שדרוג ל"דוהר שמיים": אלביט חושפת מל"ט טקטי היברידי ראשון
שדרוג ל"דוהר שמיים": אלביט חושפת מל"ט טקטי היברידי ראשון
הסקיילארק 3 החשמלי, "דוהר שמיים" בצה"ל, יקבל תוספת של מנוע בוכנה שיגדיל את זמן השהייה שלו באוויר פי שלושה
אלביט תחשוף השבוע מל"ט טקטי היברידי ראשון בסלון האווירי של סינגפור. מדובר למעשה בתוספת של מנוע בוכנה שמונע בדלק סילוני לסקיילארק 3 החשמלי, גרסת הייצור של מל"ט ה"דוהר שמיים" הצה"לי.
הפיתוח החדש נועד לתת מענה ל"חרדת הטווח" שקיימת בקרב נהגי מכוניות חשמליות, אך גם מפעילי כלים חשמליים בלתי מאויישים סובלים ממנה, זאת בשל זמן השהייה המוגבל של הכלים האלה. לכן, מל"טים גדולים עדיין מצויידים רק במנועי שריפה פנימית, והנעה חשמלית נשמרת לקטנים.
בשנים האחרונות אפשר למצוא רחפנים שמשלבים את שתי שיטות ההנעה כדי להאריך את הטווח. אולם כעת גם הסקיילארק 3 יקבל אופציה למנוע בוכנה שמונע בדלק סילוני, בנוסף למנוע החשמלי הקיים. המפעיל יוכל להחליט לפני כל משימה אם להוסיף לכלי את המנוע החשמלי, כפי שהוא מחליף את סוג המצלמה.
מנוע הבוכנה בסקיילארק 3 יהיה מסוגל להטעין באוויר את סוללת המנוע החשמלי ולהאריך את זמן השהות של המל"ט הקטן מכ-5 שעות לכ-18 שעות, מה שמאפשר שליטה על שטח עם פחות כלים. המפעיל יכול גם להשתמש במנוע הבוכנה על מנת להטיס את הכלי אל איזור המעקב, ושם להשתמש במנוע החשמלי לטובת טיסה שקטה יותר. הכלי יכול לשאת שורת מצלמות, מערכות איסוף מודיעין אלקטרוני או צייני לייזר להכוונת פצצות ממטוסי קרב.
מל"טי הסקיילארק נמכרו עד היום ל-27 מדינות, כולל צבאות צרפת, הולנד, פולין, שבדיה, הונגריה ומקסיקו. אוסטרליה וקנדה הפעילו אותם בעבר באפגניסטן.