סגור
מתקפת נגד בצפון
מתקפת נגד בצפון

רס"ר במיל' שלמה יהונתן חזוט נהרג מפיצוץ מטען ברצועה; חמאס שיגר רקטה לעבר ראשל"צ

רס"ר במיל' חזוט בן ה-36 מאשדוד, לוחם בגדוד 9207, נהרג מפיצוץ מטען במרכז רצועת עזה; האזעקה בראשון לציון: ככל הנראה שיגור בודד מהרצועה, שנפל בשטח פתוח. בכיר בחמאס: דוחים את התנאים החדשים שהציבה ישראל - המשלחת הישראלית למו"מ שבה מקהיר; דובר צה"ל דניאל הגרי על סיכול מתקפת חיזבאללה: "עקבנו אחר חיזבאללה במשך שבועות. ברגע שזיהינו כוונה להוציא לפועל את המתקפה, סיכלנו את מרביתה"

התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר יצאה לדרך, צה"ל נערך מראש: דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי מסר הבוקר (יום ראשון), קצת לפני השעה 05:00, כי הצבא פתח במכת מנע נגד יעדים שמהם חיזבאללה תכנן לשגר טילים ורקטות לעבר מדינת ישראל. בשל מכת המנע הזו, מטחי חיזבאללה החלו בשעה 05:30, והיו מצומצמים מהמתוכנן - על אף שבכל זאת היו נרחבים וחריגים מאוד בהיקפם. ארגון הטרור שיגר כטב"מים וכמה מאות רקטות - לדבריו יותר מ-320 - לעבר יישובי הגליל והגולן, לצד ירי גם לעכו, עין המפרץ, מעלות ואזור צפת. בעכו, למשל, נפגעו בתים, בניינים וגן ילדים, ואישה נפצעה באורח קל מרסיסים.
22:35 - הותר לפרסום: רס"ר במיל' שלמה יהונתן חזוט נהרג מפיצוץ מטען ברצועה. רס"ר במיל' שלמה יהונתן חזוט בן ה-36 מאשדוד, לוחם בגדוד 9207 בחטיבת ירושלים (16), נהרג מפיצוץ מטען במרכז רצועת עזה. כך התיר לפרסום דובר צה"ל, שהוסיף כי באירוע נפצע לוחם מילואים נוסף מגדוד 9207 באורח קשה. הלוחם שנפצע פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, ומשפחתו עודכנה. (יואב זיתון)
12 צפייה בגלריה
רס"ר במיל' שלמה יהונתן חזוט ז"ל
רס"ר במיל' שלמה יהונתן חזוט ז"ל
רס"ר במיל' שלמה יהונתן חזוט ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
22:10 - האזעקה בראשון לציון: ככל הנראה שיגור בודד מהרצועה, שנפל בשטח פתוח. האזעקה בראשון לציון הופעלה ככל הנראה בעקבות שיגור בודד מרצועת עזה. השיגור נפל בשטח פתוח, כנראה בים. (יואב זיתון)
12 צפייה בגלריה
מלחמת עזה שיגור ירי רקטה רקטות מ עזה מבצע חרבות ברזל שיגורים   18.10.2023
מלחמת עזה שיגור ירי רקטה רקטות מ עזה מבצע חרבות ברזל שיגורים   18.10.2023
שיגור רקטה מעזה
(צילום: AP / Fatima Shbair)
22:05 - חמאס, אחרי אזעקה בראשון לציון: "ירינו לאזור תל אביב". גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, מסרו כי "הפצצנו את תל אביב בטיל M90 בתגובה למעשי הטבח הציוניים באזרחים, ובשל העקירה המכוונת של עמנו". הדברים נמסרו אחרי האזעקה שהופעלה בראשון לציון. (עינב חלבי)
21:10 - הפנטגון: הורינו לשתי נושאות מטוסים להישאר במזרח התיכון. שר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין הורה להשאיר שתי נושאות מטוסים במזרח התיכון, לפי הפנטגון. מדובר בשינוי התוכנית של ארה"ב באזור, לאחר שבפנטגון הורו תחילה לשלוח לאזור את נושאת המטוסים אברהם לינקולן, ובהמשך לשלוח במקומה את נושאת המטוסים תאודור רוזוולט. (רויטרס)
20:50 - הגרי: בניגוד לטענות חיזבאללה - לא נפגעו בסיסי צה"ל במתקפה. דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אמר בהצהרה לתקשורת כי "עקבנו אחר חיזבאללה במשך שבועות. ברגע שזיהינו כוונה להוציא לפועל את המתקפה, סיכלנו את מרביתה". הגרי הוסיף כי "חיזבאללה תכנן לפגוע באזרחי ישראל. בניגוד לטענותיו, לא היו פגיעות בבסיסי צה"ל - לא בצפון ולא במרכז". (יעל צ'כנובר)
12 צפייה בגלריה
תא״ל דניאל הגרי דובר צה"ל
תא״ל דניאל הגרי דובר צה"ל
תא״ל דניאל הגרי דובר צה"ל
(צילום: דובר צה"ל)
20:45 - המשלחת הישראלית למשא ומתן שבה לארץ. משלחת המשא ומתן הישראלית לעסקת החטופים שבה לארץ מקהיר (איתמר אייכנר)
20:40 - בכיר בחמאס: דוחים את התנאים החדשים שהציבה ישראל במשא ומתן. בכיר חמאס אוסמה חמדאן אמר כי ארגון הטרור דבק בהצעה מ-2 ביולי להפסקת אש ברצועת עזה, והוסיף כי בחמאס דוחים את תנאיה החדשים של ישראל במשא ומתן. חמדאן הוסיף בריאיון לערוץ אל-אקצא של חמאס כי "הדיבורים על עסקה קרבה הם שקריים, ומשרתים צורכי בחירות". (רויטרס)
