סגור

דיווח שוטף
שלושה שוטרים נרצחו בפיגוע ליד חברון; הנשיא הרצוג: "חובה להגיע לעסקה"

פקד אריק בן אליהו, רנ"ג הדס ברנץ ורס"מ רוני שקורי נרצחו מירי לעבר רכב של כוחות הביטחון סמוך למחסום תרקומיא. גלנט קורא לקבינט להפוך את ההחלטה על הישארות בציר פילדלפי: "זה מאוחר עבור החטופים שנרצחו בדם קר". סמוטריץ': "הקבינט לא יאפשר עסקת כניעה". נתניהו שוחח עם הוריו של אלכס לובנוב: "מתנצל שלא הצלחנו להחזירם בחיים"

14:34 - נתניהו שוחח עם הוריו של אלכס לובנוב: "מתנצל שלא הצלחנו להחזירם בחיים". ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם הוריו של אלכסנדר לובנוב ז"ל, שנרצח בשבי חמאס וגופתו הושבה יחד עם חמישה חטופים נוספים שנרצחו. לשכת רה"מ מסרה כי "ראש הממשלה הביע צער עמוק והתנצל בפני משפחתו על כך שמדינת ישראל לא הצליחה להחזיר את אלכסנדר ז"ל ואת חמשת החטופים הנוספים בחיים". עוד נמסר כי "נתניהו אמר לאוקסנה וגרגורי, הוריו של אלכסנדר: "אני רוצה להגיד לכם עד כמה אני מצטער ומבקש סליחה על שלא הצלחנו להחזיר את סשה בחיים". נמסר כי ראש הממשלה שוחח וישוחח עם משפחות נוספות. (איתמר אייכנר)
5 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ראש ממשלת ישראל
בנימין נתניהו ראש ממשלת ישראל
נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
13:59 - הותרו לפרסום שמות השוטרים שנרצחו בפיגוע ליד חברון. משטרת ישראל הודיעה כי השוטרים שנרצחו הבוקר בפיגוע ליד חברון הם פקד אריק בן אליהו, רנ"ג הדס ברנץ ורס"מ רוני שקורי. בן אליהו (37) הוא תושב קרית גת, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים; ברנץ (53) היא תושבת שדה משה, הותירה אחריה בעל ושלושה ילדים; שקורי (61) הוא תושב שדרות, בתו מור שקורי נפלה בקרב על תחנת שדרות ב-7 באוקטובר. הותיר אחריו אישה ובת.
5 צפייה בגלריה
מימין פקד אריק בן אליהו רנ"ג הדס ברנץ רס"מ רוני שקורי ז"ל
מימין פקד אריק בן אליהו רנ"ג הדס ברנץ רס"מ רוני שקורי ז"ל
מימין: פקד אריק בן אליהו, רנ"ג הדס ברנץ ורס"מ רוני שקורי ז"ל
(צילום: דוברות המשטרה)
13:48 - ישיבת הממשלה תתקיים מחר בשעה 11:00 בירושלים. ישיבת הממשלה שהייתה אמורה להתקיים הבוקר ובוטלה, תתקיים מחר בין השעות 11:00 ל-12:30 במזכירות הממשלה בירושלים. (איתמר אייכנר)
12:55 - הנשיא הרצוג למשפחות: "סליחה שלא החזרנו אותם, חובה להגיע לעסקה". נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר בנאום שנשא בקיבוץ יד מרדכי, לרגל פתיחת שנת הלימודים, כי "לב של מדינה שלמה, מרוסק לרסיסים הבוקר". הנשיא הוסיף: "אני מבקש ראשית בשם עם ישראל כולו ובשם מדינת ישראל, לומר למשפחות היקרות והאהובות סליחה. סליחה שלא החזרנו את יקירכם הביתה בשלום. העובדות הללו קוראות וזועקות עוד יותר לחובה העליונה להגיע לעסקה - להשיב את כל יקירינו ויקירותינו הביתה". (איתמר אייכנר)
5 צפייה בגלריה
