בלעדילקראת הגשת ההצעות: אלו החברות שמתעניינות במכרזי הרכבת הקלה הצפונית
בלעדי
לקראת הגשת ההצעות: אלו החברות שמתעניינות במכרזי הרכבת הקלה הצפונית
כ-20 חברות הנדסה ובנייה השתתפו בכנס מציעים של הרכבת הקלה "נופית", לקראת הגשת הצעות במכרז לתכנון וביצוע הגשר הארוך ביותר בישראל; המכרז עוסק בתכנון והקמה של רצף גשרים, במקטע מרכזית המפרץ–וולקן. מבצעי הפרוייקט המורכב יידרשו לסיים אותו תוך 41 חודשים
כ-20 חברות הנדסה ובנייה השתתפו היום (ה') בכנס מציעים של הרכבת הקלה "נופית", לקראת הגשת הצעות במכרז לתכנון וביצוע הגשר הארוך ביותר בארץ. לכלכליסט נודע כי החברות שהגיעו לכנס ומבקשות להגיש הצעה כוללות בין היתר את קבוצת שפיר, סולל בונה, קבוצת דניה, קבוצת אשטרום, קבוצת אלקטרה, אורון, רמט, א.מ.צ שמש ומנרב. הקבלנים שישתתפו במכרז נדרשים להגיש הצעת מחיר הכוללת תכנון וביצוע רצף הגשרים, והם יידרשו לסיים את הפרויקט המורכב תוך 41 חודשים.
המכרז לפרויקט פורסם בתחילת ספטמבר, ומדובר על אחד מתוך שלושה מכרזים שמתפרסמים בימים אלו על ידי חברת חוצה ישראל המנהלת את הפרויקט, ושוויים המוערך עומד על כמיליארד שקל. העבודות בכל המכרזים מבוצעות כחלק משלב "אינפרא 1" של הפרויקט.
המכרז עוסק בתכנון והקמה של רצף גשרים, במקטע מרכזית המפרץ–וולקן; רצף הגשרים יתחיל בצמוד לחניון מרכזית המפרץ, ימשיך מעל מסילות הרכבת הכבדה, נחל קישון, נחל גדורה וכביש 4, ויסתיים בדפו העתידי של הרכבת הקלה שיוקם באזור התעשייה של קריית אתא. האורך הכולל של רצף הגשרים יעמוד על יותר מ-3 ק"מ - הגשר הארוך ביותר בישראל; רוחבם של הגשרים יעמוד על כ-10 מטרים.
אורכו של קו הרכבת הקלה נופית הוא כ-41 ק"מ, ויוקמו בו כ-20 תחנות לאיסוף והורדת נוסעים, חניוני "חנה וסע" לאורך התוואי, מתחם דפו ומרכז בקרה. בקו יפעלו מעל ל-30 רכבות בתדירות נסיעה מירבית של כל 4 דקות. לפי התחזיות, מספר הנוסעים היומי הצפוי יהיה כ-100 אלף, ומהירות הנסיעה המירבית תעמוד על כ-100 קמ"ש. עד כה פורסמו בין השאר מכרזים לבחירת חברת ניהול לפרויקט, לבחירת חברת תכנון ולביצוע עבודות בינוי ותשתית (נבחרו עשר חברות קבלניות שכבר עובדות בשטח).
במקביל מקדמת חברת חוצה ישראל את המכרז הזכייני לפרויקט, וזו צפויה להודיע בזמן הקרוב על החברות שעברו את שלב המיון המוקדם (PQ).