18:20 - נסראללה: הוחלט שנתקוף את ישראל לבד, כל צד בציר יחליט איך ומתי יגיב. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר בנאום אחרי מתקפת ארגון הטרור כי "המטרה שלנו בחזית וההקרבה שלנו הן כדי לעצור את המלחמה ברצועת עזה. חיכינו כדי לתת הזדמנות למשא ומתן". נסראללה הוסיף כי "הוחלט שנבצע את המבצע שלנו לבד מסיבות שיתבהרו עם הזמן, וכי כל צד בציר יחליט מתי ואיך יגיב". (ליאור בן ארי)
12 צפייה בגלריה
אישה נושאת תמונה של חסן נסראללה
אישה נושאת תמונה של חסן נסראללה
אישה נושאת תמונה של חסן נסראללה
(צילום: AFP)
17:45 - דיווח על חילופי מסרים בין ישראל לחיזבאללה: "לא מעוניינים בהסלמה". שני דיפלומטים מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי ישראל וחיזבאללה החליפו מסרים באמצעות מתווכים, אחרי מכת המנע של צה"ל ומתקפת ארגון הטרור הבוקר. לפי הדיפלומטים, במסרים שהוחלפו נאמר כי שני הצדדים לא מעוניינים בהסלמה של המצב, ושחילופי האש האינטנסיביים היום "נגמרו". (רויטרס)
16:10 - גורם בחיזבאללה: וידאנו שהתגובה לא תגרום למלחמה כוללת. גורם רשמי בחיזבאללה אמר כי התגובה על חיסולו של בכיר ארגון הטרור פואד שוכר התעכבה בגלל "שיקולים פוליטיים", ובייחוד בשל השיחות סביב העסקה לשחרור החטופים ולהפסקת אש ברצועת עזה. עוד הוסיף הגורם הרשמי כי בחיזבאללה "עבדו" כדי לוודא שהתגובה לחיסולו של שוכר ב-30 ביולי לא תגרום למלחמה כוללת. (רויטרס)
15:50 - נציג חמאס בלבנון: "רוצים לוודא שהמשא ומתן יסיים את המלחמה". נציג חמאס בלבנון אחמד עבד אל-האדי אמר לרשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, כי "איננו יכולים לקבל את תנאיו של נתניהו במשא ומתן - תנאים שחידש במהלך השיחות בדוחא". לדבריו, "המשא ומתן בדוחא היה סביב תנאי נתניהו, ולמרבה הצער יש נוהל אמריקני לרמוז שיש התקדמות במשא ומתן. אנחנו רוצים לוודא שהמשא ומתן יסיים את המלחמה, או האם יש הטעיה מסוימת. אנחנו נאחזים בתנאים שלנו". (עינב חלבי)
15:00 - כוחות צה"ל חיסלו במסדרון מרכז רצועת עזה יותר מ-200 מחבלים. כוחות צה"ל חיסלו במסדרון מרכז רצועת עזה יותר מ-200 מחבלים, והשמידו מאות תשתיות טרור במרחב. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי "בתת-קרקע, הכוחות מאתרים ומשמידים תוואי מנהור אסטרטגיים של האויב המחברים בין חלקה הדרומי והצפוני של הרצועה". (יואב זיתון)
14:40 - דובר צה"ל: "סיכלנו את מרבית המתקפה". דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי התייחס למתקפת חיזבאללה ומסר כי ישראל סיכלה את מרביתה. "כ-100 מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו באופן יזום להסרת איום מאות משגרים חמושים ואלפי קני שיגור - רובם היו מכוונים לצפון הארץ, אך תקפנו גם כטב"מים שכוונו למרכז. חיזבאללה התכוון לשגר מאות רקטות לצפון הארץ וכטב"מים למרכז. הסרנו איום רחב יותר, כנראה גם עתידי. יירטנו מרבית מהאיומים ששוגרו לעבר שטח מדינת ישראל", אמר. (יואב זיתון)
13:30 - חופי הכינרת ייפתחו בשעה 17:00, בהתאם להנחיות פיקוד העורף. איגוד ערים כינרת הודיע על פתיחת חופי הכינרת בשעה 17:00, בהתאם להנחיות פיקוד העורף. (ישראל מושקוביץ)
12:54 - צה"ל: אף בסיס לא נפגע, לא הייתה נפילה במרכז. בצה"ל מעריכים כי חיזבאללה התכוון לירות מאות רקטות וכטב"מים, אך בצבא החליטו לתקוף אלפי קני שיגור שרובם כוונו לצפון הארץ. צה"ל יירט את מרבית האיומים ששוגרו לעבר ישראל, והנזקים שנגרמו לבתים בעכו וביישוב מנות אירעו בשל שברי יירוט. "נמשיך לבצע הסרת איומים בצפון כפי שעשינו גם בשבועות האחרונים. אף בסיס צבאי לא נפגע, ואף מטרה במרכז הארץ לא נפגעה", אמרו בצבא.
(יואב זיתון)
12:43 - פיקוד העורף הסיר את ההגבלות שהוטלו הבוקר. צה"ל הודיע כי בתום הערכת מצב הוחלט על הסרת ההגבלות של פיקוד העורף מגוש דן צפונה. ההגבלות על התקהלויות ומקומות עבודה נותרו בתוקף רק באזור קו העימות וברמת הגולן, למעט חלק מיישובי מועצה אזורית עמק הירדן. (יואב זיתון)