ועידת תחזיות - בוז'י יצחק הרצוג נשיא המדינה
ועידת תחזיות - בוז'י יצחק הרצוג נשיא המדינה
נשיא המדינה יצחק הרצוג
(צילום: דוברות בית הנשיא)
12:12 - ששת החטופים שנרצחו אותרו עם סימני ירי, תנאי ההזנחה ניכרו על גופם. ששת החטופים שגופותיהם אותרו והושבו אתמול - הרש גולדברג פולין, עדן ירושלמי, אורי דנינו, אלמוג סרוסי, כרמל גת ואלכס לובנוב - נמצאו עם סימני ירי בראש ובמקומות נוספים. כך עלה מנתיחת גופותיהם, בנוסף לתנאי ההזנחה שהיו ניכרים על גופם. נתיחת הגופות התרחשה לאורך כל הלילה, ולמעט אחד החטופים או החטופות שעליהם נמצאו סימני קשירה - לא נמצאו עדויות לעינויים. מנגד, על פי מצב הגופות היה ניכר כי הם הוזנחו באופן שיטתי וכי, בין היתר, לא התקלחו במשך זמן רב. (אדיר ינקו)
11:00 - נתניהו: ״מי שרוצח חטופים - לא רוצה עסקה״. ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הבוקר הצהרה מוקלטת בעקבות חילוץ גופות ששת החטופים שנרצחו: "אנחנו ביום קשה. לב העם כולו נקרע. יחד עם כל אזרחי ישראל, הזדעזעתי עד עמקי נשמתי מהרצח הנורא בדם קר של שישה מחטופינו: כרמל גת, עדן ירושלמי, הירש גולדברג-פולין, אלכסנדר לובנוב, אלמוג סרוסי ורב-סמל ראשון אורי דנינו, זכרונם לברכה. ה' ייקום דמם. יחד עם העם כולו, רעייתי ואני משתתפים ביגון הכבד של המשפחות. כולנו מתאבלים יחד עימן.
"אני מבקש להביע הערכה עמוקה לכוחותינו, לחיילי צה״ל ולוחמי השב״כ האמיצים, שמסכנים את חייהם למען השבת בנינו ובנותינו. אני אומר למחבלי החמאס שרצחו את חטופינו ואני אומר למנהיגיהם - דמכם בראשכם. לא ננוח ולא נשקוט. אנחנו נרדוף אתכם, אנחנו נשיג אתכם ואנחנו נבוא אתכם חשבון.
"אזרחי ישראל, אנחנו נלחמים בכל החזיתות באויב אכזר שרוצה לרצוח את כולנו. רק הבוקר הוא רצח שלושה שוטרים בחברון. רעייתי ואני שולחים תנחומים מעומק ליבנו למשפחותיהם. ראינו את האכזריות הבלתי-נתפסת של רוצחי החמאס בשבעה באוקטובר, וראינו אותה שוב במנהרות מתחת לרפיח. העובדה שחמאס ממשיך לבצע זוועות כמו אלה שביצע בשבעה באוקטובר, מחייבת אותנו לעשות הכל כדי שהוא לא יוכל לבצע את הזוועות הללו שוב.
"אזרחי ישראל, המאמצים שלנו לשחרר את חטופינו נמשכים כל העת. מאז חודש דצמבר חמאס מסרב לנהל משא-ומתן אמיתי. לפני שלושה חודשים, ב-27 במאי, ישראל הסכימה לעסקת שחרור חטופים בגיבוי מלא של ארצות-הברית. החמאס סרב. גם אחרי שארצות-הברית עדכנה את מתווה העסקה ב-16 באוגוסט - אנחנו הסכמנו, והחמאס שוב סרב.
"בימים אלה, בשעה שישראל מנהלת משא-ומתן אינטנסיבי מול המתווכות במאמץ עליון להגיע לעסקה, החמאס ממשיך לסרב בתוקף לכל הצעה. חמור מכך, באותו זמן ממש הוא רצח שישה מחטופינו. מי שרוצח חטופים - לא רוצה עסקה. אנחנו מצידנו לא נרפה. ממשלת ישראל מחויבת, ואני מחויב באופן אישי, להמשיך לחתור לעסקה שתחזיר את כל חטופינו ותבטיח את ביטחוננו ואת קיומנו". (צבי זרחיה)

