם הישראלים, על איך לעשות את המעבר. דיברנו איתם כמה פעמים. נמשיך לעבוד איתם על זה". (רויטרס)
19:16 - דובר צה"ל: התחקירים הבאים שיוצגו יעסקו במודיעין ובמה שאירע בלילה שלפני 7/10. בהצהרה שמסר לתקשורת נשאל על ידי ynet דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, על פרסום תחקירי 7 באוקטובר, ואמר כי "אחרי תחקיר בארי, נמשיך לתחקר את יתר הקהילות והקרבות. עשינו תהליך לימוד בתוך הצבא, ונוודא את אמינות התחקיר כדי לשמר את הסטנדרט קדימה". הגרי הוסיף כי "נדרשות לנו השלמות, למשל הקרב בניר עוז. אנחנו שואפים שהתחקירים הבאים שיוצגו יעסקו במודיעין, בתפיסת ההגנה ובמה שקרה בלילה שלפני. זה תהליך מורכב יותר". (יואב זיתון)
19:08 - קבוצת תקיפה איראנית פרסמה מידע אישי על חברי המשלחת הישראלית לאולימפיאדה בפריז, במטרה לאיים עליהם. כך לפי הודעה של מערך הסייבר. לדברי המערך, חקירה שערך חשפה קמפיין השפעה שהפעילו שחקנים עוינים בשירות איראן על מנת להפחיד את חברי המשלחת האולימפית. זאת, תוך התחזות לארגון צרפתי בשם GUD.
"במסגרת זו קבוצת ההאקרים פתחה ערוצים ברשתות חברתיות שבהם פירסמה מידע אישי על חברי המשלחת וכן שלחה מסרוני הפחדה, נמסר מהמערך. המערך פועל להסרת הערוצים באמצעות יחידת הסייבר של פרקליטות המדינה. המערך עובד מול הוועד האולימפי הישראלי ואגף הביטחון והחירום במשרד התרבות והספורט בהנחיות הגנה על חברי המשלחת". ראש מערך הסייבר, גבי פורטנוי, אמר: "איראן מנצלת תחרות ספורטיבית בינלאומית א-פוליטית כדי לקדם פעילות טרור דיגיטלי על ישראל ועל זכותה להשתתף בתחרויות אלו". (עומר כביר)

13 צפייה בגלריה
האקר האקרים פריצה פריצת מחשב
האקר האקרים פריצה פריצת מחשב
האקר האקרים פריצה פריצת מחשב
(Photo Shutterstock)
18:41 - דובר צה"ל על חילוץ גופות החטופים: "נמצאו מוסתרים מאחורי דופן במנהרה". דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, התייחס למבצע החילוץ של גופות החטופים רביד כץ, מיה גורן, אורן גולדין, תומר אחימס וקיריל ברודצקי, ומסר בהצהרה לתקשורת כי "הכוחות הגיעו לאיתור תת-קרקעי על בסיס מודיעין מדויק, ומצאו שם גופות חמשת החטופים - מוסתרים מאחורי דופן במנהרה. לאחר שהכוחות חזרו לשטח ישראל, הם פעלו במהירות לזיהוי מהיר ומסירת ההודעות למשפחות". הגרי הדגיש: "כעת מוחזקים בשבי חמאס 115 חטופים, וזו חובתנו המוסרית להשיב אותם. אנחנו מבינים היטב את הדחיפות לכך". (יואב זיתון)

13 צפייה בגלריה
מלחמת עזה דובר צה"ל דניאל הגרי ב הודעה ל תקשורת מוכיח שהפגיעה ב בית החולים אל-אהלי מקורה בטיל של הג'יהאד האסלאמי 18.10.23
מלחמת עזה דובר צה"ל דניאל הגרי ב הודעה ל תקשורת מוכיח שהפגיעה ב בית החולים אל-אהלי מקורה בטיל של הג'יהאד האסלאמי 18.10.23
דובר צה"ל דניאל הגרי
(צילום: GIL COHEN-MAGEN / AFP)