12 צפייה בגלריה
הנחיות פיקוד העורף חדשות 25.8.24
הנחיות פיקוד העורף חדשות 25.8.24
הנחיות פיקוד העורף חדשות 25.8.24

11:25 - צה"ל תקף אתרי שיגור וחוליית מחבלי חיזבאללה בדרום לבנון. צה"ל תקף משגרי חיזבאללה בכמה מרחבים בדרום לבנון. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כלי טיס של חיל האוויר תקף חוליית מחבלים בכפר אל-חיאם. (יואב זיתון)
11:01 - דיווחים בלבנון: נמשכות התקיפות בדרום המדינה. כלי תקשורת בלבנון מדווחים כי התקיפות בכמה עיירות בדרום לבנון נמשכות. (ליאור בן ארי)
10:30 - דיווחים: 4 הרוגים בתקיפות בלבנון, נסראללה ינאם היום ב-18:00. תחנת הטלוויזיה הקטארית "אל-ג'זירה" דיווחה, מפי משרד הבריאות הלבנוני, על הרוג נוסף בתקיפה בא-טירי שבדרום לבנון. מוקדם יותר דווח בלבנון על שני הרוגים נוספים באותה תקיפה ועל הרוג אחר בתקיפת רכב. בתוך כך, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה צפוי לנאום הערב בשעה 18:00. (ליאור בן ארי)
09:10 - חיזבאללה: המבצע הושלם בהצלחה, טענות ישראל יופרכו בנאום נסראללה. ארגון הטרור חיזבאללה פרסם הודעה שלישית מאז תחילת המתקפה, ומסר כי "הושלם המבצע להיום". לדברי הארגון, "הטענות הישראליות על פעולת המנע סותרות את העובדות בשטח, והן יופרכו בנאום נסראללה היום". (ליאור בן ארי)
08:30 - תם דיון הקבינט המדיני-ביטחוני. תם דיון הקבינט המדיני-ביטחוני שזומן לשעה 07:00 בעקבות פעולת המנע נגד חיזבאללה. הפעולה לא אושרה מראש על ידי הקבינט על אף ההשלכות האפשריות שלה. נתניהו אמר בפתח ישיבת הקבינט: "לפנות בוקר זיהינו היערכות של חיזבאללה לתקוף את ישראל. בעצה אחת עם שר הביטחון והרמטכ״ל, הנחינו את צה״ל לפעול באופן יזום להסיר את האיום. צה"ל פועל מאז בעוצמה לסכל את האיומים. הוא חיסל אלפי רקטות שכוונו לצפון הארץ, הוא מסכל גם איומים רבים אחרים ופועל בעוצמה גדולה - הן בהגנה והן בהתקפה. (איתמר אייכנר)
12 צפייה בגלריה
תקיפת מנע של ישראל ב לבנון תגובת חיזבאללה פגיעה ישירה ב עכו 3
תקיפת מנע של ישראל ב לבנון תגובת חיזבאללה פגיעה ישירה ב עכו 3
פגיעות בעכו
(צילום: גיל נחושתן)

