סגור
היועמ"שית גלי בהרב מיארה השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר
בהרב מיארה: "לא מדובר במקרה חריג המצדיק היתר לייצוג נפרד" (צילומים: יואב דודקביץ , רפי קוץ)

היועמ"שית מתנגדת לבקשת בן גביר לקבל ייצוג נפרד בעתירה נגד קידומו של רפ"ק סוויסה

על פי עמדת עו"ד גלי בהרב מיארה אותה הגישה לבג"ץ, "המינוי נעשה במחטף, תוך הפרה בוטה של כללי המינהל התקין". עם זאת, "לא מדובר במקרה חריג המצדיק היתר לייצוג נפרד"

החלטת השר לביטחון פנים, איתמר בן גביר, למנות את רפ"ק מאיר סוויסה לתפקיד מפקד תחנת דרום ת"א, לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין זריקת רימוני הלם לעבר מפגינים, היא החלטה בלתי חוקית. כך טוענת היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, בהתנגדות שהגישה לבג"ץ נגד בקשתו של בן גביר לקבל ייצוג משפטי נפרד מהמדינה בעתירה שהוגשה נגד מינוי רפ"ק סוויסה.
על פי עמדת היועמ"שית, "המינוי נעשה במחטף, תוך הפרה בוטה של כללי המינהל התקין, בניגוד להליכי המינוי הנהוגים במשטרת ישראל, ותוך מידורם של הגורמים המקצועיים שאמורים היו לקחת בו חלק. אי החוקיות של המינוי היא גלויה וברורה". עוד מוסיפה היועמ"שית כי לאור הדברים: "לא מדובר במקרה חריג המצדיק היתר לייצוג נפרד (עבור השר, ת.ג)".
"בתמצית", נכתב בעמדה, "עמדתה המשפטית של היועצת היא כי המינוי שנתקף בעתירה מינהלית, שלגביו מבקש השר לביטחון לאומי ייצוג נפרד, הוא מינוי שנעשה שלא כדין בשל צבר פגמים תהליכיים מהותיים". היא הוסיפה כי הבקשה לייצוג נפרד נסובה על שאלה בתחום המשפט המינהלי, שיש לגביה אמות מידה ברורות כפי שנקבע בפסיקה, בנהלי משרד לביטחון פנים ובנהלי משטרת ישראל".