סגור
חיילי מילואים בחזית
חיילי מילואים בדרום (צילום: AP/ Tsafrir Abayov)

העול הכבד על המילואימניקים: חלקם כבר בסבב שלישי או רביעי של גיוס

המלחמה עם חזבאללה בצפון נכנסת לשנה השנייה, כשארבע אוגדות פועלות בדרום לבנון ובהן שש חטיבות מילואים. ארבע מחטיבות המילואים גויסו בצווי 8 רק במהלך השבוע האחרון 

המלחמה עם חזבאללה בצפון נכנסת היום לשנה השנייה שלה, כשארבע אוגדות פועלות בדרום לבנון ובהן שש חטיבות מילואים. ארבע מחטיבות המילואים גויסו בצווי 8 רק במהלך השבוע האחרון כשעבור חלק ניכר מחייליהן זה כבר סבב מילואים שלישי או רביעי כשבסבבים קודמים נלחמו ברצועת עזה.
למרות עול השירות המכביד שנושאים על כתפיהם משרתי המילואים בשנה האחרונה, ובאופק לא נראה כל שינוי במצבה הביטחוני העגום של ישראל השקועה במלחמה רב־זירתית מסלימה, שותפיו החרדים לקואליציה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיכים להפגין ניתוק והתנכרות מוחלטת לצורכי כוח האדם המשתנים של צה"ל.
האיום שהפנה אתמול יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף לנתניהו, כי יטרפד את קידום תקציב המדינה ל־2025 אם חוק הגיוס החדש שיאפשר את המשך השתמטות החרדים לא יאושר (ראו הרחבה בעמ' 3-2 בגיליון זה), מהווה המחשה נוספת לאטימות של הסיעות החרדיות מפני השינוי המהותי שחל בשנה האחרונה במצבה הביטחוני של ישראל.
בעוד יחידות הצבא ממשיכות לפעול בתוך רצועת עזה לחשיפה של תשתיות של חמאס ולפגיעה בהן בשבוע האחרון, צה"ל פועל קרקעית גם בדרום לבנון, בפעולה שהוגדרה לפי שעה מוגבלת, המתמקדת בכפרים הסמוכים ליישובי הצפון שכ־61 אלף תושביהם פונו באופן יזום בידי המדינה בתחילת המלחמה (ראו הרחבה בעמוד זה).
הפינוי של תושבי הצפון נעשה ברקע החשש מפלישה אפשרית של מחבלי כוח רדואן מחזבאללה ולמעשי טבח בדומה לאלה שעשה חמאס ביישובי עוטף עזה ב־7 באוקטובר. צה"ל הגדיר את מטרת הפעולה הקרקעית ביצירת תנאים שיאפשרו את השבת תושבי הצפון המפונים לבתיהם.