12 צפייה בגלריה
תקיפת מנע של ישראל ב לבנון תגובת חיזבאללה פגיעה ישירה ב עכו 2
תקיפת מנע של ישראל ב לבנון תגובת חיזבאללה פגיעה ישירה ב עכו 2
(צילום: גיל נחושתן)

08:20 - המשטרה פועלת בכמה זירות נפילה של רסיסי רקטות באצבע הגליל, אין נפגעים. המשטרה פועלת בכמה זירות נפילה של רסיסי רקטות באצבע הגליל. שוטרים וחבלני משטרה מבודדים את זירת הנפילה וסורקים אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור. אין נפגעים, אך נזק נגרם לרכוש. במשטרה קראו לציבור להימנע מהגעה לזירות ולא להתקרב או לגעת בשרידי רקטות העלולים להכיל חומר נפץ, ולדווח על כך למוקד 100.

12 צפייה בגלריה
תקיפת מנע של ישראל ב לבנון גבול הצפון
תקיפת מנע של ישראל ב לבנון גבול הצפון
תקיפה ישראלית בלבנון
(צילומים: AFP/ Kawnat Haju )
07:55 - יותר מ-100 מטוסי חיל האוויר פעלו: "סיכלנו אלפי קני משגרים". צה"ל זיהה שחלק מהאיומים הלילה כוונו למרכז, אך רובם לצפון. "סיכלנו החל מהשעה 5:00 אלפי קני משגרים שכוונו לצפון הארץ. כ-100 מטוסים של חיל האוויר פעלו בו זמנית", אמרו בצה"ל. "יש לנו עוד תוכניות התקפה מלאות שמוצגות באופן מלא לדרג המדיני. מה שהדרג המדיני יאשר - נבצע". בצבא מעריכים כי חיזבאללה מבצע כעת הערכת מצב ובוחן את תוצאות התקיפה. (יואב זיתון)

7:40 - הותר לפרסום: סמ"ר עמית צדיקוב נפל בעזה מפיצוץ מטען. דובר צה"ל התיר לפרסם כי סמ"ר עמית צדיקוב (20) מבית דגן, לוחם בגדוד 202 של חטיבת הצנחנים, נפל בקרב בדרום רצועת עזה מפיצוץ מטען. בנוסף, לוחם מגדוד ההנדסה 601 של עוצבת "עקבות הברזל" (401) נפצע באורח קשה בקרב בדרום הרצועה. (יואב זיתון)
7:12 - חופי בכינרת ייסגרו לרחצה, עקב המצב הביטחוני. איגוד ערים כינרת הודיע כי עקב המצב הביטחוני, ולאחר התייעצות עם פיקוד העורף, ייסגרו כל חניוני חופי איגוד ערים כינרת, ולא יינתנו שירותי הצלה עד להודעה חדשה. "אנו מבקשים מהקהל הרחב שלא להגיע לחופים", נמסר. (יאיר קראוס, ישראל מושקוביץ)
12 צפייה בגלריה
תקיפת מנע של ישראל ב לבנון פיצוץ רקטה
תקיפת מנע של ישראל ב לבנון פיצוץ רקטה
יירוט כטב"ם בצפון
(צילומים: AFP/ Jalaa Marey)

