סגור
בית ספר כיתה תלמידים
אין לימודים. זה כנראה יימשך הרבה (צילום: יריב כץ)

נערכים לשביתה ארוכה: הושגה הסכמה על הפעלת מסגרות חלופיות לתלמידי תיכון

נפתרה המחלוקת התקציבית בין האוצר לשלטון המקומי, ובשבוע הבא יופעלו מסגרות שיעסיקו תלמידי תיכון. יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס: "הדבר האחרון שהנוער שלנו צריך הוא להיות בודד בבית מול המסכים"

הושגה הסכמה על הפעלת מסגרות חלופיות לבתי הספר התיכוניים לתקופת השביתה, ואלו יחלו את פעילותן בתחילת השבוע הבא. משרדי האוצר והחינוך והרשויות המקומיות הסכימו על תקציב של 20 שקל לילד ליום. זאת לאחר שבימים האחרונים לא הצליחו הצדדים להגיע להסכמה. הפעילויות יכללו תחומי עניין שונים, ופעילויות העשרה חברתיות, רגשיות וערכיות. מוקדם יותר היום (ה') הורה משרד החינוך לרשויות ולרשתות החינוך לנכות שכר למורים שישבתו.
הפעילויות נחשבות חיוניות במיוחד משום שהשביתה כוללת גם את מסגרות החינוך המיוחד שפועלות בתיכונים הרגילים וכן נוער בסיכון ובמצוקה. עם זאת, היוזמה להפעלת המסגרות נחשבת להשלמה בעייתית מאוד של משרדי הממשלה עם שביתה ממושכת. למרות שהודעה שהוציאו משרדי הממשלה מדברת על המשך המשא ומתן במקביל, בפועל לא היו ישיבות משא ומתן ביומיים האחרונים בשל חוסר יכולת לפתור את מחלוקת החוזים האישיים למורים.
שר החינוך יואב קיש אמר ש"על רקע המלחמה הקשה שנכפתה עלינו. לא נאפשר להותיר את תלמידנו ללא מסגרת, לא נאפשר להרוס במחי יד שנים של עבודה קשה עם נוער בסיכון ולא נסכים שילדים המפונים מבתיהם ימצאו את עצמם תקועים בחדר בחוסר מעש. לא הם אלו שצריכים לשלם את מחיר מאבקי האגו בין הצדדים למשא ומתן על הסכם השכר למורים".
יו״ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס אמר ש"במקביל למאמצים להביא להסכם שכר ראוי למורים שלנו, שיסיים את השביתה בתיכונים, הובלנו יוזמה משותפת להעניק מסגרת לבני הנוער שתחזק את החוסן שלהם בימים הלא פשוטים שהם עוברים. הדבר האחרון שהנוער שלנו צריך הוא להיות בודד בבית מול המסכים"