18:27 - צה"ל: כטב"מים חצו לגליל המערבי, ניסיונות היירוט לא צלחו ושריפות פרצו באזור. בהמשך לרצף ההתרעות שהופעלו בגליל המערבי על חדירת כלי טיס עוין וירי רקטות וטילים, עדכן דובר צה"ל כי זוהו מספר מטרות אוויריות חשודות שחצו מלבנון, ובוצעו ניסיונות יירוט שלא צלחו. עוד נמסר כי "פרצו שריפות במספר מרחבים כתוצאה מנפילות שברי יירוט, וכוחות הכיבוי פועלים כדי לכבות אותן. ההתרעות על ירי טילים ורקטות הופעלו מחשש לנפילת שברי יירוט, אין נפגעים". (יואב זיתון)
18:04 - הותר לפרסום כי סמ"ר נועם דואק נהרג ברצועת עזה. החשד: שאף גזים רעילים. דובר צה"ל התיר לפרסם כי סמ"ר נועם דואק, בן 20 מקריית מוצקין, לוחם שריון בגדוד 9, נהרג בדרום רצועת עזה. על פי החשד, סמ"ר דואק נהרג משאיפת גזים רעילים שנפלטו מגנרטור, שהיה סמוך לחדר שבו ישן. באותו אירוע נפגעו באורח קשה שני לוחמי שריון מגדוד 9, עוצבת "עקבות הברזל" (401). השלושה אותרו ללא הכרה לפנות בוקר בחדר, והאירוע נמצא תחת חקירת מצ"ח. (יואב זיתון)

13 צפייה בגלריה
סמ"ר נועם דואק ז"ל
סמ"ר נועם דואק ז"ל
סמ"ר נועם דואק
(צילום: דובר צה"ל)
16:40 - מנהיג החות'ים: "התקיפות על ישראל יימשכו, לא נירתע מהפגיעה בתימן". עבד אל-מלכ בדר א-דין אל-חות'י, מנהיג המורדים החות'ים, התייחס לתקיפה הישראלית בנמל חודיידה שבתימן בשבת האחרונה, וטען כי "היא לא תרתיע את הצבא החות'י מפעולותיו למען סולידריות עם עזה. התקיפות על ישראל יימשכו - התגובה על התקיפה בחודיידה תגיע". בנוסף מסר מנהיג החות'ים כי "בשלב הבא, הפעולות של תימן עם 'ההתנגדות האיסלאמית בעיראק' יהיו עדות להתפתחות חשובה. כל מה שתעשה ישראל יביא ליותר מוטיבציה לנקום ולהמשיך לתמוך בפלסטינים". (ליאור בן ארי)

13 צפייה בגלריה
מורדים חות'ים ב תימן
מורדים חות'ים ב תימן
מורדים חות'ים בתימן
(צילום: EPA/YAHYA ARHAB)
16:36 - צה"ל: כ-50 מבוקשים נעצרו השבוע ביו"ש, נמשכות הסריקות אחר המחבלים מהבוקר. כוחות הביטחון ממשיכים בסריקות אחר המחבלים שביצעו את פיגוע הירי הבוקר בצומת נבי אליאס בכביש 55 שבשומרון. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי "לאורך השבוע האחרון כוחות הביטחון עצרו כ-50 מבוקשים ופעלו להחרמת אמצעי לחימה רבים ברחבי יהודה ושומרון. במהלך הפעילויות איתרו והחרימו הכוחות אמצעי לחימה, בהם אקדח, חלקי נשק מסוג M-16 ותחמושת נוספת. המבוקשים שנעצרו והאמצעים שהוחרמו הועברו להמשך טיפול". לפי דובר צה"ל, מתחילת המלחמה נעצרו כ-4,400 מבוקשים ביהודה ושומרון, כ-1,850 מהם משויכים לחמאס. (יואב זיתון)


16:28 - השריפה באזור מנרה התפשטה לשטח הקיבוץ, 12 דירות נפגעו מהאש. המועצה האזורית גליל עליון עדכנה כי השריפה שפרצה באזור מנרה שבאצבע הגליל בעקבות ירי נ"ט התפשטה לשטח הקיבוץ. שתי דירות נשרפו וכעשר נוספות נפגעו. כיתת הכוננות, צוותי המועצה האזורית וכוחות תגבור מכיתת הכוננות של קיבוץ משגב עם עסקו בשעות האחרונות בכיבוי השריפה והשיגו שליטה על האש. (יאיר קראוס)
