סגור
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה 2.7.23
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, היום (צילום: EPA/RONEN ZVULUN / POOL)

נתניהו הודיע על ריכוך החקיקה: ביטול עילת הסבירות יחול רק על הממשלה - ולא על ראשי הערים

לפי הצעת החוק, ביהמ"ש לא יוכל לבטל החלטות של ראש הממשלה והשרים שיאושרו בממשלה, ובכלל זה מינויים, בנימוק של אי-סבירות. השבוע תדון ועדת החוקה בנוסח המרוכך ותאשרו להצבעה בקריאה הראשונה, על מנת להעבירו סופית לפני פגרת הקיץ. בנוסף, אחרי שספג ביקורת מחבריו לקואליציה, נתניהו הבהיר: פסקת ההתגברות עדיין על הפרק

רה"מ בנימין נתניהו הודיע הבוקר (א') על ריכוך החוק לביטול עילת הסבירות, כך שלא יחול על ראשי הרשויות המקומיות. נתניהו הודיע על כך הבוקר בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה.
לפי הצעת החוק, בית המשפט לא יוכל לבטל החלטות של ראש הממשלה והשרים שיאושרו בממשלה, ובכלל זה מינויים, מטעמי אי-סבירות. החוק לא יחול על החלטות של פקידים.
השבוע תדון ועדת החוקה בנוסח המרוכך ותאשרו להצבעה בקריאה הראשונה. זו מיועדת להיערך ביום שני הבא (10 ביולי). לאחר מכן תקדם ועדת החוקה בתוך שבוע את החוק להצבעה בקריאה השנייה והשלישית. מליאת הכנסת תאשר את הצעת החוק בקריאה השנייה והשלישית עד צאת הכנסת לפגרת הקיץ בסוף יולי.
בישיבת ראשי הקואליציה מחה יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, על דבריו של נתניהו בשבוע שעבר בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל", בו אמר בין היתר שהכוונה לחוקק את חוק פסקת ההתגברות "בחוץ". נתניהו הבהיר כי התכוון לחקיקה כוללת ובלתי מוגבלת והוסיף כי לא ירד לגמרי מהרעיון. גפני העיר ואמר: "זה שלא הגבנו - שלא תחשבו שאנו מסכימים".
ראשי המחאה הודיעו כי "נפגין מחר כמתוכנן מחוץ לטרמינל 3, נממש את זכותנו הדמוקרטית, ונראה שזכותו של כל ישראלי וישראלית להפגין נגד הדיקטטורה. צאו בהמוניכם להציל את הדמוקרטיה". על הודעת המשטרה ורשות שדות התעופה שבה פורטו תנאים המגבילים את המחאה מחר בנתב"ג טענו כי מדובר ב"פגיעה מכוונת בחופש המחאה מצד משרתיהם של בן גביר ומירי רגב. קוראים לציבור הרחב להגיע בהמוניו לנתב״ג מחר. לא ניתן לאף אחד לפגוע בזכות המחאה".