"כשמדובר על אורח חיים בריא, זה מדבק, אנשים רואים איך חברים שלהם מצליחים, והם רוצים גם. ככה מייצרים שינוי."
"כשמדובר על אורח חיים בריא, זה מדבק, אנשים רואים איך חברים שלהם מצליחים, והם רוצים גם. ככה מייצרים שינוי."
לוריאל השיקה לאחרונה תוכנית רב שנתית לאורח חיים בריא בקרב עובדיה. בתפריט: הרצאות על תזונה, שיעורי יוגה, תחרות צעדים וסיוע בהפחתת לחץ ושחיקה.
נוסדה: 1994
מס׳ עובדים: 900
מס׳ סניפים/מרכזים: 3
אורח חיים בריא הוא מושג מורכב שכולל מספר עצום של נושאים ותחומים, אבל לפעמים האפקט שלו יכול לבוא לידי ביטוי בדברים שנראים לכאורה קטנים. ליבי אנגל-קזס, סמנכ"לית משאבי אנוש בלוריאל ישראל, נתקלה לא מזמן בתופעה הזו בדיוק. ״ארגנו לעובדים הפתעה בבוקר, כשהם הגיעו למשרד חיכתה להם ליד השולחן ארוחת בוקר בריאה״, היא מספרת. ״על פניו, לא משהו שמצפים ממנו לתגובות יוצאות דופן – אבל זה בדיוק מה שקרה. תגובות מדהימות, מיילים אחרי מיילים של התלהבות והערכה למהלך הזה. בסופו של דבר, כולנו הרי רוצים לנהל אורח חיים בריא. כשמקום העבודה עוזר לנו להגשים את השאיפה הזו, יש תחושת סיפוק״.
תוכנית הדגל הגלובאלית של לוריאל לאורח חיים בריא נקראת ״Share and Care״, והיא מיושמת על ידי השלוחות השונות של החברה ברחבי העולם. בישראל, כמו בכל שלוחה אחרת, ההטמעה נעשית תוך התאמה לקהל המקומי ולבקשות העובדים. במרכז התוכנית עומדים שלושה אספקטים בריאותיים: מנטלי, פיזי ופיננסי. ״אנחנו לא רק רוצים להגיע למקום עבודה טוב, אלא להרגיש שדואגים לנו״, אומרת אנגל-קזס, ״אנחנו מאמינים שצריך להשקיע בתחושה הזאת. לייצר מערכת אקולוגית שלמה של רווחה, של עזרה, של תמיכה, עם כלים שמתאימים לכל עובד ועובדת״.
״היה בחברה באזז מטורף״
לוריאל העולמית נוסדה ב-1909. בין השנים 1994-1999 נכנסה בהדרגה לישראל, רכשה את חברת הקוסמטיקה הלנה רובינשטיין ואת המפעל שלה. כיום מטה החברה בישראל נמצא בנתניה, המרכז הלוגיסטי (מרלו"ג) באזור התעשייה בקיסריה והמפעל במגדל העמק. החברה, שפועלת בתחומי הטיפוח והקוסמטיקה, שמה דגש מיוחד על בריאות העור והשיער.
עוד לפני התפרצות הקורונה, נהנו עובדי לוריאל מהאפשרות לעבוד יומיים בשבוע מהבית. כיום מדובר בארבעה ימים בשבוע, כחלק מהניסיון לתמוך בעובדים שהם גם הורים. לצד פתרונות להתאמה מקסימלית של העבודה מרחוק, הקדישו בחברה חודש שלם לעידוד בריאות פיזית במהלך חודש מאי האחרון. ״הבאנו הרצאות על תזונה וייעוץ תזונה, שיעורי יוגה, עשינו תחרות ארוחות בריאות ותחרות צעדים״, מספרת אנגל-קזס. ״לעובדי הייצור הבאנו את עמותת פעמונים (מתמחה בייעוץ להתנהלות כלכלית נכונה) ועשינו סדנאות יוגה ומדיטציה. הבאזז בחברה היה מטורף. שיעורי השתתפות היו גבוהים מאוד וראינו איך כל זה משפיע גם ברמה החברתית. היה לאנשים על מה לשוחח".
תחום נוסף שעליו החליטו בלוריאל העולמית לשים דגש הוא הפחתת לחץ ושחיקה בקרב העובדים. פיילוט שיחל בקרוב עם חברת ״אבן דרך״, צפוי להעניק לעובדים כלים לשמירה וחידוש האנרגיה שלהם. בנוסף, אחת לשנה נעשית במשרדי החברה סקירה עם ייעוץ ארגונומי, ובעקבותיה נעשות התאמות לנוחות ובריאות העובדים.
מסורת קבועה בלוריאל היא ציון ימי בריאות עולמיים בנושאים שונים, הכוללת פעילות ספציפית בנושא. כך, למשל, ביום סרטן העור העולמי, מגיעים למרכזי החברה רופאים שמציעים בדיקה לעובדים. בתחום אחר, תזונה נכונה, כבר ניכרות תוצאות בשטח. אנגל-קזס מספרת שעשרות קילוגרמים הושלו כבר ממשקלם של עובדים רבים שבחרו לשנות אורח חיים, כשאחת מהם היא אני. ״כשמדובר על אורח חיים בריא, זה מדבק, אנשים רואים איך חברים שלהם מצליחים, והם רוצים גם. ככה מייצרים שינוי״.
הכתבה מתפרסמת במסגרת פרויקט מיוחד של כלכליסט וקבוצת "מובמנט". במסגרת הפרויקט נסקר את החברות והארגונים המובילים בקידום אורח חיים בריא בישראל.