16:02 - נתניהו על חילוץ גופות החטופים: "מחויבים להשיב את כולם - חיים וחללים כאחד". ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למבצע חילוץ גופות חמשת החטופים מרצועת עזה, ואמר כי "רעייתי שרה ואני כואבים את כאבן ומחבקים את בני משפחותיהם של של רביד כץ, מיה גורן, אורן גולדין, תומר אחימס וקיריל ברודצקי, שנרצחו ונחטפו ב-7/10 על ידי מפלצות החמאס. יהי זכרם ברוך". הוא הוסיף כי "אני מודה לצה"ל ולשב"כ על הפעולה הנחושה שהצליחה להביאם לקבר ישראל. אנו מחויבים למשימתנו הקדושה: להשיב את כול יקירינו הביתה, החיים והחללים כאחד". (איתמר אייכנר)

13 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו נאום נואם קונגרס ארה"ב וושינגטון ראש הממשלה
בנימין נתניהו נאום נואם קונגרס ארה"ב וושינגטון ראש הממשלה
בנימין נתניהו
(צילום: Drew ANGERER / AFP)
15:58 - חיזבאללה הודיע על הרוג נוסף משורותיו, ה-377 מתחילת המלחמה. חיזבאללה הודיע על הרוג נוסף משורותיו, עבדאללה מוחמד פקיה, המכונה עאבס, מרב א-תלתין שבדרום לבנון. פקיה הוא ההרוג ה-377 שעליו הכריז רשמית הארגון מפרוץ המלחמה. (ליאור בן ארי)
15:17 - הירי לאצבע הגליל: שריפה בשטח פתוח ליד מנרה, 4 צוותי כיבוי במקום. ארבעה צוותי כיבוי פועלים לכיבוי שריפה בשטח פתוח בקיבוץ מנרה שבאצבע הגליל, שפרצה כתוצאה מירי נ"ט למקום. לא היו נפגעים מהירי. (יאיר קראוס)
15:06 - טראמפ, יממה לפני הפגישה עם נתניהו: "ישראל צריכה לסיים את המלחמה - ומהר". נשיא ארה"ב לשעבר והמועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ התייחס למלחמה בעזה, ואמר בריאיון לרשת "פוקס" כי "על ישראל לסיים את המלחמה עם חמאס מהר ולהחזיר את החטופים". הוא מתח ביקורת על המפגינים בזמן נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך הוסיף כי ישראל צריכה לנהל טוב יותר את יחסי הציבור שלה בעולם. זאת, יממה לפני פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו באחוזתו בפלורידה. (ynet)
14:40 - מפקד חיל האוויר: התקיפה בתימן - כוונה לכל המזרח התיכון. מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר נפגש עם ראשי רשויות בבסיס רמת דוד, ואמר כי "האחריות על חיל האוויר לממש את כל התוכניות המבצעיות היא מלאה. יהיה פה אגרוף מחץ קטלני ככל שניתן, אל מול אויב שאנחנו מכירים, יודעים, ויהיו הפתעות". לדבריו, "התקיפה אל מול החות'ים כוונה לכל המזרח התיכון, גם לנסראללה ולאיראן. בהיבט הזה, לאורך כל המלחמה שמרנו ומשמרים יכולת, שאם תיפתח מלחמה בצפון ועם איראן, אנחנו יכולים לה". (יואב זיתון)