10:34 - המפכ"ל: שלושה שוטרים נרצחו בפיגוע הירי ליד חברון. מפכ"ל המשטרה רב-ניצב דני לוי עדכן כי שלושה שוטרים נרצחו בפיגוע הירי מצפון לחברון. (מאיר תורג'מן)
10:15 - סמוטריץ' נגד גלנט: "הקבינט לא יאפשר עסקת כניעה". שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תקף את קריאתו של שר הביטחון יואב גלנט לבטל את החלטת הקבינט מיום חמישי על הישארות בציר פילדלפי. בפוסט ב-X כתב: "חמאס רצח את חטופינו בדם קר בדיוק כדי לגרום לנו להיכנע ולקבל את דרישותיו ולאפשר לו לשרוד ולשקם את יכולותיו ולשוב לתקוף את ישראל כחלק מתכנית ההשמדה האיראנית. הקבינט לא יאפשר עסקת כניעה שתפקיר את ביטחון ישראל, אלא ינחה את צה"ל ומערכת הביטחון לגבות מחירים כבדים יותר מהחמאס ומאלה שנותנים לו מחסה ומסתור ויגביר בעוצמה את המלחמה עד להשמדתו והשבת החטופים. הבוקר רצועת עזה חייבת להצטמצם. כוחות צה"ל צריכים לנוע מהגבול הנוכחי פנימה 2 ק"מ ולנקות את כל מה שבדרכם. זהו שטח שלעולם לא יחזור לעזתים. גם ברגעים קשים שקורעים את הלב, השכל והאחריות הלאומית חייבים לגבור ולהוביל את קבלת ההחלטות שלנו".

10:07 - בוטלה ישיבת הממשלה שתוכננה להיום, הקבינט יתכנס ב-16:00. ישיבת הממשלה שתוכננה להיום בוטלה. בתוך כך, הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס בשעה 16:00. (צבי זרחיה, איתמר אייכנר)
10:05 - עשרות מפגינים בחיפה, ומקריאים את שמות החטופים שנותרו בעזה. עשרות בני אדם מפגינים בצומת מת"מ בחיפה נגד הממשלה תוך קריאה לשחרור החטופים. בהפגנה הקריאו את שמות 101 החטופים שנמצאים בשבי בעזה, כמו גם את רשימת כל הנרצחים בשבי וקראו: "כל האנשים האלו יכלו להיות עכשיו כאן איתנו בחיים. אבל ראש ממשלת ישראל ויתר עליהם". (ליאור אל-חי)
9:50 - מטה המשפחות להסתדרות ולשלטון המקומי: "השביתו מחר את המשק". מטה המשפחות להחזרת החטופים קרא להסתדרות ולשלטון המקומי להשבית מחר את המשק. המטה מסר: "המנהיגות הלאומית הפקירה את החטופים, וזהו הזמן של המנהיגות החברתית, הכלכלית והמקומית להתייצב לימין משפחות החטופים, לימין הציבור ולימין ערך הסולידריות והערבות ההדדית. מטה משפחות החטופים קורא לראשי המשק, להסתדרות ולשלטון המקומי להשבית מחר את המשק והמדינה להפעלת לחץ על הקבינט ורה"מ להפסיק את ההפקרה, להציל את החטופים החיים, ולהחזיר את 101 החטופים בעסקה - החיים לשיקום, והנרצחים והחללים לקבורה ראויה בארצם". (יעל צ'כנובר)
5 צפייה בגלריה
כנס חוסן ישראל ארנון בר דוד יור ההסתדרות
כנס חוסן ישראל ארנון בר דוד יור ההסתדרות
יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד
(צילום: יריב כץ)
9:45 - גלנט קורא לקבינט להפוך את ההחלטה על הישארות בציר פילדלפי: "זה מאוחר עבור החטופים שנרצחו בדם קר". שר הביטחון יואב גלנט תקף את החלטת הקבינט בעד הישארות צה"ל בציר פילדלפי, ברקע החדשות הקשות על חילוץ 6 גופות חטופים שנרצחו בימים האחרונים. בפוסט בחשבון הטוויטר שלו כתב גלנט: "הקבינט המדיני-ביטחוני חייב להתכנס באופן מיידי ולהפוך את ההחלטה שהתקבלה ביום חמישי. זה מאוחר עבור החטופים שנרצחו בדם קר. חייבים להשיב הביתה את החטופים שנותרו בשבי החמאס. מדינת ישראל תבוא חשבון עם כל ראשי ומרצחי החמאס, עד האחרון שבהם". (צבי זרחיה)