12 צפייה בגלריה
תקיפת מנע של ישראל ב לבנון
תקיפת מנע של ישראל ב לבנון
תקיפה בלבנון, הבוקר
(צילומים: REUTERS/ Karamallah Daher)
07:00 - חודשה הפעילות בנתב"ג. הבוקר בשעה 7 חודשה הפעילות בנמל התעופה בן גוריון וזאת לאחר שנסגר שעות לפני כן, עם תחילת מתקפת המנע של חיל האוויר בדרום לבנון לסיכול שיגורים נרחבים של חזבאללה לעבר ישראל בנקמה לחיסול מספר 2 בארגון, פואד שוכור בביירות לפני למעלה משלושה שבועות.
עם תחילת המתקפה חלו שיבושים בלוח הטיסות בנתב"ג, זאת כשעשרות חברות תעופה זרות ממילא לא פועלות בארץ מאז חיסול שוכור וחיסול ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמעיל הנייה בטהרן, בפעולה המיוחסת לישראל בשל איומי הנקמה מצד חזבאללה ואיראן.
לפנות בוקר, טיסות שהיו אמורות להמריא מנתב"ג נדחו ואחרות, שהיו בדרכן לנחיתה הופנו לנמל התעופה רמון. אל על, שהודיעה מוקדם יותר על הפניית טיסות נוחתות לרמון, מסרה עם חידוש הפעילות בנתב"ג כי היא פועלת לייצוב לוח טיסותיה וקראה לנוסעים לוודא כי טיסותיהם ממריאות כמתוכנן באתרי האינטרנט שלה ושל רשות שדות התעופה.
עוד היא מסרה כי טיסות שהוסטו לשדות חלופיים ימריאו בחזרה לנתב"ג. באל על אמרו כי מתחילת אוגוסט היא מקיימת מדיניות מקלה המאפשרת שינויים וביטולים של טיסות מצד נוסעים והיא בתוקף לגבי טיסות יוצאות עד 7 לספטמבר. (יובל אזולאי)
6:50 - דיווח: "ישראל פגעה במשגרים שתוכננו לירות ב-5:00 בבוקר, כל היעדים הושמדו". במתקפת המנע נגד חיזבאללה, ישראל פגעה במשגרים שתוכננו לירות לעברה ב-05:00 בבוקר לכיוון תל אביב. כך דווח ב"ניו יורק טיימס" מפי גורם מודיעין מערבי שאמר כי כל המשגרים האלו הושמדו.
12 צפייה בגלריה
תקיפות ב דרום לבנון 25.8.2024
תקיפות ב דרום לבנון 25.8.2024
תקיפות בדרום לבנון
(צילום: רויטרס)
6:42 - דובר צה"ל בהצהרה: ההנחיות לעורף שונו, הגבלות על התקהלות - מגוש דן צפונה. דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, מסר הצהרה לתקשורת ועדכן במתקפת המנע נגד תגובת חיזבאללה. פיקוד העורף עדכן את מדיניות ההתגוננות מגוש דן צפונה, לפיה ניתן לקיים פעילויות סמוך למרחב מוגן תקני שניתן להגיע אליו לפי זמן ההתרעה. דובר צה"ל הדגיש כי אפשר לצאת לעבודה ולפעילויות חינוכיות אם יש מרחב מוגן סמוך ועדכן כי נמל התעופה בן גוריון ייפתח ב-7:00. (יואב זיתון)

6:38 - פצועה קל מרסיסים בעכו, פונתה לחיפה באופן חריג. אישה שנפצעה קל מרסיסים בעכו פונתה באופן חריג על ידי צוותי מד"א לבית החולים בני ציון בחיפה, כשהיא סובלת מחבלות פנים ובגפיים.(יאיר קראוס)
6:09 - דיווח סעודי: יותר מ-100 רקטות שוגרו לישראל. רשת "אל-ערביה" הסעודית דיווחה כי חיזבאללה שיגר יותר מ-100 רקטות לשטח ישראל. (ליאור בן ארי)
6:00 - שר הביטחון הכריז על "מצב מיוחד" ל-48 שעות בעורף. שר הביטחון יואב גלנט הכריז על מצב מיוחד בעורף, בכל חלקי הארץ, למשך 48 שעות. "הכרזת מצב החירום תאפשר לצה״ל לקבוע לאוכלוסייה הנחיות מיוחדות, להגביל התקהלויות ולסגור אתרים במקומות הרלוונטיים", נמסר. (איתמר אייכנר, יואב זיתון)