14:25 - צה"ל: תקפנו מחבל חיזבאללה באזור שממנו בוצעו שיגורים בדרום לבנון. כוח מיחידה 869 זיהה מחבל של חיזבאללה במרחב רב ת'לאת'ין, שממנו בוצעו שיגורים לעבר צפון הארץ, וזמן קצר לאחר מכן כלי טיס של חיל האוויר תקף את המחבל. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי כוחות ארטילריה תקפו בשבעא ועייתא א-שעב שבדרום לבנון. מוקדם יותר דווח בערוץ הלבנוני "אל-ג'דיד" על הרוג וכמה פצועים בתקיפת כטב"ם באזור. (יואב זיתון)
14:06 - הוקמה ועדה לפיקוח על תחקירי 7/10, אדלשטיין: "לא תחליף לוועדה ממלכתית". בדיון בוועדת החוץ והביטחון הוכרז על הקמת ועדת משנה מיוחדת ל"בחינת תחקירי אירועי 7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל". יו"ר הוועדה ח"כ יולי אדלשטיין, שיעמוד בראש תת-הוועדה, מסר: "מזה חודשים שאני קורא להקמת ועדה ממלכתית, שהיא היחידה שמוסמכת לגשת לחומרים בעלי הסיווג הגבוה ביותר. תת-הוועדה הוקמה כדי לפקח על תחקירי צה"ל ולוודא שאלה נעשים בצורה מקצועית, מקיפה ואובייקטיבית ככל האפשר. תחקירי צה"ל ואחרים אינם ולא יהיו תחליף לוועדת חקירה ממלכתית, שמוטב לו הייתה קמה הרבה קודם". (שילֹה פריד)
13:15 - חטופה ששוחררה על נאום נתניהו: "איך החזרת החטופים לא מגיעה אחרי כל מילה?" - אגם גולדשטיין אלמוג, שנחטפה ב-7 באוקטובר ושוחררה בעסקה הראשונה, ביקרה את נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס וכתבה בחשבון האינסטגרם שלה כי "איך יכול להיות שהחזרת החטופים לא מגיעה אחרי כל מילה בנאום שלך? כל מילה אמורה להיכתב אחרי מחשבה על האנשים שלך ששם. הכל אמור להיות קשור אליהם, כי כל המלחמה הזאת עליהם". היא הוסיפה: "כל החיים נצטרך לעסוק בהשמדת חמאס. כל החיים נילחם על ניצחונות אחרי ההפסד הנורא שלנו ב-7/10. אל תתרגשו ממילים ריקות על ניצחון. תתרגשו מעסקה". (יעל צ'כנובר)
13:06 - חיזבאללה לקח אחריות על שתי התקיפות בשטח ישראל. טען כי בוצעו לעבר "מבנים ששימשו חיילים" במנרה ושתולה. לדברי ארגון הטרור, זאת בתגובה לתקיפות בכפר חמאם ובטיר חרפא שבדרום לבנון.
12:36 - שיגור כושל של חמאס פגע בבית ספר של אונר"א בחאן יונס. אתמול ביצע חמאס מספר שיגורים מהמרחב ההומניטרי בחאן יונס. השיגורים לא חצו לעבר שטח מדינת ישראל, ונפלו באזור חאן יונס במרחב בית ספר 'אלקרארה' של אונר"א - כך נמסר מדובר צה"ל.
בעקבות הירי הכושל, זוהו מספר פגיעות בבית הספר, והתקבלו דיווחים מצד נציגי ארגוני הסיוע הבינלאומיים על מותם של שני אזרחים ומספר אזרחים פצועים נוספים. האזרחים שנפצעו פונו לטיפול ראשוני בבית החולים שדה של חיל הרפואה הבינלאומי (IMC) שהוקם במהלך הלחימה במרחב דיר אל-בלח. "ארגון הטרור חמאס מפר באופן קבוע את הדין הבין לאומי, תוך ניצול שיטתי של מבנים אזרחיים והאוכלוסייה האזרחית כמגן אנושי לפעולות טרור נגד מדינת ישראל", מסר דובר צה"ל.
