סגור
מטוסים של ריאנאייר דבלין
מטוסים של ריינאייר בדבלין (צילום: רויטרס)

ריינאייר חוזרת לאילת ומגדילה ב-25% את מספר הטיסות לישראל

מספר הטיסות השבועיות בין ישראל לאירופה שמפעילה חברת הלואו קוסט האירית יגדל מכ-160 ל-200. החברה לא מעוניינת להיכנס בשלב זה לתחרות על הקו המקומי בין אילת לנתב"ג

חברת התעופה האירית ריינאייר הודיעה שהיא מגדילה את היקף הטיסות שלה בין ישראל לאירופה בחורף הקרוב ב-25%. החברה תוסיף 21 טיסות שבועיות חדשות בין נתב"ג לבין יעדים באירופה, ותוסיף נתיב טיסה חדש בין נתב"ג לבין בארי שבאיטליה.
כמו כן, החברה הודיעה על ארבעה נתיבי טיסה חדשים שיופעלו בין שדה התעופה רמון שבאילת - שהיה מושבת ברובו לטיסות חוץ מאז פרוץ מגפת הקורונה - לבין ארבעה יעדים באירופה: פריז, בריסל, קובנה וקרקוב. לאחר ההגדלה, מספר הטיסות השבועיות שמפעילה החברה בין ישראל לאירופה יעלה מכ-160 כיום ל-200. לטענת החברה, באופן הזה יווצרו כ-1,000 משרות בישראל.
המחירים הראשוניים בקווים החדשים שייפתחו צפויים להיות זולים במיוחד, ונטען כי מי שיזמין עד מוצ"ש טיסת חורף בריינאייר יוכל לקנות טיסות ליעדים שונים באירופה במחיר של כ-90 שקל לכיוון.
מי שהודיע על הגדלת הטיסות הוא אדי ווילסון, מנכ"ל חברת התעופה של ריינאייר, שהכריז על כך במסיבת עיתונאים בטרמינל 1 בנתב"ג. במסיבת העיתונאים, שבה נכח גם מנכ"ל רשות שדות התעופה חגי טופולנסקי ומנכ"ל משרד התיירות דני שחר, הכריז ווילסון כי ריינאייר היא חברת התעופה האירופית הגדולה ביותר, וחברת התעופה הרביעית בגודלה בעולם.
במענה לשאלת "כלכליסט" לגבי האם התמריצים הכספיים שהממשלה מעניקה לחברות התעופה שטסות לרמון היוו שיקול משמעותי בהגדלת הטיסות, ענה ווילסון כי ההטבות הללו פתוחות לכל חברות התעופה, ואם היעד לא היה אטרקטיבי כלכלית אז הם לא היו טסים לשם. במענה לשאלה נוספת מ"כלכליסט" בנוגע לרמת האטרקטיביות של אילת לתייר האירופי, ענה ווילסון כי "יש עוד עבודה לעשות שם".
במהלך מסיבת העיתונאים, ביקש סגן ראש עיריית אילת מתן בארי מריינאייר להצטרף לקו המקומי בין נתב"ג לשדה התעופה רמון, בעקיצה על רמת השירות הנוכחית בקו שמפעילות ארקיע וישראייר. במענה לשאלה בנושא ענה ווילסון כי עוד מוקדם לדבר על כך.
בשנת 2019, לפני פרוץ משבר הקורונה, עברו בשדה התעופה רמון כ-450 אלף נוסעים בטיסות בינלאומיות, ובשדה פעלו חברות תעופה כמו ריינאייר, טרנסאוויה, ויז אייר ולופטהנזה, שהפעילו קווים שבועיים לכ-45 יעדים בעולם. עם פרוץ משבר הקורונה, הפעילות הבינלאומית של רמון שותקה כמעט כליל, ולמעט טיסות בינלאומיות בודדות ולא סדירות, פעל השדה בעיקר לטיסות פנימיות לאילת וכשדה משלים לנתב"ג בזמן מבצע "שומר החומות". עלות הקמת שדה התעופה ברמון עמדה על כ-1.7 מיליארד שקל.
לפי נתוני רשות שדות התעופה, בספטמבר האחרון הטיסה ריינאייר כ-67 אלף נוסעים מנתב"ג המהווים 9.17% מסך הנוסעים בשדה. מספר זה מציב את רייינאייר כחברת התעופה השנייה בגודלה מבחינת הטסת נוסעים בישראל, שנייה רק לאל על.