8:54 - מפגינים חוסמים את צומת מכון ויצמן וצומת רעננה בקריאה לעסקת חטופים. מאות מפגינים חוסמים את צומת מכון ויצמן ברחובות בקריאה לעסקת חטופים. גם צומת רעננה נחסם לסירוגין (מאיר תורג'מן, רענן בן צור)

8:50 - נקבע מותו של הפצוע השלישי בפיגוע הירי מצפון לחברון. בבית החולים סורוקה בבאר שבע נקבו מותו של הפצוע השלישי בפיגוע הירי מצפון לחברון, ליד מחסום תרקומיא. צה"ל מנהל מצוד אחר המחבלים שפתחו בירי מרכב חולף, וכיתר את הכפר אידנא. (אילנה קוריאל)
8:02 - מצוד נרחב אחר המחבלים מפיגוע הירי ליד חברון, כתר על הכפר אידנא. כוחות הביטחון כיתרו את הכפר אידנא שסמוך לזירת פיגוע הירי מצפון לחברון, ליד מחסום תרקומיא, שבו נרצחו שני אדם. כוחות רבים משתתפים במצוד אחר המחבלים. (אלישע בן קימון)
7:53 - מנכ"ל מד"א מעדכן: נקבע מותם של שניים מהנפגעים בפיגוע הירי ליד חברון. מנכ"ל מד"א אלי בין הודיע כי נקבע מותם של שניים מהפצועים בפיגוע הירי שאירע מצפון לחברון, ליד מחסום תרקומיא. (אלישע בן קימון)
5 צפייה בגלריה
אמבולנס צוות מד"א ב זירת ה פיגוע ליד חברון 1.9.24
אמבולנס צוות מד"א ב זירת ה פיגוע ליד חברון 1.9.24
צוות מד"א בזירת הפיגוע
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
7:31 - מד"א: 2 פצועים אנוש ואחד קשה מירי ליד חברון. מד"א עדכן כי שני בני אדם נפצעו באורח אנוש מירי על רכב הסעה ליד מחסום תרקומיא שמצפון לחברון, ואדם נוסף נפצע באורח קשה. ככל הנראה מדובר על ירי מרכב חולף. (אלישע בן קימון)
7:19 - ראשוני: נפגעים מירי על אוטובוס באזור חברון. כמה בני אדם נפגעו מירי על אוטובוס ליד מחסום תרקומיא שמצפון לחברון. כך לפי דיווח ראשוני. כוחות עושים את דרכם לזירה והנסיבות בבדיקה. (יואב זיתון)
6:40 - ביידן: "כוחות צה"ל איתרו 6 גופות של חטופים במנהרה ברפיח, מנהיגי חמאס ישלמו על זה". נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס למותו של החטוף הישראלי-אמריקני הרש גולדברג-פולין בשבי חמאס, ואמר ״מוקדם יותר היום, במנהרה מתחת לעיר רפיח, איתרו כוחות ישראליים שש גופות של חטופים שהוחזקו בידי חמאס. כעת אישרנו שאחד מהחטופים שנהרגו על ידי מחבלים מרושעים של חמאס היה אזרח אמריקני, הרש גולדברג-פולין". ביידן הוסיף: "אני שבור לב וכועס. עבדתי ללא הפסקה כדי להחזיר את הרש בבטחה ואני שבור לב מהידיעה על מותו. זה טרגי כמו שזה ראוי לגינוי. אל תטעו, מנהיגי חמאס ישלמו על הפשעים הללו. ואנחנו נמשיך לעבוד מסביב לשעון עד לעסקה שתבטיח את שחרור החטופים הנותרים". (דניאל אדלסון, ניו יורק)