13 צפייה בגלריה
אינפו ירי כושל של חמאס לבית ספר של אונר"א ב חאן יונס 25.7.24
אינפו ירי כושל של חמאס לבית ספר של אונר"א ב חאן יונס 25.7.24
(צילום: דובר צה"ל)
12:28 - נ"ט התפוצץ בשטח פתוח באצבע הגליל, אין נפגעים. טיל נ"ט התפוצץ בשטח פתוח באזור היישוב מנרה שבאצבע הגליל. אין נפגעים. (יאיר קראוס)
12:24 - פגיעה ישירה בפעוטון במושב שתולה, שפונה מתושביו. רקטה פגעה במבנה הפעוטון במושב שתולה, שפונה מתושביו. לא היו נפגעים. (יאיר קראוס)
12:03 - החייל שתיעד את פינוי גופות החטופים נשלח למחבוש - והודח לצמיתות ממילואים. דובר צה"ל עדכן כי לוחם המילואים שתיעד את פינוי גופות החטופים נשפט לעשרה ימי מחבוש, והודח משירות מילואים לצמיתות. נמסר כי "צה"ל רואה בחומרה אירועים מסוג זה ומוקיע התנהגות המסכנת את ביטחון כוחותינו, ופוגעת במשפחות החטופים". (יואב זיתון)
11:49 - דיווח בלבנון על תקיפה בדרום המדינה. סוכנות הידיעות הלאומית הלבנונית דיווחה על תקיפת כטב"ם בכפר שובא שבדרום המדינה. (ליאור בן ארי)
11:14 - צה"ל: הפצועים בפיגוע הירי בשומרון - שלושה לוחמים. מצבם בינוני וקל. בהמשך לפיגוע הירי בצומת נבי אליאס בכביש 55 שבשומרון, דובר צה"ל עדכן כי שלושה לוחמים נפצעו, בהם אחד באורח בינוני ושניים שמצבם קל. עוד נמסר כי המחבלים ביצעו ירי מרכב חולף לעבר הכוח הצבאי, ונפתח מצוד אחריהם. כוחות צה"ל מתגברים בצירים ומכתרים כפרים במרחב. (אלישע בן קימון)
9:50 - צה"ל: מחבלים חוסלו בחאן יונס ורפיח, יותר מ-60 מטרות טרור הושמדו ביממה האחרונה. לוחמי חטיבה 7, צנחנים וקומנדו, בפיקוד אוגדה 98, חיסלו כמה מחבלים בימים האחרונים בחאן יונס והשמידו כ-50 תשתיות טרור בעיר. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי בפעילות לוחמי חטיבת גבעתי ברפיח, זיהו הכוחות שני מחבלים, והכווינו כלי טיס של חיל האוויר שחיסל אותם. כמו כן, נמסר כי לוחמי חטיבת אלכסנדרוני (3) השמידו תשתיות טרור במרכז הרצועה, וכי ביממה האחרונה הותקפו יותר מ-60 מטרות טרור על-ידי חיל האוויר ברחבי רצועת עזה. (יואב זיתון)


08:18 - חשד לפיגוע ירי בשומרון. שלושה נפצעו נפצעו קל ובינוני. שלושה גברים נפצעו באירוע ירי מרכב חולף בשומרון, ומצבם קל עד בינוני. צוותי מד"א מעניקים טיפול במקום לשני גברים שנפצעו מהירי, בני 34 ו-25, ולפצוע נוסף עם חבלה. הפצועים פונו לבית חולים מאיר שבכפר סבא, וכוחות צה"ל הוקפצו לזירת הירי. (אלישע בן קימון)
08:00 - צה"ל תקף הלילה מטרות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון. מטוסי קרב תקפו הלילה תשתיות טרור של חיזבאללה במרחבים אל עדייסא, מיס אל ג'בל ושיחין שבדרום לבנון. בנוסף, הותקפו אתמול מבנים צבאיים של ארגון הטרור באל-חיאם. במקביל, צה"ל תקף בירי ארטילרי בכמה אזורים בדרום לבנון. (יואב זיתון)
07:33 - צה"ל: בפעולה בחאן יונס חולצה גם גופתו של רביד אריה כץ. דובר צה"ל התיר לפרסום כי במבצע החילוץ בחאן יונס חולצה גם גופתו של רס"ם במיל' רביד אריה כץ, חבר קיבוץ ניר עוז, שנפל בקרב ב-7 באוקטובר וגופתו נחטפה. גופתו חולצה יחד עם החטופה שנרצחה מיה גורן, והחללים החטופים רס"ר (מיל') אורן גולדין, סמ"ר תומר אחימס וסמל קיריל ברודסקי.
13 צפייה בגלריה
רביד כץ ז"ל
רביד כץ ז"ל
רביד כץ ז"ל
מאז מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר הוכרז רביד כץ נעדר, אבל בסוף נובמבר, יותר משבעה שבועות אחרי הטבח, קיבלו בני משפחתו את הבשורה המרה: הוא נרצח - וגופתו ברצועה. רביד, בן 51 במותו, התגורר בקיבוץ ניר עוז. הוא הותיר אחריו שלושה ילדים - שחר, שירה ועלמה הקטנה, בת חצי שנה בלבד - ואת בת זוגו רויטל.
רביד הוא אחיה של דורון כץ-אשר שבאותה שבת ביקרה את אמה אפרת בביתה בניר עוז. אפרת (שלא הייתה אימו של רביד) נרצחה, ודורון נחטפה לעזה עם שתי בנותיה הקטנות, אביב ורז, ושוחררה עמן בפעימה הראשונה במסגרת העסקה עם חמאס בנובמבר. בן זוגה של אפרת, גדי מוזס, נחטף עמן ונותר בשבי.
מבצע חילוץ חמש גופות החטופים אמש בוצע כחלק מהפשיטה של אוגדה 98 בחאן יונס בימים האחרונים, על בסיס מודיעין מדויק והצבעה ספציפית של שב"כ ואמ"ן והמפקדה של ניצן אלון, ללא חיכוך או מגע עם מחבלים. בפעולה לקחו חלק גם לוחמי הנדסה ויהל"ם - והחטופים שחולצו הוסתרו במנהרה במרחב. (יואב זיתון, מתן צורי)
06:50 - חיזבאללה לקח אחריות על השיגורים לחניתה, כוחות מבצעים ירי ארטילרי לעבר דרום לבנון. כוחות ארטילריה בגליל העליון מבצעים ירי אינטנסיבי לעבר דרום לבנון. במקביל, חיזבאללה לקח אחריות על השיגורים שנורו במהלך הלילה לעבר קיבוץ חניתה שבגליל המערבי. (יאיר קראוס, ליאור בן ארי)
05:59 - הותר לפרסום: מת מפצעיו סרן אריאל טופז, שנפצע קשה בפיגוע ליד צריפין בשבוע שעבר. הותר לפרסום כי סרן אריאל טופז (24) תושב פרדס חנה, קצין מודיעין בחטיבת המחקר, נפטר מפצעיו לאחר שנפצע באורח קשה בשבוע שעבר בפיגוע בצומת ניר צבי, הסמוך לבסיס צריפין. (יואב זיתון)
13 צפייה בגלריה
סרן אריאל טופז ז"ל
סרן אריאל טופז ז"ל
סרן אריאל טופז ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
05:05 - צה"ל חילץ מעזה את גופות החטופים מיה גורן, אורן גולדין, קיריל ברודסקי ותומר אחימס. יותר מתשעה חודשים אחרי שנרצחו ב-7 באוקטובר, צה"ל השיב לישראל אמש את גופותיהם של החטופים מיה גורן, רס"ר (במיל') אורן גולדין, סמ"ר תומר אחימס וסמל קיריל ברודסקי. משפחותיהם עודכנו על כך, והודעות בנושא נמסרו על-ידי הקיבוצים ניר עוז וניר יצחק, וכן על-ידי המועצה המקומית להבים. צה״ל ושב״כ הודיעו בשעות הבוקר המוקדמות (יום חמישי) באופן רשמי כי גופות הארבעה חולצו מחאן יונס במבצע של אוגדה 98.
בהודעה הרשמית נמסר כי במהלך מבצע של כוחות אוגדה 98 בהובלת חוקרי ורכזי השב״כ בשטח, חולצה גורן, שנרצחה בטבח שביצע חמאס בעוטף, וכן גולדין, אחימס וברודסקי, שנפלו בקרבות מול המחבלים, וגופותיהם נחטפו לעזה. החילוץ בוצע אתמול על-ידי כוחות שב״כ יחד עם צוות הקרב של חטיבת הקומנדו, כוחות יהל״ם ואגוז, בפיקוד אוגדה 98.
13 צפייה בגלריה
חטופים נחטפו נרצחו גופותיהם חולצו חילוץ קירל ברודוסקי אורן גולדין תומר אחימס מיה גורן מבצע צבאי גופות
חטופים נחטפו נרצחו גופותיהם חולצו חילוץ קירל ברודוסקי אורן גולדין תומר אחימס מיה גורן מבצע צבאי גופות
החטופים שגופותיהם חולצו. מימין: קירל ברודוסקי, תומר אחימס, מיה גורן ואורן גולדין ז"ל
(צילום: באדיבות מטה משפחות החטופים, דובר צה"ל, באדיבות המשפחה)
עוד נמסר כי המאמץ המודיעיני המקדים למבצע נוהל על ידי שב"כ, בשילוב מידע מחקירות מחבלים בשב"כ, עם מאמצים מודיעיניים בשיתוף צוות מפקדת החטופים באמ"ן ונוספים. "לצד המאמץ המבצעי, צוות החטופים והנעדרים ומרכז החטופים והנעדרים בחטיבת הנפגעים באגף כוח האדם, אשר אמון על ליווי משפחות החטופים, פעל יחד עם המכון לרפואה משפטית ומשטרת ישראל לזיהוי החטופים ומסירת ההודעות למשפחות", נמסר.
גורן, בת 56, אם לאסיף, בר, גל ודקל, עבדה כגננת ומטפלת וטיפלה בילדי הקיבוץ במשך שנים רבות. היא נרצחה ונחטפה מבית התינוקות בקיבוץ בשבת ה-7 באוקטובר. אורן גולדין (33), חבר קיבוץ ניר יצחק שהוגדר כחטוף, נרצח בטבח ב-7 באוקטובר, וגופתו הוחזקה בידי חמאס. כך עודכנה משפחתו ב-10 בנובמבר 2023. גולדין, נשוי לאושרית ואב לאביב ולאילי, תאומים בני שנתיים, ניהל את המוסך בקיבוץ. הוא גדל בניר יצחק ובחר להקים בו את משפחתו לצד הוריו ואחיו. גולדין היה חבר בכיתת הכוננות של היישוב, שנלחמה בגבורה מול עשרות מחבלים והגנה בגופי הלוחמים על התושבים.
סמ"ר תומר אחימס נפל ב-7 באוקטובר. 53 ימים אחרי מתקפת הפתע של חמאס, צה"ל פרסם כי ארגון הטרור מחזיק בגופתו. אחימס, בן 20 מלהבים, היה קשר מפקד חטיבה. קיריל נלחם לצד תומר אחימס באותה שבת, ושניהם היו חיילי החפ"ק של אלוף משנה אסף חממי (40) ז"ל, מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה. ב-6:29, כשמחבלי חמאס פשטו על יישובי ומוצבי העוטף, היו אל"מ חממי ושני חיילי החפ"ק שלו – הקשר אחימס והנהג ברודסקי – הראשונים לזנק ללחימה.
הם הגיעו לקיבוץ נירים וניהלו שם קרב גבורה של ממש מול כמות גדולה של מחבלים. הם הצליחו לחסל רבים מהם ובדיעבד התברר שהצילו חיים רבים, אולם בשעה 7:05 נשמע אחימס בקשר: "קודקוד נפגע, דורש פינוי מיידי". הפינוי לא הגיע. גופותיהם של חממי ושל שני לוחמי החפ"ק שלו נחטפו לרצועת עזה. (מתן צורי והגר כוכבי)
01:39 - אוסטרליה הטילה סנקציות על 7 מתנחלים ועל "נוער הגבעות". בעקבות חוות הדעת המייעצת של בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, אוסטרליה הטילה סנקציות על שבעה מתנחלים, בהם ינון לוי, צבי בר יוסף, נריה בן פזי, אלישע ירד, דוד חי חסדאי, עינן טנג'יל ומאיר אטינגר, וכן על "נוער הגבעות", שמוגדר על ידי האוסטרלים כקבוצה דתית שמקימה מאחזים של מתנחלים ברחבי הגדה המערבית. שרת החוץ האוסטרלית, פני וונג, אמרה שהסנקציות הוטלו על מתנחלים שהיו מעורבים באלימות קשה נגד פלסטינים. "האנשים האלה היו מעורבים בהתקפות אלימות על פלסטינים, הכוללות מכות, תקיפות מיניות ועינויים, שהביאו לפציעה חמורה ובמקרים מסוימים למוות". (איתמר אייכנר)
00:47 - 3 שיגורים חצו משטח לבנון, אין נפגעים. בהמשך להתרעות שהופעלו בקיבוץ חניתה שבגליל המערבי, זוהו כשלושה שיגורים שחצו משטח לבנון. האירוע נגמר ללא נפגעים. (יאיר קראוס)